De vele foto's van de nieuwe 9-5

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Gebruikersavatar
op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » wo 14 sep, 2005 9:39

MISTY schreef:schitterend stuur 8)
Het is de nieuwe mode qua stuurtjes en het ziet er blits uit....
Maar:
Stuurt het lekker? In de peugeot 307CC waarin ik vaak mag rijden zit ook een blits stuurtje met plastis stukken erop en dat is nou net niks, net een van de dingen waarom je zo'n auto niet wil hebben. Doe mij maar een volledig leren stuur of leer/hout.

Ik zal het eens gaan bekijken in het echt, misschien heeft saab wel plastic dat niet als plastic voelt :wink:

kweps
Geregistreerd lid

Bericht door kweps » vr 16 sep, 2005 14:34

Ik had er in het begin zo mijn twijfels over maar die zijn (bijna) allemaal weg!
Ik vind alleen die verchroomde rand om de koplampen iets te veel van het goede. Verder echt een mooie auto.

Groeten Casper

Gebruikersavatar
nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » zo 18 sep, 2005 20:09


baastiaan
Geregistreerd lid

Bericht door baastiaan » vr 23 sep, 2005 17:24

Afbeelding
De hele bende op één foto.

Gebruikersavatar
9000 freak
Geregistreerd lid

Bericht door 9000 freak » vr 23 sep, 2005 18:48

baastiaan schreef:Afbeelding
De hele bende op één foto.
Mis alleen nog de 9-7x :wink:

Gebruikersavatar
trollspeed
Geregistreerd lid

Bericht door trollspeed » vr 23 sep, 2005 23:38

Laat die (9-2 en 9-7) maar weg BEDERFT het uitzicht...........

Schitterende foto :D

EJ

baastiaan
Geregistreerd lid

Bericht door baastiaan » ma 03 okt, 2005 17:48

De nieuwe 9-5 Sport Sedan en 9-5 Sport Estate zijn met hun rijke standaarduitrusting aantrekkelijk geprijsd.
De 9-5 Sport Sedan is leverbaar vanaf € 38.990, de 9-5 Sport Estate kost € 40.790. Een beknopt overzicht:

9-5 Sport Sedan 2.0t Linear (110 kW/150 pk) € 38.990
9-5 Sport Sedan 2.3t Linear (136 kW/185 pk) € 40.790
9-5 Sport Sedan 2.3T Linear (161 kW/220 pk) € 43.090
9-5 Sport Sedan TiD Linear (110 kW/150 pk) € 41.390
9-5 Sport Sedan 2.3 Turbo Aero (191 kW/260 pk) € 51.290

meerprijs Sport Estate € 1.800
meerprijs Linear Business € 1.200
meerprijs Arc € 5.500
meerprijs Vector € 5.500

baastiaan
Geregistreerd lid

Bericht door baastiaan » ma 03 okt, 2005 17:52

De nieuwe Saab 9-5 Sport Sedan en Sport Estate kenmerken zich door een progressief design, sportieve prestaties en typische Saab elementen zoals het dashboard in cockpit-stijl en anti-whiplash stoelen. Maar
ook onderscheidt de nieuwe Saab 9-5 zich door een zeer rijke standaarduitrusting. Zo is iedere Saab 9-5 Linear standaard uitgerust met o.a.:

automatische klimaatregeling met twee gescheiden zones
Traction Control en ESP
16-inch lichtmetalen wielen
audiosysteem met CD/MP3-speler
lederen stuurwiel met audiobediening
Voor de meer verwende automobilist is er direct bij de introductie een speciale Linear Business leverbaar
met ruim € 2.800 voordeel. Standaard is deze speciale "form", zoals Saab de uitvoeringen noemt, voorzien
van extra's zoals:

speciale 17-inch lichtmetalen wielen
Saab Parking Assistance
regensensor
automatisch dimmende binnenspiegel
elektrisch verwarmbare voorstoelen
geïntegreerde mistlampen vóór
verstelbare middenarmsteun vóór
voorspoiler en dorpelbescherming in carrosseriekleur
Voor de sportieve automobilist is de Vector opgenomen in het modelgamma. Deze heeft een nog hoger uitrustingsniveau en heeft tal van sportieve elementen zoals aluminiumafwerking in het interieur en
lederen/stoffen sportstoelen. De Arc is de klassieke tegenhanger van de Vector. De Arc heeft onder meer standaard lederen bekleding en houtafwerking in het interieur.

De Aero is het topmodel uit de range. Met de 2.3 high pressure turbomotor van 191 kW/260 pk, het sportonderstel, de speciale sportstoelen en het sportstuur staat de Aero garant voor ongekend rijplezier. Sportieve maar stijlvolle exterieurkenmerken zoals de speciale voor- en achterspoiler en de Aero wielen zorgen dat de uitstraling van de auto in overeenstemming is met de sportieve prestaties.

De nieuwe Saab 9-5 is alleen leverbaar met turbomotoren en dat is uniek in zijn segment. Het vermogen
van de sterkste motor, de 2.3 Turbo, steeg met 10 pk naar 260 pk (191 kW). Deze motor is voorbehouden
aan de Aero. Verder is iedere motor-form combinatie mogelijk.

De nieuwe 150 pk (110 kW) sterke TiD motor combineert indrukwekkende kracht met zuinigheid. Naar
keuze is de 1.9 TiD (met standaard roetpartikelfilter) leverbaar met een automatische transmissie met 5 versnellingen. Ook de 2.0t (150 pk/110 kW), 2.3t (185 pk/136 kW) en 2.3T (220 pk/162 kW) zijn leverbaar
met een automatische transmissie, desgewenst te bedienen vanaf het stuur (optie).

Standaard is iedere Saab 9-5 voorzien van een audiosysteem met 4 speakers en een CD-speler.
De CD-speler is MP3 compatibel, daarnaast is het audiosysteem voorzien van een Aux-aansluiting voor bijvoorbeeld uw draagbare MP3-speler. Voor muziekliefhebbers is het geluidssysteem te upgraden naar
7 speakers (standaard op Arc, Vector, Aero). Voor het ultieme geluid is een Harman Kardon audiosysteem
met 9 (sedan) of 8 (estate) speakers leverbaar (vanaf € 650). Een touch-screen navigatiesysteem met
6-CD wisselaar is leverbaar vanaf € 3.250.

Voor de nieuwe Saab 9-5 is een achttal nieuwe optiepakketten leverbaar, deze zijn leverbaar op alle forms en zijn allemaal
met elkaar te combineren. Voorbeelden van pakketten zijn het
Bagage Pack met diverse netten en verankeringsogen in de bagageruimte (€ 100) en het Vision Pack met Xenon koplampen, koplampsproeiers, automatisch dimmende en elektrisch inklapbare buitenspiegels (€ 1.350). Het voordeel op een optiepakket kan
oplopen tot wel € 1.700.

Afbeelding

Gebruikersavatar
shearwater
In memoriam †

Bericht door shearwater » ma 03 okt, 2005 18:06

Volgens mij doet Saab het weer helemaal goed. Wil iemand nog een 9-3 sport estate kopen?..... :wink:
Shearwater

johnjaap
Geregistreerd lid

Bericht door johnjaap » ma 03 okt, 2005 18:20

Ik vind het wel jammer dat de Aero's maar één uitlaat hebben. Op de uitgelekte foto's van de pre-produktie modellen had 'ie wel 2 uitlaten, en de 9-3 heeft ze ook. Jammer.

John©

baastiaan
Geregistreerd lid

Bericht door baastiaan » ma 03 okt, 2005 19:05

johnjaap schreef:Ik vind het wel jammer dat de Aero's maar één uitlaat hebben. Op de uitgelekte foto's van de pre-produktie modellen had 'ie wel 2 uitlaten, en de 9-3 heeft ze ook. Jammer.

John©
Afbeelding
:twisted:

johnjaap
Geregistreerd lid

Bericht door johnjaap » di 04 okt, 2005 7:50

Dat lijkt er meer op!

John©

Gebruikersavatar
RG-64
Geregistreerd lid

Bericht door RG-64 » di 04 okt, 2005 9:57

Missen we alleen nog de 200+ pk diesel met eventueel AWD :cry:

Gebruikersavatar
gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » wo 05 okt, 2005 21:13

Vanmorgen werd ik onaangenaam verrast door een nieuwe 9-5 die bij een kruising stond te wachten. Wat is dat ding lelijk in het echt :shock: :shock: Misschien lag het ook een beetje aan de kleur (groengrijs metallic), maar dat front is niet meer dan 3 zwarte sleuven met teveel chroom eromheen (geen Saab meer in te herkennen! :( ) De achterkant blijft een jaren 80 versie van de diverse saaie Japanse sedans.
Hoe je het ook wendt of keert het is en blijft een noodgreep en die is helaas door een incompetente designafdeling ook als zodanig gevisualiseerd.

Gebruikersavatar
N2024
Geregistreerd lid

Bericht door N2024 » wo 12 okt, 2005 12:50

Ik heb de auto nog nooit in het echt gezien, maar volgens mij overdrijf je wel een beetje. Zou het niet een kwestie van wennen zijn? Je hoeft hem niet persé te kopen hoor, er wordt ook een hele mooie 9-3 Sportcombi gemaakt toch? De Sportcombi heeft toch wel veel echte Saab trekken wat je bij de nieuwe 9-5 en Sportsedan mist.

Plaats reactie