saab versus honda
-
verde900
- Donateur

Re: saab versus honda
wat is het verschil? 
(ik doelde op de spoilerplank en niet op het blond zijn)
(ik doelde op de spoilerplank en niet op het blond zijn)
-
Moppersmurf
- Geregistreerd lid
Jullie zijn zeursmurfen. Hoe je het ook bekijkt: Honda is lekker bezig, veel nieuwe modellen, goed getest, goede reputatie. Daar mogen ze in Zweden jaloers op zijn. Ze doen daar eindeloos lang over fatsoenlijke dieselmotoren in een 9.3, en presenteren tenslotte veel te laat een motor van de Fiat-plank. Honda ontwikkelt zelf een 2.2 diesel die 'state of the art' is.
Moppersmurf
Moppersmurf
-
MarioS
- Geregistreerd lid
De Fiat-diesel is eveneens 'state of the art'
.
-
Moppersmurf
- Geregistreerd lid
...ja, maar niet door Saab zelf ontwikkeld....Honda doet het zelf, en goed, erg goed. Petje af. Dat soort innovatie was ooit het handelsmerk van Saab. Was....
Moppersmurf
Moppersmurf
-
Marc
- Lid van verdienste
Wil je hierop doelen dat de motor uit je heilige koe een Saab motor is? Saab heeft nooit een motor helemaal zelf ontwikkeld, niet nu, maar ook niet vroegerMoppersmurf schreef:...ja, maar niet door Saab zelf ontwikkeld....Honda doet het zelf, en goed, erg goed. Petje af. Dat soort innovatie was ooit het handelsmerk van Saab. Was....
Moppersmurf
-
Ruud
- Geregistreerd lid
Misschien moet je je aanmelden op het Hondaforum moppersmurf...
-
Marc
- Lid van verdienste
Hmm, Dit is dus de opvolger van de monte-carlo gele manta?
Een accord in lightning blue

Een accord in lightning blue

-
Jelmer
- Geregistreerd lid
Die zijn gesmurft....MarioS schreef:Wat doen die vrouwen daar rechtsboven![]()
-
Psychotic
- Geregistreerd lid
Nah, heb is even door dit topic gebladerd.
Hier mij mening:
Ik heb hiervoor een Honda Civis coupé op G3 gehad van mei 2000, in het begin nogal wat gezeik met G3 (motor management had kuren met Necam). Verder niet orginele velgen die maar niet wilde ophouden met trillen.. Verder nooit last gehad what so ever; zeer goede wegligging (kan Saab nog wat van leren!) Verder was het model erg appart, zag hem nauwelijks op de weg (Mijn huidige Saab zie ik elke dag weer tig keer rondrijden). Interieur is vrij saai, standaard, Saab is mooier van binnen.
De Saab die ik nu heb, is ook uit 2000 (sept), heb nu problemen met de stuurbekrachtigingspomp, heb al de LPI-computer moeten laten vervangen, heeft dus een nogal saloon-achtige wegligging.. Maar rijdt heerlijk, vet vermogen (grote pré). mooi interieur, stijl. Zie je veel rijden (minder dus)..
Anyhow, het zijn twee totaal verschillende auto's, Honda is zonder meer betrouwbaarder en de modellen zijn toch ook mooi (zeker voor Jappanners/Koreanen enz). Saab is toch wat meer stijlvol en zeker duurder.
Jah, ieder zijn keus, wat wil je..
Hier mij mening:
Ik heb hiervoor een Honda Civis coupé op G3 gehad van mei 2000, in het begin nogal wat gezeik met G3 (motor management had kuren met Necam). Verder niet orginele velgen die maar niet wilde ophouden met trillen.. Verder nooit last gehad what so ever; zeer goede wegligging (kan Saab nog wat van leren!) Verder was het model erg appart, zag hem nauwelijks op de weg (Mijn huidige Saab zie ik elke dag weer tig keer rondrijden). Interieur is vrij saai, standaard, Saab is mooier van binnen.
De Saab die ik nu heb, is ook uit 2000 (sept), heb nu problemen met de stuurbekrachtigingspomp, heb al de LPI-computer moeten laten vervangen, heeft dus een nogal saloon-achtige wegligging.. Maar rijdt heerlijk, vet vermogen (grote pré). mooi interieur, stijl. Zie je veel rijden (minder dus)..
Anyhow, het zijn twee totaal verschillende auto's, Honda is zonder meer betrouwbaarder en de modellen zijn toch ook mooi (zeker voor Jappanners/Koreanen enz). Saab is toch wat meer stijlvol en zeker duurder.
Jah, ieder zijn keus, wat wil je..
-
jelger
- Geregistreerd lid
ja en NL is o zo representatief in de wereldJohn schreef:Wat bedoel je precies? Dat ze goed verkopen? Dat idee heb ik niet.....tenminste niet als ik bij ons werk in de parkeergarage kijk zie ik bijna nooit een Honda (ik werk bij een adviesfirma waar typisch 80% een leaseauto heeft). Terwijl ik bij ons regelmatig Saab, BMW, Volvo e.d. zieMoppersmurf schreef:en Honda doet het goed
ja Honda doet het goed, want staat op eigen benen en SAAB allang niet meer
maar goed ...
-
manga
- Geregistreerd lid
Moppersmurf schreef:En dan te bedenken dat ik wel eens wordt uitgemaakt voor Saab-fundamentalist. Als Autoweek de Honda prefereert, deugt het blad niet....?! Kom nou, de Honda is minder duur, completer uitgerust, en de dieselmotor is state of the art. Bij Saab moet je voor een cd-spelertje meer betalen dan bij de audiobuur voor een puike radio/cd-combinatie. ACC niet standaard... De interieurruimte in de Saab 9.3ss houdt ook niet over, de afwerking is hier en daar matig (kofferruimte!), de stoelen zijn niet wat je van een Saab verwacht, en de audio is peperduur en onvoorstelbaar beroerd van klank. 5 Sterren in veiligheidstest worden tegenwoordig ook door Honda gehaald, en de reputatie van Honda op het gebied van duurzaamheid en betrouwbaarheid staat buiten kijf.
Helaas, Saab is Saab niet meer, en Honda bouwt nog steeds auto's met een eigen stijl en gezicht die een erg goede reputatie hebben en steeds goed gestest worden.
GM gooit de reputatie van Saab te grabbel met opgeleukte producten van volumemerken. En bij Saab in Zweden is het blijkbaar ook tobben, getuige de weinig hoopgevende berichtgeving over een grote terugroepactie.
Jammer jongens, maar Saab kwijnt weg, en Honda doet het goed. GM babbelt al jaaaren over uitbreiding van het gamma van Saab, maar ik heb bij de dealer nog niks gezien.
Als ik nu een opvolger voor mijn 9.3 zou kopen gaf ik ook de voorkeur aan de Honda Accord. Bovendien kun je daarvan een wagon kopen, terwijl Saab nu al tijden lang leurt met oud nieuws over de 9.3 wagon die-je-nog-niet-op-de-Rai-kunt-zien.
Maar: mijn 900 classic houd ik!
En dus blijf ik jullie lastig vallen.![]()
Moppersmurf
Saab word voor het eerst mooi gevonden door een mooi publiek, de nieuwe 9-3 sport sedan en cabrio... scoren echt goed qua optiek en vallen zelfs in trek bij mensen die nog nooit naar een saab gekeken hebben. Of een echt saab liefhebber dit leuk moet vinden?? tsja.. het is wel de nieuwe tijd, nieuwe economie.... en voor echte uitzondering is er geen plaats meer.....