the underpowerd R900T-R schreef:Re: vermogen - op de testbank van Beek Auto Racing (in opdracht van Autovisie) kwam de V70R tot 283 pk. Dezelfde vermogenstestbank registreerde voor Saabine 281 pk. Het verschil? Saabine weegt vijf honderd kilo minder (en heeft minder aandrijfverliezen naar de wielen)...
Saab in The Economist
-
B235R
- Lid van verdienste
Re: Saab in The Economist
-
erwin mertens
- Geregistreerd lid
Moppersmurf,
ik hoorde dat de vectra een nieuwe 6-cilynder zou krijgen in 2005,weet jij toevallig of dat die ook in automaat verkrijgbaar zal zijn?
ik hoorde dat de vectra een nieuwe 6-cilynder zou krijgen in 2005,weet jij toevallig of dat die ook in automaat verkrijgbaar zal zijn?
-
Moppersmurf
- Geregistreerd lid
Vast wel. En bij jullie ook met extra trapaandrijving. Met die superboetes volstaat dat immers.
Moppersmurf
Moppersmurf
-
bmw3er
- Geregistreerd lid
geeft veel vertrouwen in het opel/gm beleid aan: vragen of een v6 een automaatje kan krijgen!
lijkt me eerder een standaardoptie?
lijkt me eerder een standaardoptie?
-
verde900
- Donateur

Kijk dat noem ik nu nog eens schokkend nieuws!bmw3er schreef:geeft veel vertrouwen in het opel/gm beleid aan
Opel/GM en beleid? wanneer gaat daar sprake van zijn?
Er is dan misschien toch nog hoop voor SAAB
-
900T-R
- Geregistreerd lid
Dat is nou precies het punt. Voor het geld dat Saabine (tot nu toe) heeft gekost, had ik ook een heel aardige 9-3 Sport Sedan kunnen kopen. Daarbuiten heb ik nog een stuk of drie andere auto's gehad (nu auto van de zaak). Met andere woorden. als Saab iets echt spannends in de aanbieding had, of in ieder geval aankondigde, dan was die auto er vroeg of laat echt wel gekomen... Zoals het er nu voorstaat, zal de volgende auto die ik met mijn eigen geld betaal eerder uit de hoek TVR, Lotus et al komen.erwin mertens schreef:Eigenlijk wel grappig al deze comments,over 't gebrek aan investeren van Gm in Saab door mensen die zelf met oude saabs (tweedehands?) rijden of zelfs geen saab hebben
-
jelger
- Geregistreerd lid
en in die hoek was Saab nooit echt te vinden.900T-R schreef:... Zoals het er nu voorstaat, zal de volgende auto die ik met mijn eigen geld betaal eerder uit de hoek TVR, Lotus et al komen.
en zal het ook niet te vinden zijn.
-
easy
- Geregistreerd lid
Het is dan welliswaar geen TVR, maar wellicht dat er nog iemand rondloopt die er een V8 in kan "legge"

En zeg nooit nooit , na alle hersenspinsel die we al uit de states hebben mogen ontvangen. Wie had immers kunnen denken aan een Saab 9-5 V8?

En zeg nooit nooit , na alle hersenspinsel die we al uit de states hebben mogen ontvangen. Wie had immers kunnen denken aan een Saab 9-5 V8?
-
Moppersmurf
- Geregistreerd lid
Ik vind dat de opmerking van 900T-R wat serieuzer genomen mag worden. Wat betreft rijeigenschappen en sportieve ambities kon de 900cl. turbo zich in ieder geval in z'n eerste 12 bouwjaren meten met de beste sportsedans die leverbaar waren, bijv. BMW. Het waren de gouden jaren voor Saab: prestige, groeiende verkoopcijfers, status. Helaas heeft Saab dat niveau nooit meer gehaald. Dat wil niet zeggen dat de modellen na de 900cl. slecht zouden zijn. Ik denk dat ze wat betreft rijeigenschappen relatief het niveau van de duitse concurrentie niet kunnen bijbenen. Blijkbaar erkent GM dat, want Saab beweegt duidelijk down-market, neem alleen maar de 1.8i die overduidelijk bedoeld is om te concurreren met gewone auto's van Peugeot e.d.
Zeker met de 175/185pk. motor was de 900cl. in z'n goede jaren een hele snelle auto met uitmuntende rijeigenschappen. Ik denk dat Saab dat nu niet meer haalt - en met mij denken velen dat, want de verkoopcijfers zijn niet gunstig, ongunstiger dan in de jaren van de 900cl.
Moppersmurf
Zeker met de 175/185pk. motor was de 900cl. in z'n goede jaren een hele snelle auto met uitmuntende rijeigenschappen. Ik denk dat Saab dat nu niet meer haalt - en met mij denken velen dat, want de verkoopcijfers zijn niet gunstig, ongunstiger dan in de jaren van de 900cl.
Moppersmurf
-
jelger
- Geregistreerd lid
"toen" vroegah .. toen redde men het nog om een "sportsedan" oid met een 4 cilinder mee te laten komen met bmw en consorten..
Het is Saab ook zelf geweest die hardnekkig en eigenwijs de 6-cilinder in de ban heeft gedaan - net zo als men achterwielaandrijving in de ban deed. redenen genoeg om destijds als 2 koppige en eigenwijze kinders een fusiepoging tussen vol-vo en saab al bij voorbaat te mislukken.
IK denk dat er te weinig naar het eigen management van Saab wordt geblikt... (voor de periode dat het nog relevant was)
Maar goed - de jaren die je aangeeft waren wel de 'gouden jaren' ja. Saab heeft zelf meegedaan in de verkwanseling daarvan.. oa door te hoog op het paard te willen stappen met het 9000 project.
Het is Saab ook zelf geweest die hardnekkig en eigenwijs de 6-cilinder in de ban heeft gedaan - net zo als men achterwielaandrijving in de ban deed. redenen genoeg om destijds als 2 koppige en eigenwijze kinders een fusiepoging tussen vol-vo en saab al bij voorbaat te mislukken.
IK denk dat er te weinig naar het eigen management van Saab wordt geblikt... (voor de periode dat het nog relevant was)
Maar goed - de jaren die je aangeeft waren wel de 'gouden jaren' ja. Saab heeft zelf meegedaan in de verkwanseling daarvan.. oa door te hoog op het paard te willen stappen met het 9000 project.