sb129h schreef: Bij mij komen nu de enigszins negatieve bewoordingen als aasgier/hyena/profiteur-van-Saabliefhebber-"in-rouw"-sentimenten boven dobberen, of ben ik hierin de enige?
Als dit soort termen op beginnen te doemen zou ik in ieder geval besluiten om dit boek absoluut niet aan te schaffen.

No way dat dat boek ever, ever....ever tussen alle andere Saabboeken zou komen te staan.
Maar straks geen

en denken

als je tot het besef komt dat de schrijver van dit boek het volgende getracht heeft toe te voegen aan de in mijn ogen schaarse Saab-literatuur; tot en met de productie van vorige week door ANA aanwezig mogen zijn, naast de complete Saab-historie in beeld en woord beschreven: Solstad Saabs, Coleman-Milne limo en hearse, ANA hearse, de nieuwe 9-5, de Saab Facett, de TTA Saab, de STCC Saab, de beide Saab Campers, de Saabo caravan, veel Nederlandse Saab-feitjes, Saab Mellbergs, de Saab CX en EX, Finlandia, Saab 9000 cabrio, Saab 9000 Estate, Saab 900 sportcoupé, Saab limousines en pick-ups, Toppola, Saab Uno, Saab-Lancia 600, politiewagens, MM Saab kortom

teveel om op te noemen.
I.p.v. de bovenaangehaalde dramatisch negatief gekozen bewoordingen, komt er in afwachting van het verschijnen van dit boek bij mij slechts positiviteit naar boven. A tribute to SAAB. Dát is wat de schrijver m.i. voor ogen had......Ehhhhh....Heeft.