Saab, meer dan een merk - Ton Lohman

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
savo
Geregistreerd lid

Re: Saab, meer dan een merk - Ton Lohman

Bericht door savo » wo 11 apr, 2012 16:03

Frans47 schreef:@ Nine. Ik ben waanzinnig jaloers op jouw "made in Trollhattan"! Als je langskomt voor een 'bakkie' en de 9K te bekijken, zal ik je ook het zeldzame boek "The spirit of Saab" van Rolf Bleeker laten zien... :twisted:

@Savo, ik begrijp hier uit dat de liefhebbers nu zelf bij mijnheer Lohman (kunnen) gaan bestellen?
In elk geval dank voor de genomen moeite!

Groet,
Frans
Deze: http://www.amazon.com/Made-Trollhattan- ... 916310704X" onclick="window.open(this.href);return false;

Graag gedaan!

Ray99
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Ray99 » wo 11 apr, 2012 21:26

sb129h schreef: Bij mij komen nu de enigszins negatieve bewoordingen als aasgier/hyena/profiteur-van-Saabliefhebber-"in-rouw"-sentimenten boven dobberen, of ben ik hierin de enige?
Als dit soort termen op beginnen te doemen zou ik in ieder geval besluiten om dit boek absoluut niet aan te schaffen. :nono: No way dat dat boek ever, ever....ever tussen alle andere Saabboeken zou komen te staan.

Maar straks geen ;-(+ en denken :withstupid: als je tot het besef komt dat de schrijver van dit boek het volgende getracht heeft toe te voegen aan de in mijn ogen schaarse Saab-literatuur; tot en met de productie van vorige week door ANA aanwezig mogen zijn, naast de complete Saab-historie in beeld en woord beschreven: Solstad Saabs, Coleman-Milne limo en hearse, ANA hearse, de nieuwe 9-5, de Saab Facett, de TTA Saab, de STCC Saab, de beide Saab Campers, de Saabo caravan, veel Nederlandse Saab-feitjes, Saab Mellbergs, de Saab CX en EX, Finlandia, Saab 9000 cabrio, Saab 9000 Estate, Saab 900 sportcoupé, Saab limousines en pick-ups, Toppola, Saab Uno, Saab-Lancia 600, politiewagens, MM Saab kortom :wow: teveel om op te noemen.

I.p.v. de bovenaangehaalde dramatisch negatief gekozen bewoordingen, komt er in afwachting van het verschijnen van dit boek bij mij slechts positiviteit naar boven. A tribute to SAAB. Dát is wat de schrijver m.i. voor ogen had......Ehhhhh....Heeft.

savo
Geregistreerd lid

Bericht door savo » wo 11 apr, 2012 21:33

Even een voorproefje:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

dirk7942
Geregistreerd lid

Bericht door dirk7942 » vr 13 apr, 2012 1:03

Ik lees nu pas dit topic en soms schaam ik me deel uit te maken van dit toch zo mooie forum.........

Ik heb recentelijk meegewerkt aan een tweetal artikelen in de Autovisie door het beschikbaar stellen van auto's.... Ik ga me bijna schuldig voelen. Wie weet waar ik voor uitgemaakt voor zal worden of al voor ben uitgemaakt inmiddels.

Ik wil weinig woorden aan de vuilbekkerij aan het "incident" van dit topic vuil maken, het zijn er slechts drie: SCHAAM JE DIEP!

Alsof de goede man (Dhr. Lohman) zijn interviews en research + het drukken in 3 maanden tijd voor voor elkaar gekregen zou hebben.......... Ik kan me 100% voorstellen dat de goede man hier totaal niet van gediend is. Een medeforummer staat bovendien toch ook een beetje in zijn hemd....
Ik zou zeggen een paar excuses links en rechts zouden zeer gepast zijn! Misschien zijn ze al gedaan in een PB en een persoonlijke brief aan de heer Lohman dan kan mijn tekst als niet geschreven worden beschouwd.......

Ik wil het boek graag hebben en hoop dat er nog vele met een zo'n gevarieerde inhoud mogen verschijnen.
@Savo: bedankt voor je actie, klasse!

N207
Donateur
Donateur

Bericht door N207 » vr 13 apr, 2012 8:38

Eens met dirk7942.
Ik ga meteen intekenen op het boek!

sb129h
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sb129h » vr 13 apr, 2012 9:03

Wellicht was mijn reactie "wat kort door de bocht" maar wel het eerste wat in me opkwam. Mijn excuses aan iedereen die ik hierin gekwetst heb, ik hoop dat iedereen in dat boek terugvindt wat hij daarin verwacht te vinden.

savo
Geregistreerd lid

Bericht door savo » vr 13 apr, 2012 14:03

Eind goed al goed, dank voor je eerlijke post. En maak er een mooi week-end van! :wink:

dirk7942
Geregistreerd lid

Bericht door dirk7942 » vr 13 apr, 2012 14:30

Lian dit siert je! Klasse!

Fijn weekend.

Blindstra
Geregistreerd lid

Bericht door Blindstra » vr 13 apr, 2012 16:08

Hebbe hebbe hebbe...... MP ad meteen geprint.

Nine
Geregistreerd lid

Bericht door Nine » vr 13 apr, 2012 20:23

Frans47 schreef:@ Nine. Ik ben waanzinnig jaloers op jouw "made in Trollhattan"! Als je langskomt voor een 'bakkie' en de 9K te bekijken, zal ik je ook het zeldzame boek "The spirit of Saab" van Rolf Bleeker laten zien... :twisted:

Groet,
Frans
Gaat gebeuren...momenteel even vol werk en vol aan de bak dus... :D Ik hou je op de hoogte want de nieuwsgierigheid gaat het winnen :shock:

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » za 14 apr, 2012 0:17

Ben zeer benieuwd naar het boek! Ga het zeker aanschaffen. Overigens is een vriend van mij momenteel ook bezig met een boek over Saab in Nederland, dat boek is ook bijna klaar en wordt uitgegeven door ASN books. Hou het in de gaten zou ik zeggen. Uit ervaring weet ik dat je zo'n boek niet even in 3 maanden in elkaar zet (een Saabberichten lukt net), dus ze waren er al ver voor het faillissement mee bezig uiteraard.

savo
Geregistreerd lid

Bericht door savo » za 14 apr, 2012 9:33

O ja die komt er ook nog aan, fff plaatsmaken in de boekenkast :D Bedankt voor de reminder. En btw wordt dat wel een inkoopactie???

fritjof
Geregistreerd lid

Bericht door fritjof » zo 15 apr, 2012 19:25

bravo dirk 7942,

Ik heb exact hetzelfde onprettige gevoel bij dit soort kwalificaties. Het hoort niet bij alles waar ons mooie merk voor staat. Er is een kleine groep forummers, die alles te duur vindt, of het nu gaat om een auto, een boek of een metersetje. Mijn advies: als je het te duur vindt of het geld niet hebt, niet kopen. Ik ga het boek gewoon bestellen bij de uitgever en betaal met plezier 19,95 voor zoveel mooie Saab fotos. En dat geldt ook voor het nieuwe boek dat eraan komt.

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » zo 15 apr, 2012 21:02

@fritjof: Geloof dat geld/ te duur hier geen rol speelde... eerder het misverstand dat de auteur van het boek geld wil verdienen met het einde van saab.. en dat was dus totaal niet het geval..

Het lijkt mij in ieder geval een integer boek en het is fijn dat hier excuus is gemaakt.

De prijs van het boek is overigens niet hoog... Zeker voor een boek met veel foto's niet... Korting lijkt met dan ook onzin, gewoon bestellen...

93ttid
Geregistreerd lid

Bericht door 93ttid » zo 15 apr, 2012 22:34

Zo, nu maar es van mijn kant een reactie. Ik "lees" hier nog niet zo lang rond op dit forum,maar ik vind het opvallend hoe snel zaken " afgeschoten" worden, te duur te... niet betrouwbaar.... In dit topic wordt het nog te verschijnen boek van dhr Lohman al bekritiseerd op basis van vooronderstellingen en natuurlijk moet er weer korting bedongen worden.
De heer Lohman weerlegt gelukkig zelf ook nogal wat zaken! De heer Lohman heeft al heel wat uitgaven op zijn naam staan, verdient hier wellicht een boterham mee, maar d'as zijn goed recht en als je eens andere publicaties van hem bekeken zou hebben, dan weet dat je hij geen prutswerk aflevert.
En dan de prijs: gelet op de oplage, die vast niet in de duizenden zal lopen, en het werk dat verricht is en wordt, wat is dan € 19,95. En als je het niet hebt, er voorover hebt, so what!
Tuurlijk wordt er prullaria uitgebracht, maar je hoeft het niet te kopen.

Plaats reactie