Autoweek: 9-4x in januari
-
brammelo
- Geregistreerd lid
Was gisteren op het autosalon in Brussel. Daar stond de concept van de 9-4. Was zwaar teleurgesteld. Ik ben geen SUV-fan, maar een concept als de LRX van Land Rover ziet er best strak gelijnd uit. Niet zo bij het concept van de 9-4. Saaie buitenkant, en al even saaie binnenkant. Het op foto 'fantastische' dashboard kan me in the flesh echt niet overtuigen. Ben dus zwaar benieuwd naar de 9-5. Ik moet nog 2 jaar verder met m'n 9-3, wegens te veel herstellingskosten op 180.000 km. Als de 9-5 een even grote sof is als de 9-4 concept, dan hou ik het wel voor gezien met dit merk.
-
Nightrunn3r
- Geregistreerd lid
-
t464120
- Geregistreerd lid
-
bob_z
- Geregistreerd lid
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
Meerr omtrent deze te introduceren SAAB.
Wat Stéphan Vermeulen over de SAAB 9-4 voor AutoWeek.nl schreef:Autonieuws | Close-up Saab 9-4X
10 februari 2009 | Tekst: Stéphan Vermeulen | Foto's: Carpix
SAAB is nog altijd springlevend. Hier zijn close-upbeelden van de 9-4X, de SUV die
volgend jaar het gamma komt versterken. Het model is al vele malen met camouflage
gespot, maar deze foto´s tonen meer details van het model dat techniek deelt met de
nieuwe Cadillac SRX.
Onlangs werden ook al de nieuwe 9-5 en de 9-3X betrapt, en dat moet SAAB-liefhebbers hoop geven.
GM heeft nog altijd geen koper voor het merk gevonden, maar het concern maakte onlangs wel de
planning voor 2009 vrij gegeven. Af en toe even langs de lens van onze spionagefotograaf rijden is
niet verkeerd om potentiële kopers enthousiast te maken. Het laat zien dat er nog volop ontwikkeld
wordt bij het Zweedse merk.
9-4X in 2010
Deze 9-4X stond overigens nog niet op de planning voor 2009. De SUV is uitgesteld tot 2010. De auto
wordt zij aan zij geproduceerd met de Cadillac SRX, in het Mexicaanse Ramos Arizpe. Flink veel GM-
genen dus voor deze SAAB. Kijk maar naar het Opel-logo op het stuur van dit prototype.
Onlangs werd het motorengamma van de Caddy al bekend, en de 9-4X zal van het zelfde motorenaanbod
gebruik maken. Dat betekent dat er een 3,0-liter V6 met directe brandstofinjectie met 248 pk en
maximaal 300 Nm koppel op het programma staat. Deze kan eveneens op E85 rijden. De andere motor
is de 2,8-liter turbo met 286 pk en een maximaal koppel van 400 Nm. Beide motoren zijn gekoppeld aan
een zestraps automaat.
Diesels voor Europa staan op de planning.
-
jelger
- Geregistreerd lid
-
Edwin mtb
- Geregistreerd lid
-
bob_z
- Geregistreerd lid
-
ingka
- Donateur (2x)

-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
-
Henk-Jan
- Donateur

Ik zie niemand beweren dat dit werkelijk de knop wordt om de auto te starten.De900C-GAS schreef:Die grote rode ronde knop in de gele cirkel naast het stuur is hoogstwaarschijnlijk een hoofdschakelaar en die zul
je echt niet gaan tegenkomen in de productie-versie.
Daarnaast zit er een klein knopje naast, ik vraag mij af waar die voor zal zijn.