Autoweek: 9-4x in januari

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
t464120
Geregistreerd lid

Bericht door t464120 » wo 21 jan, 2009 23:24

woeps :oops:

brammelo
Geregistreerd lid

Bericht door brammelo » do 22 jan, 2009 10:17

Was gisteren op het autosalon in Brussel. Daar stond de concept van de 9-4. Was zwaar teleurgesteld. Ik ben geen SUV-fan, maar een concept als de LRX van Land Rover ziet er best strak gelijnd uit. Niet zo bij het concept van de 9-4. Saaie buitenkant, en al even saaie binnenkant. Het op foto 'fantastische' dashboard kan me in the flesh echt niet overtuigen. Ben dus zwaar benieuwd naar de 9-5. Ik moet nog 2 jaar verder met m'n 9-3, wegens te veel herstellingskosten op 180.000 km. Als de 9-5 een even grote sof is als de 9-4 concept, dan hou ik het wel voor gezien met dit merk.

Nightrunn3r
Geregistreerd lid

Bericht door Nightrunn3r » vr 23 jan, 2009 19:13

Even een lekkere Nederlandse vraag: hoeveel gaat de dieselversie kosten?

Mooi dashboard!

t464120
Geregistreerd lid

Bericht door t464120 » vr 23 jan, 2009 20:12

Mja de 9-4X concept in Brussel, was slecht afgewerkt dat klopt wel. Maarja het is een concept voor iets hé. Wacht maar eerst op het 'echte' model. Dat kan een heel andere indruk achterlaten. :wink:

bob_z
Geregistreerd lid

Bericht door bob_z » za 07 feb, 2009 21:04

Ja, prachtig interieur idd

ik zie een start/stop knop maar geen contact: keyless-drive???

de middenconsole bewijst bijna dat dr nog eentje reed hehe....

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » di 10 feb, 2009 14:39

Meerr omtrent deze te introduceren SAAB. 8)
Wat Stéphan Vermeulen over de SAAB 9-4 voor AutoWeek.nl schreef:Autonieuws | Close-up Saab 9-4X

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

10 februari 2009 | Tekst: Stéphan Vermeulen | Foto's: Carpix

SAAB is nog altijd springlevend. Hier zijn close-upbeelden van de 9-4X, de SUV die
volgend jaar het gamma komt versterken. Het model is al vele malen met camouflage
gespot, maar deze foto´s tonen meer details van het model dat techniek deelt met de
nieuwe Cadillac SRX.

Onlangs werden ook al de nieuwe 9-5 en de 9-3X betrapt, en dat moet SAAB-liefhebbers hoop geven.
GM heeft nog altijd geen koper voor het merk gevonden, maar het concern maakte onlangs wel de
planning voor 2009 vrij gegeven. Af en toe even langs de lens van onze spionagefotograaf rijden is
niet verkeerd om potentiële kopers enthousiast te maken. Het laat zien dat er nog volop ontwikkeld
wordt bij het Zweedse merk.

9-4X in 2010
Deze 9-4X stond overigens nog niet op de planning voor 2009. De SUV is uitgesteld tot 2010. De auto
wordt zij aan zij geproduceerd met de Cadillac SRX, in het Mexicaanse Ramos Arizpe. Flink veel GM-
genen dus voor deze SAAB. Kijk maar naar het Opel-logo op het stuur van dit prototype.
Onlangs werd het motorengamma van de Caddy al bekend, en de 9-4X zal van het zelfde motorenaanbod
gebruik maken. Dat betekent dat er een 3,0-liter V6 met directe brandstofinjectie met 248 pk en
maximaal 300 Nm koppel op het programma staat. Deze kan eveneens op E85 rijden. De andere motor
is de 2,8-liter turbo met 286 pk en een maximaal koppel van 400 Nm. Beide motoren zijn gekoppeld aan
een zestraps automaat.
Diesels voor Europa staan op de planning.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 10 feb, 2009 14:45

Flink veel GM-
genen dus voor deze SAAB. Kijk maar naar het Opel-logo op het stuur van dit prototype.
zucht.

soms zou ik willen dat er een ban komt op autoweek quotes op dit forum :lol:

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » di 10 feb, 2009 14:47

Met uitsparing op de motorkap voor een logo ;)

Edwin mtb
Geregistreerd lid

Bericht door Edwin mtb » di 10 feb, 2009 15:19

jelger schreef:
Flink veel GM-
zucht.

soms zou ik willen dat er een ban komt op autoweek quotes op dit forum :lol:
Gewoon niet meer op reageren. Er is hier op het forum al te veel over gezegd.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » di 10 feb, 2009 17:03

Laat ze lekker in de waan inderdaad. Ze weten niet beter.

bob_z
Geregistreerd lid

Bericht door bob_z » di 10 feb, 2009 17:58

Wat een verdraaid mooie wagen is het toch, doet zeker niet onder voor een Q5.

ps maar waar zit toch dat contactslot, tis tog egt een start/stop knop vlgns mij naast het stuur...

ingka
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ingka » di 10 feb, 2009 18:58

maar waar zit toch dat contactslot
uhhh... tussen de voorstoelen :roll:

(of keyless drive)

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » di 10 feb, 2009 19:33

Ik gok op dat laatste.

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » di 10 feb, 2009 19:48

Die grote rode ronde knop in de gele cirkel naast het stuur is hoogstwaarschijnlijk een hoofdschakelaar en die zul
je echt niet gaan tegenkomen in de productie-versie. :idea:
Het 'echte' contactslot zal wel bij de handrem/versnellingspook komen te zitten. :wink:

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » di 10 feb, 2009 19:50

De900C-GAS schreef:Die grote rode ronde knop in de gele cirkel naast het stuur is hoogstwaarschijnlijk een hoofdschakelaar en die zul
je echt niet gaan tegenkomen in de productie-versie. :idea:
Ik zie niemand beweren dat dit werkelijk de knop wordt om de auto te starten. :wink:

Daarnaast zit er een klein knopje naast, ik vraag mij af waar die voor zal zijn. :wink:

Plaats reactie