We must save the Museum

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Plaats reactie
Arbilen
Geregistreerd lid

Re: We must save the Museum

Bericht door Arbilen » do 26 jan, 2012 22:11

internet is gemaakt om te delen. Als we overal bronnen bij moeten vermelden waar we aan het delen zijn, krijg je er haast een dagtaak bij man! We pikken de foto niet en claimen ook niet het eigenaarschap. Onnodig moeilijk doen als je het mij vraagt....

Arbilen
Geregistreerd lid

Bericht door Arbilen » do 26 jan, 2012 22:32

Dat zeg ik. We pikken niks in en we claimen het beeldrecht niet. Dus kan de auteursrechter lekker in bed blijven :-)

Arbilen
Geregistreerd lid

Bericht door Arbilen » do 26 jan, 2012 23:36

Het doen gelden van auteursrechten en beeldrecht vraagt zwaarwegende gronden als het om Internet gaat. Toch wel wat anders dan plaatjes in de Privé, Playboy of Saabberichten Melle :-) Ik geef hem weinig kans als hij een rechtszaak zou beginnen tegen ons goed bedoelende Saabliefhebbers die met plaatsing geen geldelijk gewin nastreven. Daarnaast worden de plaatjes elders ook veelvuldig openbaar gemaakt. Je moet het vergelijken met het kijken met en verrekijker naar de Playboy van de buurman. In die Playboy zul je de rechten moeten eerbiedigen, maar de gebruiker van de verrekijker is lastiger te pakken..... (maar ik geef toe dat jurisprudentie niet eensluidend is)

1001760
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 1001760 » vr 27 jan, 2012 13:27

Ging dit topic niet over het museum? :offtopic:
:wink:

N2024
Geregistreerd lid

Bericht door N2024 » vr 27 jan, 2012 13:43

O ja! Da`s waar. Maar het museum is gered en we vonden het veul te gezellig om te stoppen met `t topic 8)

http://save-saab-museum.blogspot.com/20 ... useum.html

Arbilen
Geregistreerd lid

Bericht door Arbilen » vr 27 jan, 2012 14:19

N2024 schreef:O ja! Da`s waar. Maar het museum is gered en we vonden het veul te gezellig om te stoppen met `t topic 8)

http://save-saab-museum.blogspot.com/20 ... useum.html
Jij hebt hem (alweer) door :-)

N2024
Geregistreerd lid

Bericht door N2024 » vr 27 jan, 2012 14:31

Hoe bedoel je eigenlijk Arbilen? Ik heb `t op SU gevraagd hoor of ik de foto mocht gebruiken.

Arbilen
Geregistreerd lid

Bericht door Arbilen » vr 27 jan, 2012 14:55

Nee joh, ik bedoelde dat je ons door had, dat we dit topic na het belangrijke nieuws van het veilig stellen, nog graag even warm hielden....

N2024
Geregistreerd lid

Bericht door N2024 » vr 27 jan, 2012 15:49

Kunnen we nog een beetje nagenieten hé :O:

EnnioR
Geregistreerd lid

Bericht door EnnioR » vr 27 jan, 2012 16:41

:lol: Ik geloof nog steeds, als een foto openbaar op het internet geplaatst wordt zonder enige copyright vermelding... dat deze door iedereen die wil kan gebruikt worden....
Anders had ik zeker al 100 processen tegen me lopen hahaha

N2024
Geregistreerd lid

Bericht door N2024 » vr 27 jan, 2012 16:53

Als ik een foto van jou gebruik vraag ik `t ook van te voren hé EnnioR! Weet ik zeker dat ik geen proces aan m`n broek krijg. Deze bijvoorbeeld:
http://save-saab-museum.blogspot.com/20 ... anger.html

Je kunt wel lachen maar ik heb `t eens andersom gehad. Vond ik niet zo leuk. Mijn foto`s hebben geen watermerk o.i.d. Misschien toch maar eens doen.

On topic weer: Het museum is gered. Wat een goed nieuws hé :O:

EnnioR
Geregistreerd lid

Bericht door EnnioR » vr 27 jan, 2012 17:02

Schitterend nieuws!!! Deze zomer ga ik op visite bij mijn neef die in Helsinki woont, en daarna rijd ik door naar Zweden met Saaby om het museum te bezoeken :O:
Zal de eerste keer zijn voor mij. Klopt N2024, maar dan moet je wel weten van wie de foto is he ;) Was zeker niet de bedoeling om uitlachend over te komen.... :oops:

groetjes

N2024
Geregistreerd lid

Bericht door N2024 » vr 27 jan, 2012 17:28

Gaat Saaby naar Helsinki rijden? Best een trip dan! Ik zie de foto`s vanzelf wel! Bij mij staat voor april weer een ritje Milaan gepland (met de caab). Maar dat is toch wat minder ver hé.

EnnioR
Geregistreerd lid

Bericht door EnnioR » vr 27 jan, 2012 17:38

Inderdaad.... zal een lange rit worden. Maar ik kijk er enorm naar uit. Saaby zal daar volledig tot zijn recht komen.
Ik vermoed tegen dat ik terug zal komen dat Saaby de kaap van 300.000 km zal bereikt hebben. Ik ga wel voor de zekerheid wat extra onderhoud materiaal meenemen
en niet sneller dan 110 rijden.... anders ben ik aan benzine alleen een mooie vakantie kwijt... Om maar te zwijgen van de boot tochtjes.
Be sure.... ik ga massa's foto's nemen en met een degelijke camera... ben aan het sparen voor een D50 of ik moet het geluk hebben dat m'n vriendin me eentje cadeau doet :p (hint)

aaarf Milaan.... is lang geleden.... Maar zo gevaarlijk voor de vrouwtjes als ze daar gaan schoppen ;)

N2024
Geregistreerd lid

Bericht door N2024 » vr 27 jan, 2012 17:52

Ik ga zelf in Milaan shoppen (er is daar een keukenbeurs http://italia-cucina.blogspot.com/2012/ ... ar-de.html). Van m`n vrouw mag ik niet meer met de N2024 gaan dus daarom ben ik afgelopen april ook al met de caab gegaan http://www.keukenmodel.nl/italie.php (heb niet zo`n mooie camera als jij gaat krijgen). Deze keer ben ik van plan om door de Simplon pas te gaan rijden, ik heb er wel overheen gevlogen maar nog nooit door gereden. Jij wel eens doorheen geweest? Het lijkt me geweldig om dat open te doen (als het koud is zet ik nog m`n Saab muts op die ik van Saab NL via Facebook gekregen heb).

On topic: Het museum is gered!

Plaats reactie