Nieuws over die Chevrolet

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » za 11 aug, 2007 13:53

Ach een SUV is in zekere zin best goeds, alleen de vraag mag zich best terecht ontvouwen, wat is de impact van al die dingen.

Net als dat een Chinees wanprodukt zo nodig gefilleerd moet worden omdat ie levensbedreigend onveilig zou zijn... (over consumenten vrijheid gesproken)

@ edward "En in nederland zijn de wegen dan wel af en toe erg slecht maar daar veranderd niets aan door SUV te gaan rijden"
incidenteel zijn de wegen wat minder ok, maar "erg" slecht??
onze immer volprezen oosterburen kunnen er wat meer van. Ons land staat op z'n kop als er een brug wordt gesloten voor vrachtverkeer of gedurende 5km langzamer gereden moet worden als er een toplaag slecht is, maar het stuk in Duitsland naar Osnabrueck ligt er niet bepaald fraai bij. De wegen zijn in west-europa doorgaans heilig bij de (stedelijke) staat in de VS. Noem het maar het eerder genoemde "referentiekader"
:lol:

N2024
Geregistreerd lid

Bericht door N2024 » za 11 aug, 2007 13:58

Punt is dus. Als een SUV eigenlijk gebruikt wordt (gewoon ruime comfortabele auto en daar houdt het mee op), dan is het OK. Als het puur wordt gebruikt als statusverhogend middel dan NIET OK. Aan de buitenkant kun je niet altijd zien wat iemands beweegredenen/gebruik is, dus je kunt niet alle SUV rijders over 1 kam scheren.

Als we dan ook nog rekening houden met milieu (dus hybride versie net als Lexus o.i.d.) dan is het toch een prachtige oplossing. Saab zou naar mijn idee de voordelen van de SUV moeten behouden en daarbij ook nog moeten investeren in milieu know-how (en minder in XWD e.d.).

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » za 11 aug, 2007 14:07

N2024 schreef:Als het puur wordt gebruikt als statusverhogend middel dan NIET OK.
Dat is dus in 99 % van de gevallen zo, zie je aan de type's die er in rijden :wink:

zo als bepaalde merken een bepaald soort mensen aantrekken doen bepaalde type's auto's dat ook.
Sports Utility Vehicles worden in Nederland ook wel PC Hoofttraktoren genoemd, aangezien deze veelvuldig in deze winkelstraat te zien zijn. Na een actie van GroenLinks in Nijmegen om deze auto's uit de stad te weren, wordt ook de term asobak gebruikt. In Groot-Brittannië heten deze auto's Chelsea-tractor, naar de chique wijk in Londen
dus niet voor de 'gewone man', die winkelt niet in de PC Hoofd.

ik zou b.v. nooit zo'n bak kopen van welk merk dan ook, of ik zou in de rimboe moeten wonen maar dan is het dus echt uit noodzaak.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » za 11 aug, 2007 14:13

ook daar dient de vraag zich op wat is de impact op het verkeer van hogere zichtontnemende auto's.

Helaas zit Saab in een segment tegenwoordig dat gewoon haast door de markt verplicht wordt met een SUV te komen. Eigenlijk is dat al een signaal, wat de SUV hype nu precies inhoudt.
Zelfs Peugeot, 1 van de weinige (succesvolle) merken die nog goed overeind bleef qua image, zonder SUV te voeren, komt met een in Japan gebouwde en verbouwde Mistubishi met Leeuw erop.

Ik denk dat Saab (los van opgedrongen markt) beter dichter bij de basiswaarden van zichzelf kan blijven.
Een SUV a la Infiniti FX is natuurlijk stoer, en "ruig", maar bruskeert zo goed als alle basiswaarden, en met name efficient energiegebruik, in perspectief van het overig gebodene (veiligheid etc). voornoemde SUV stijl zou vooral een image maker zijn voor de mensen die geen Saab rijden,maar kunnen wel oudere Saab rijders van Saab vervreemden. Het meer "down to earth" karakter wordt toch wel geweld aangedaan op zo'n manier. In moderne "corporate" woorden heet dat "brand identy/values", en het is makkelijker daar (bestaande) klanten mee te verkwanselen dan ze te winnen.

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » za 11 aug, 2007 14:18

jelger schreef:ook daar dient de vraag zich op wat is de impact op het verkeer van hogere zichtontnemende auto's.
Ja, die hufters duwen hem er altijd net nog even voor bij voldoende afstand bewaren zodat je dan gelijk tegen zo'n smerige kont aan zit te kijken en direct NIETS meer ziet en dus niet op de normale manier meer kunt anticiperen door uitzichtbelemmering.Dus onveilige situatiecreerende vehicels.

Bijj normale auto's heb je nog zicht vooruit.

N2024
Geregistreerd lid

Bericht door N2024 » za 11 aug, 2007 15:12

edwardkommeren schreef:
jelger schreef:ook daar dient de vraag zich op wat is de impact op het verkeer van hogere zichtontnemende auto's.
Ja, die hufters duwen hem er altijd net nog even voor bij voldoende afstand bewaren zodat je dan gelijk tegen zo'n smerige kont aan zit te kijken en direct NIETS meer ziet en dus niet op de normale manier meer kunt anticiperen door uitzichtbelemmering.Dus onveilige situatiecreerende vehicels.

Bijj normale auto's heb je nog zicht vooruit.
Ja dan mogen er ook geen trekkers en vrachtwagens meer de weg op? :lol:

Svvvenska
Geregistreerd lid

Bericht door Svvvenska » za 11 aug, 2007 15:52

Allereerst:

Natuurlijk is de 9-7X geen Saab, en natuurlijk zou ik er niet in gezien willen worden.

Aan de andere kant:

In de VS is de 9-7X een succes. Mede hierdoor is Saab naar 19872350725784 jaar uit de rode cijfers geklommen. Worden errug veel centjes verdient vanwege extreem lage R&D kosten, uitstekende marges.

Dus:

Mede dankzij de 9-7X kan er weer flink geïnvesteerd worden in Saabs waar we met z'n allen trots op kunnen zijn!

Amen

N2024
Geregistreerd lid

Bericht door N2024 » za 11 aug, 2007 16:24

Svvvenska schreef:Allereerst:

Natuurlijk is de 9-7X geen Saab, en natuurlijk zou ik er niet in gezien willen worden.

Aan de andere kant:

In de VS is de 9-7X een succes. Mede hierdoor is Saab naar 19872350725784 jaar uit de rode cijfers geklommen. Worden errug veel centjes verdient vanwege extreem lage R&D kosten, uitstekende marges.

Dus:

Mede dankzij de 9-7X kan er weer flink geïnvesteerd worden in Saabs waar we met z'n allen trots op kunnen zijn!

Amen
Niets aan toe te voegen.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » za 11 aug, 2007 21:17

de 9-2X was succesvoller in z'n korte bestaan.

:lol:

toevoegend, denk ik dat een dergelijke outsider beter voor Saab z'n toekomst is dan een auto type waarvan men ook in de VS afvraagt wat ze er mee moeten, nu de gasoline prijzen door het dak blijven gaan.

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » za 11 aug, 2007 21:20

En bovendien een best leuke auto.. :)

RobvH
Geregistreerd lid

Bericht door RobvH » di 28 aug, 2007 22:08

jonatas 900s schreef:En bovendien een best leuke auto.. :)
Precies.
Ga er maar eens mee rijden.... de 97 zou je zo maar eens kunnen verbazen.....

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » di 28 aug, 2007 22:12

Ik heb redelijk vaak in Sub. variant gereden, en die is idd.erg goed.
:wink:

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 29 aug, 2007 0:31

RobvH schreef:
jonatas 900s schreef:En bovendien een best leuke auto.. :)
Precies.
Ga er maar eens mee rijden.... de 97 zou je zo maar eens kunnen verbazen.....
bedoeld werd de 9-2x, maar ook de 9-7x kan verbazend zijn - daarmee is nog niet gezegd dat het wat toevoegd aan Saab anders dan quick money.

RobvH
Geregistreerd lid

Bericht door RobvH » wo 29 aug, 2007 8:55

Nou.... ik weet niet zo zeker of de 9-7X niets toevoegt aan het SAAB gamma:
Al eens ooit geprobeerd om met een willekeurige 9-3 2 ton aanhanger door een verregend bospad te trekken?
Of met een 9-5 een flinke boot uit het water te trekken?

Dan ben je best blij met een 9-7X....

Er moet me trouwens wat van het hart: Ik dacht dat het SAABforum uit nette, beschaafde mensen bestond en dat we elkaar hier respecteerden..... Regelmatig terugkerende uitlatingen als "hufters" en "kleine l*l" horen daar volgens mij niet bij.
Of je een SUV nu wel of niet een leuke auto vind; prima, ieder zijn mening. Maar laten we elkaar niet gaan beledigen.

Mvg

Rob

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 29 aug, 2007 9:02

RobvH schreef:Nou.... ik weet niet zo zeker of de 9-7X niets toevoegt aan het SAAB gamma:
Al eens ooit geprobeerd om met een willekeurige 9-3 2 ton aanhanger door een verregend bospad te trekken?
Of met een 9-5 een flinke boot uit het water te trekken?

Dan ben je best blij met een 9-7X....
het kan toevoegen, we kunnen ook een enquete houden onder de 9-7X rijders, hoe vaak zij de auto gebruiken voor dat doel, en nog belangrijker, hoe vaak dat een doorslaggevend argument is om dan bij Saab te winkelen, en bij hoeveel kopers dit ueberhaupt een serieus argument was.

:wink:

Het enige dat het daadwerkelijk toevoegt is dat Saab eigenlijk gewoon mee "moet" met de hype (marktdwangbuis) , omdat men juist in die potentiele klantenkring vist.

Plaats reactie