Nieuwe diesels voor modeljaar 2006

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 03 aug, 2005 20:55

John schreef:of voor een Euro of 600 die 150 pk chiptunen?
gaat hij dan minder naar de kl*ten?

John
Geregistreerd lid

Bericht door John » wo 03 aug, 2005 22:30

verde900 schreef:
als mijn volgende lease de 9-3 Sport Estate wordt, kan ik je dat wel vertellen. Maar zover is het nog niet. Over enkele maanden eerst maar eens een proefrit (net zoals bij concurrenten uiteraard).

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 03 aug, 2005 22:36

John schreef:
verde900 schreef:
als mijn volgende lease de 9-3 Sport Estate wordt, kan ik je dat wel vertellen. Maar zover is het nog niet. Over enkele maanden eerst maar eens een proefrit (net zoals bij concurrenten uiteraard).
Leasemaatschappijen belasten overmatige slijtage en niet te claimen garantiekwesties door (nooit toegestane) tuning wel aan jou door, ga vast sparen zou ik zeggen.

RG-64
Geregistreerd lid

Bericht door RG-64 » do 04 aug, 2005 7:59

900 SE C schreef:Al gereden met de 150 PK? Dan hoef je er niet meer PKs bij, wordt duur genoeg qua CJIB, wat een ding !! Stop dat geld (zal een beste bom duiten wezen) liever in de aankleding..
Nee nog niet. Misschien moet ik dat eerst eens doen. En ik kan inderdaad het geld in leuke aankleding stoppen. Ondanks dat ik de 9-5 te groot vind, wacht ik echter toch nog ff tot de facelift op de markt is. En wie weet stoppen ze die 2.4 ook nog ooit in de 9-3 (hopelijk wel met AWD dan).
Had ik ook aan gedacht, maar dan komt wel weer dat punt van Verde en Red76 om de hoek kijken denk ik, namelijk
verde900 schreef:gaat hij dan minder naar de kl*ten?

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » zo 07 aug, 2005 14:53

Ik ben zelf van mening dat ze toch beter die 2.4 multijet in de 9-3 kunnen leggen als een nog verder opgefokte 1.9 TiD. De 1.9 heeft als 150 pk variant al het probleem, dat hij niet echt soepel maar meer abrupt oppakt bij 1900 tpm door zijn kleine cilinderinhoud en toch al behoorlijke koppel.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » zo 07 aug, 2005 16:18

B235R schreef:Ik ben zelf van mening dat ze toch beter die 2.4 multijet in de 9-3 kunnen leggen als een nog verder opgefokte 1.9 TiD. De 1.9 heeft als 150 pk variant al het probleem, dat hij niet echt soepel maar meer abrupt oppakt bij 1900 tpm door zijn kleine cilinderinhoud en toch al behoorlijke koppel.
Zou die 5 cilinder 2.4 niet gewoon wat te lang zijn om dwars voorin te gaan in een 9-3?

Hanm
Lid van verdienste

Bericht door Hanm » zo 07 aug, 2005 17:16

B235R schreef:Ik ben zelf van mening dat ze toch beter die 2.4 multijet in de 9-3 kunnen leggen als een nog verder opgefokte 1.9 TiD. De 1.9 heeft als 150 pk variant al het probleem, dat hij niet echt soepel maar meer abrupt oppakt bij 1900 tpm door zijn kleine cilinderinhoud en toch al behoorlijke koppel.
Dat is niet het gevolg van de kleine cilinderinhoud maar puur een softwarekwestie, de Hirsch variant heeft er in het geheel geen last van, die pakt perfect op.... no matter how low the revs are :O:

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » zo 07 aug, 2005 19:01

verde900 schreef: Zou die 5 cilinder 2.4 niet gewoon wat te lang zijn om dwars voorin te gaan in een 9-3?
Als het qua constructie en ruimte niet past, dan gaat het natuurlijk over.

Trouwens de fiat croma is ook leverbaar met 2.4 multijet. Mocht het dus mogelijk zijn, dan zou ik wel de voorkeur geven aan zo'n 5 pitter ipv 4 cil 185pk. Voor het echte verschil, en aangezien die ligt ook in het vaarwater van een hirsch upgrade.

Hanm schreef: Dat is niet het gevolg van de kleine cilinderinhoud maar puur een softwarekwestie, de Hirsch variant heeft er in het geheel geen last van, die pakt perfect op.... no matter how low the revs are :O:
Deze heeft er idd wel een stuk minder last.

Plaats reactie