dutchcowboys.nl
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Re: dutchcowboys.nl
Toen Saab vroeger vooruitstrevend was kregen ze ook altijd de wind van voren.... en nu weer. En als het straks goed blijkt te werken hoor je niemand meer. Zo gaat het altijd. Porsche was in den beginne ook een onbestuurbar ontwerp met de motor achterin en achterwielaandrijving, intussen een van de beste sportwagens op de markt. Ik noem maar een voorbeeld. Alles en iedereen die boven het maaiveld uitsteekt of voorop loopt (of dat tracht te doen) krijgt altijd enorm veel weerstand. Ik ben alleen maar blij dat er straks weer iets Saab achtigs komt waarschijnlijk. Ben dan ook meer een voorstander van: geef ze eerst een kans. Van te voren afschieten kan iedereen maar behalve misschien wat leedvermaak haalt het weinig uit en is dus nogal goedkoop scoren. Stel (utopia) dat Saab/NEVS straks enorm succes boekt met elektrische auto's dan zijn hetzelfde heren die het opeens "allang wisten dat dit ging gebeuren". Kortom laten we nou eerst maar eens afwachten. Het geneuzel van "Saab == Turbo" is leuk en ook waar maar inmiddels is het wel tijd voor wat nieuws (elektrisch o.a.). En in de tijd dat de turbo z'n intrede bij Saab deed was het ook iets vreemds wat in dit tijdperk meteen afgeschoten zou worden, in die tijd gunde men elkaar nog wat...
Om de overstap naar elektrisch te maken zal men toch ooit over die oplaadangst en bereikvrees heen moeten... dat kan maar op 1 manier. Door het te doen en te ervaren in de praktijk. Als je het maar gewoon bij het oude houdt vanwege mogelijke problemen, dan kan je maar beter in bed blijven liggen en hopen dat je niks overkomt...
Om de overstap naar elektrisch te maken zal men toch ooit over die oplaadangst en bereikvrees heen moeten... dat kan maar op 1 manier. Door het te doen en te ervaren in de praktijk. Als je het maar gewoon bij het oude houdt vanwege mogelijke problemen, dan kan je maar beter in bed blijven liggen en hopen dat je niks overkomt...
-
hermank
- Donateur (7x)

Ik vind het wel een slechte analyse en ben het eens met Sapphire.
Wijsheid achteraf en de schrijver is duidelijk vooringenomen.
Alles wat Saab heeft gedaan is in zijn ogen fout, elke strategie belachelijk.
Valt mee dat hij Saab de turbo niet verwijt.
-
Steve-O
- Donateur (8x)

De schrijver van het artikel doet in ieder geval te weinig aan factchecken.
SAAB zou volgens hem een volgzame productiekoe zijn geweest.
Wat wil hij nou eigenlijk bereiken? Volgens mij is hij vooral tegen de opmars van de electrische auto; die eigenlijk toch niet te stoppen is.
Wat een loser. 
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
De mens is van nature conservatief en verzet zich a priori tegen iedere verandering. Toen de automobiel uit de kinderschoenen kwam, werd direct geroepen dat dat veel te gevaarlijk was en er moest vóór de automobiel een man met een rode vlag vooruitlopen om aan te kondigen dat er een gevaarlijk monster aan kwam met wel 5 km/uur...Sapphire schreef:.... Alles en iedereen die boven het maaiveld uitsteekt of voorop loopt (of dat tracht te doen) krijgt altijd enorm veel weerstand. ... Om de overstap naar elektrisch te maken zal men toch ooit over die oplaadangst en bereikvrees heen moeten... .
Met de stoomtrein hetzelfde; de koeien zouden geen melk meer geven van de schrik, de kippen van de leg en de trein zou nooit sneller kunnen rijden dan 30 km/uur anders zou de zuurstof in de lucht in de wagens er uit gedrukt worden...
Als er nu één iemand (weer) elektrische auto´s wil gaan maken, roepen er meteen 10 anderen met 10 verschillende redenen dat dat niet kan en/of zinloos is.. . Er is wat dat betreft niets nieuws onder de zon.
Het sterkste argument tegen de elektrische auto is m.i. dat de benzine nog te goedkoop is. Voor bereikangst en oplaadstress zijn al lang technische oplossingen bedacht.
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Van mij mag de benzine ook best naar €2,50 lekker rustig op de weg
-
carlsson
- Geregistreerd lid
@72Sonett3,
Belangrijker is dat de dieselmotor makkelijk alle kosten vergelijkingen met een EV en Hybride Benzine met vlag en wimpel wint.
Daarnaast is er slechts beperkte belangstelling voor gebruikte varianten van EV's en Hybides. Want die techniek staat nog in de kinderschoenen. Dus de doorsnee berijder van een gebruikte auto gaat dit risico niet aan. Daarnaast garanties en belasting voordelen zijn vooral gericht op de berijders van nieuwe auto's, gebruikt spelen die veel minder een rol.
Vrijwel iedereen dat die onzin over milieuvoordelen van een EV en Hybride grotendeels in de praktijk niet gelden, dan moet je deze auto's al systematisch met door zonnepanelen opgewerkte stroom gaan opladen.
Belangrijker is dat de dieselmotor makkelijk alle kosten vergelijkingen met een EV en Hybride Benzine met vlag en wimpel wint.
Daarnaast is er slechts beperkte belangstelling voor gebruikte varianten van EV's en Hybides. Want die techniek staat nog in de kinderschoenen. Dus de doorsnee berijder van een gebruikte auto gaat dit risico niet aan. Daarnaast garanties en belasting voordelen zijn vooral gericht op de berijders van nieuwe auto's, gebruikt spelen die veel minder een rol.
Vrijwel iedereen dat die onzin over milieuvoordelen van een EV en Hybride grotendeels in de praktijk niet gelden, dan moet je deze auto's al systematisch met door zonnepanelen opgewerkte stroom gaan opladen.
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Dat zeg ik, de technische oplossing is er al lang; laadpalen, zoals je zelf al ook al aangeeft.
Maar je bent ook één van de 10 mensen die meteen één van de 10 redenen aangeeft waarom het allemaal niet kan/onzin is; er zijn er nog maar 15 laadpalen.
Maar je bent ook één van de 10 mensen die meteen één van de 10 redenen aangeeft waarom het allemaal niet kan/onzin is; er zijn er nog maar 15 laadpalen.
-
Edward9-5
- Geregistreerd lid
hermank schreef:Ik vind het wel een slechte analyse en ben het eens met Sapphire.
Nee, op dit forum zijn we lekker rationeel wat Saab betreft.
-
johnb52
- Donateur (7x)

2314 inmiddelswilleme 1 schreef:72sonett3 schreef:[
. Voor bereikangst en oplaadstress zijn al lang technische oplossingen bedacht.
ja al 15 laadpalen in nl
net zo`n succes als het rijden op aardgas hier in nl
-
tanisha
- Geregistreerd lid
elektrische auto is leuk als je geen afstanden rijd ook zal je de ene dag meer kunnen rijden als de andere omdat zaken als temperatuur en en het licht ook roet in de reikwijdte van volle accu´s gooien
ik vindt het in ieder geval waardeloos!
als saab uitsluitend nog elektrische auto's gaat produceren dan komt de dag er aan dat ik op zoek moet naar iets anders en zo zal het veel meer hier vergaan
zelf zit ik al om me heen te kijken wat ik leuk kan gaan vinden als volgende auto en tot mijn verbazing stonden er vorige week bij elferink ineens 2 mini's ik kan het me verbeelden maar het lijkt er op of daar steeds meer volvo's bij gaan komen
ik vindt het in ieder geval waardeloos!
als saab uitsluitend nog elektrische auto's gaat produceren dan komt de dag er aan dat ik op zoek moet naar iets anders en zo zal het veel meer hier vergaan
zelf zit ik al om me heen te kijken wat ik leuk kan gaan vinden als volgende auto en tot mijn verbazing stonden er vorige week bij elferink ineens 2 mini's ik kan het me verbeelden maar het lijkt er op of daar steeds meer volvo's bij gaan komen
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Misschien komt er wel een dag dat er alleen nog maar elektrische auto's (toegestaan) zijn....tanisha schreef:als saab uitsluitend nog elektrische auto's gaat produceren dan komt de dag er aan dat ik op zoek moet naar iets anders en zo zal het veel meer hier vergaan
Daarbij het is iets dat duidelijk nog doorontwikkeld moet worden, net als de automobiel in het jaar 1900. Heeft ook een jaar of 30 geduurd voor er echt wat fatsoenlijks was. Vandaag de dag gaat de ontwikkeling, om allerlei redenen, veel sneller, ik ben wel benieuwd waar we over 5 jaar staan.
Er zijn nu al concepten voor elektro auto's die 150 km kunnen rijden en in 20 minuten weer kunnen opladen, nou moet je toch elke 2 uur een kwartiertje pauze houden eigenlijk dus dat is dan eigenlijk al bijna geen probleem meer mits je pauze houdt bij een oplaadpunt. Iedereen loopt hier nu wel te mekkeren over 15 oplaadpunten maar er zijn er al meer dan 2000, bij onze Albert Heijn staat er bijvoorbeeld 1 (alleen jammer dat er dan zo'n eikel z'n Range Rover daar parkeert ondanks een bordje "alleen elektrische auto's", dan werkt het nog niet).
Benk ook eens: hoeveel tankstations waren er in 1900 denk je? Tegenwoordig vinden we het de normaalste zaak van de wereld dat je overal benzine kan tanken. Zit echter een enorm logistiek raamwerk achter, om elke pomp van brandstoffen (diverse ook nog) te voorzien. Ook nog eens relatief vervuilend want het meeste transport gebeurt met vrachtwagens over de weg. Elektriciteit is alvast een stuk makkelijker te transporteren, het probleem daarmee is eerder de opslag, wat met fossiele brandstoffen weer geen probleem is.
Kortom: alles heeft voor- en nadelen en er staat vanalles te gebeuren. Gelukkig zijn er ook mensen die er wel in geloven.
-
johnb52
- Donateur (7x)

Je krijgt trouwens gewoon n bekeuring als je je niet electrische auto daar parkeert 
-
tanisha
- Geregistreerd lid
ik begon met een 1.2 e kadett daar moest je aardig je best mee gaan doen om onder de 1 op 17 te komen daar kan menig hybride hok nog een punt aan zuigen! dus hybride = kansloos en komt er bij mij niet in!
elektra is net zo kansloos en zeker niet zo goed als iedereen denkt windmolens zijn er echt niet genoeg voor de rest wordt er nog steeds iets in de brand gezet om stroom op te wekken dus niks beter als de verbrandingsmotor
alles uit het verleden wat mooi zuinig liep is zo'n beetje om zeep geholpen daarvoor in de plaats hebben we nu loodzware hokken vol gehangen met 1001 airbags en andere zooi!
elektra is net zo kansloos en zeker niet zo goed als iedereen denkt windmolens zijn er echt niet genoeg voor de rest wordt er nog steeds iets in de brand gezet om stroom op te wekken dus niks beter als de verbrandingsmotor
alles uit het verleden wat mooi zuinig liep is zo'n beetje om zeep geholpen daarvoor in de plaats hebben we nu loodzware hokken vol gehangen met 1001 airbags en andere zooi!
-
johnb52
- Donateur (7x)

Heeft ook voornamelijk mrt milieu te maken. En veiligheid.