artikel 11 constructie.
Ford & GM te samen hebben een te grote impact op de amerikaanse samenleving bij totaal wegvallen, dat daar wel een manier voor wordt gevonden om de boel overeind te houden.
Europese verkoop GM omlaag door crisisstemming
-
Robbert
- Donateur (6x)

Duid je nu op een nieuw reddingsplan door de Amerikaanse overheid?
Banken en verzekeraars hebben een enorme impact op de huidige samenleving. Als die failliet gaan cq het bancaire systeem niet meer functioneert dan draait de hele maatschappij niet meer.
Een autofabrikant meer of minder (al zijn ze heel groot): dat overleven we wel (en ook de VS).
Banken en verzekeraars hebben een enorme impact op de huidige samenleving. Als die failliet gaan cq het bancaire systeem niet meer functioneert dan draait de hele maatschappij niet meer.
Een autofabrikant meer of minder (al zijn ze heel groot): dat overleven we wel (en ook de VS).
-
jelger
- Geregistreerd lid
nee, geen overheidsredding, maar gewoion artikel 11 faillisement. zoals een aantal grote airlines dat hebben ondergaan... oa.
http://en.wikipedia.org/wiki/Chapter_11
als 2 van de grootste amerikaanse autofavbrikanten over de kop gaan, dan staan er letterlijk honderdduizenden amerikanen op straat die dan hun rekeningen niet meer kunnen betalen. En dahheb ik het nog niet over toeleveranciers.
daarnaast valt de produktie weg van zaken die voor veel economisch operatoren van belang zijn. mobiliteit. (dat is wel op te vangen met import, maar ik voorspel dat de vraag het aan bod niet aan kan in 1e instantie)
http://en.wikipedia.org/wiki/Chapter_11
als 2 van de grootste amerikaanse autofavbrikanten over de kop gaan, dan staan er letterlijk honderdduizenden amerikanen op straat die dan hun rekeningen niet meer kunnen betalen. En dahheb ik het nog niet over toeleveranciers.
daarnaast valt de produktie weg van zaken die voor veel economisch operatoren van belang zijn. mobiliteit. (dat is wel op te vangen met import, maar ik voorspel dat de vraag het aan bod niet aan kan in 1e instantie)
-
Thorgal
- Geregistreerd lid
Natuurlijk zal er wel "een redding" zijn. Maar zegt toch wel iets over hoe failliet USA wel is, want daar gaat het finaal over! Het einde van de grootste wereldmacht, het dollarregime is failliet. Zwaartepunt vd wereldmacht zal verschuiven naar azië. India & china's economie groeit grosso modo 13% per jaar. India + china is 1/3 vd wereldbevolking!jelger schreef:nee, geen overheidsredding, maar gewoion artikel 11 faillisement. zoals een aantal grote airlines dat hebben ondergaan... oa.
als 2 van de grootste amerikaanse autofavbrikanten over de kop gaan, dan staan er letterlijk honderdduizenden amerikanen op straat die dan hun rekeningen niet meer kunnen betalen.
The view from the graveyard of empires
-
jelger
- Geregistreerd lid
-
De Teng
- Geregistreerd lid
-
Robbert
- Donateur (6x)

-
Den Silver Kulen
- Geregistreerd lid
crisis
laten we even kijken wat de maatregelen die de G7 aan hebben gekondigd (gelukkig net voor het weekend, zodat de handel even kan bekomen van de schrik) gaan opleveren. Ja, de toestand van de westerse economie is niet denderend. In die zin 'wint' -wat wrang gesteld op punten' Osama misschien alsnog
, zoals de auteur van een geweldig boek over Al Quaeda schreef wat ik pas gelezen heb.
Ik hoop intussen maar dat het tij snel gaat keren, niet alleen voor Saab maar toch ook heel veel werknemers, aandeelhouders etc. etc. beleven nu beroerde tijden. Let's hope for the best for everyone.
Ik hoop intussen maar dat het tij snel gaat keren, niet alleen voor Saab maar toch ook heel veel werknemers, aandeelhouders etc. etc. beleven nu beroerde tijden. Let's hope for the best for everyone.