Meegedaan aan de grote Saab Club enquête ?

Clubaangelegenheden van de Saabclub Nederland.
marcelgerry
Geregistreerd lid

Meegedaan aan de grote Saab Club enquête ?

Bericht door marcelgerry » za 05 jan, 2008 15:38

In 2007 heeft Saab Club Nederland een grote enquête gehouden. Bij het invullen hiervan kon u aangeven, of u mee wilde dingen naar een leuke attentie. De resultaten van de enquête worden in de vorm van een ondernemingsplan op de Algemene Ledenvergadering van 8 februari gepresenteerd. De mensen die een attentie krijgen, zijn al wel bekend! De officiële loting heeft begin december, onder toeziend oog van onze voorzitter, plaatsgevonden. Om kosten te besparen is er geen notaris bij betrokken, wij garanderen u echter dat de loting geheel onpartijdig heeft plaatsgevonden. De tien gelukkigen krijgen een bijzonder, Saabgerelateerd cadeau uit Saabbutiken. Tijdens de nieuwsjaarsreceptie van Saab Club Nederland, op zondag 6 januari, worden deze overhandigd!

De gelukkigen zijn:

C.P. Verkuijl, Delden

J. Visser, Leeuwarden

A.Drewes. Den Helder

x. xxxx, xxxxxxxx

S. van Daalen, Heiloo

B. Geverink, Enschede

E. Haar, Emmeloord

H. Boot, Alphen aan de Rijn

P. Kuipers, Son

H. Dol, Enkhuizen

Nog winnaars hier van het forum :?:

Frisk
Donateur
Donateur

Bericht door Frisk » ma 07 jan, 2008 20:32

Helaas zit ik er niet bij. Het zal mij benieuwen of er daadwerkelijk iets vernieuwends uit de SCN koker komt.

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » ma 07 jan, 2008 20:45

Ik zie er wel een bekende bijstaan ja ;)

Ik helaas niet :(

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » ma 07 jan, 2008 20:54

Ik zie er ook een bekende bijstaan :wink:

FrostRacing
Geregistreerd lid

Bericht door FrostRacing » ma 07 jan, 2008 23:45

Frisk schreef:Helaas zit ik er niet bij. Het zal mij benieuwen of er daadwerkelijk iets vernieuwends uit de SCN koker komt.
Als je daar een antwoord op wilt hebben zou ik naar de Algemene Leden Vergadering komen :!:
Zie het stukje onder "Redactienieuws" op de SCN-site.

In het afgelopen jaar is Saab Club Nederland intensief bezig geweest met het inventariseren van wat er leeft onder Saabliefhebbers.
Belangrijkste middel hiervoor was de enquête op deze website, die door honderden Saabliefhebbers is ingevuld.
Uit deze enquête komt een groot aantal bruikbare tips naar voren, die het bestuur heeft gebruikt voor het ondernemingsplan op hoofdlijnen.

Om het ondernemingsplan op detailniveau te kunnen uitwerken, is eerst overeenstemming nodig over de hoofdlijnen.
Deze zullen aan de Algemene Ledenvergadering worden voorgelegd, zodat gezamenlijk met de leden vervolgens de concrete invulling kan worden bepaald.
Wij hopen u te zien op 8 februari!

Frisk
Donateur
Donateur

Bericht door Frisk » di 08 jan, 2008 21:46

Met de huidige brandstofprijzen wordt een retourtje Drachten-Rhenen voor de ALV mij toch echt te gortig. Volgens mij kun je beter regiovergaderingen beleggen. Ik denk dat er dan heel wat meer leden op de ALV komen dan zoals het nu gaat. De SCN heeft toch altijd al een randstedelijk karakter gehad getuige de bestuurssamenstellingen in de laatste 25 jaar.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » di 08 jan, 2008 21:53

Rhenen is redelijk centraal gelegen.

FrostRacing
Geregistreerd lid

Bericht door FrostRacing » di 08 jan, 2008 22:56

Frisk schreef:Met de huidige brandstofprijzen wordt een retourtje Drachten-Rhenen voor de ALV mij toch echt te gortig. Volgens mij kun je beter regiovergaderingen beleggen. Ik denk dat er dan heel wat meer leden op de ALV komen dan zoals het nu gaat. De SCN heeft toch altijd al een randstedelijk karakter gehad getuige de bestuurssamenstellingen in de laatste 25 jaar.
Zou je deze stelling over het randstedelijk karakter voor me kunnen onderbouwen?
Ben even benieuwd op basis waarvan je deze conclusie trekt?
Wat bedoel je eigenlijk te zeggen met deze opmerking?

Zoals Henk-Jan al stelt, Rhenen is voor Nederland een centrale lokatie,
bij de ALV's die ik bezocht heb waren er ook altijd clubleden uit Zuid-Limburg aanwezig,
volgens mij wijkt hun reisafstand niet veel af van een rit Drachten-Rhenen

Daarbij komt dat er normaliter voor welke vereniging dan ook slechts één ALV per jaar wordt uitgeschreven.
Het zou een idee kunnen zijn om vanuit de regio te inventariseren wie de ALV wil bezoeken en dan samen naar Rhenen te rijden?

Nog even terugkomend op het "Randstedelijke" karakter, heb je gekeken naar de vacatures binnen het bestuur van SCN?
Misschien een mooie gelegenheid om eens "Friese" blik over het reilen en zeilen binnen SCN te laten gaan :wink:

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » di 08 jan, 2008 23:32

Frisk schreef:Met de huidige brandstofprijzen wordt een retourtje Drachten-Rhenen voor de ALV mij toch echt te gortig. Volgens mij kun je beter regiovergaderingen beleggen. Ik denk dat er dan heel wat meer leden op de ALV komen dan zoals het nu gaat. De SCN heeft toch altijd al een randstedelijk karakter gehad getuige de bestuurssamenstellingen in de laatste 25 jaar.
Als je daadwerkelijk invloed wilt hebben dan zal je toch het beste naar de alv komen. Bovendien is het maar 1x per jaar. Als je vindt dat de Saabclub een randstedelijk karakter heeft (wat volgens mij te weerleggen is) dan heb je als rechtgeaarde Fries dus mooi de mogelijkheid om die samenstelling te veranderen.....dus niet blaten vanaf de zijlijn maar meedoen dus :wink:

Overigens de samenstelling van het bestuur in 2000 op plaatsnaam:

Klaaswaal
Woudrichem
Zaltbommel
Rozenburg
Rhenen
Velp
Leusden
Ede

Niet echt randstedelijk

Samenstelling 2006:
Alkmaar
Amersfoort
Abcoude
Deventer
Ede
Vianen

Nog steeds uiteenlopend

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » di 08 jan, 2008 23:35

Hé Frost:je was me voor :wink:

Frisk
Donateur
Donateur

Bericht door Frisk » wo 09 jan, 2008 0:06

Excuses voor de lange tenen, mijne heren!Het valt mij gewoon op dat het overgrote deel van de bestuursleden uit een straal van 50-75 km binnen Rhenen komt. Randstedelijk is dus in dit geval de regio Midden-Nederland geworden met een voorzitter uit Alkmaar. Waar zijn de Brabanders, Zeeuwen, Limburgers, Twenten, Drenthen, Groningers, Friezen en Flevobewoners dan in dit bestuur? Natuurlijk zou ik mijzelf als kandidaat kunnen stellen maar zoals zovelen heb ik ook met andere verplichtingen te maken. De opmerking van randstedelijk komt dan ook voort uit uit de bestuurssamenstellingen in de jaren 80 en begin 90. Blijkbaar is het verplaatst naar de regio Midden-Nederland. Blijkbaar voelen jullie je aangevallen als ik met zo'n term alleen maar aangeef dat een bepaalde regio is oververtegenwoordigd. Als er alleen maar Noorderlingen of Brabanders in het bestuur zaten kwamen daar grif ook reakties op. Wat de afstand naar Rhenen betreft: het is wel ca 175 km heen en 175 km terug. Dat wordt mij gewoon te gortig met mijn benzine-auto die 1:11 rijdt en een pompprijs van 1,50 euro p.l..Als je bijvoorbeeld 4 regio's gehad ( Noord, Oost, Zuid en West) is het in het meest ongunstige geval de afstand ca 75-90 km. De resultaten van die regiovergaderingen kunnen vervolgens in een centrale ALV worden besproken en afgestemd.

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » wo 09 jan, 2008 9:38

Ik voel me niet aangevallen Frisk maar je niet raar opkijken als er wordt gereageerd door anderen als je een met een soort van verbaal wegwerpgebaar zegt dat de Saabclub toch alleen maar 'randstedelijk' is terwijl het aantoonbaar niet zo is. De leden komen uit alle delen van Nederland en er worden door heel Nederland activiteiten georganiseerd door de leden (die je tekort doet met je opmerking). Ook bijvoorbeeld de redactieleden van Saabberichten komen uit heel Nederland.

Je geeft vanaf de wal je commentaar en als we je dan vragen om wat aan die vermeende samenstelling te doen dan werp je allerlei barrieres op. Dat je geen tijd hebt ok, alhoewel je de tijd op het forum ook zou kunnen besteden aan iets anders. De km's worden door de club vergoed dus dat hoeft geen belemmering te zijn. Bovendien is er een regioafdeling Noord waar ze graag mensen hebben die zich inzetten. Midwolde-Drachten is maar 30 km. Dus beste Frisk 'Walk the talk'

jur009
Geregistreerd lid

Bericht door jur009 » za 01 mar, 2008 17:44

hmm, ik weet het nog niet 100% maar ben misschien wel een winnaar???, maar heb geen idee wat ik heb gewonnen, en ik heb geen brief o.i.d gekregen, maar ben wel j.visser ut ljouwert! En heb toen der tijd wel de enquete ingevuld.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » za 01 mar, 2008 18:02

Even contact leggen met het secretariaat?

jur009
Geregistreerd lid

Bericht door jur009 » zo 02 mar, 2008 13:56

jelger schreef:Even contact leggen met het secretariaat?
ja heb al een mailtje verstuurd..

Plaats reactie