vrije meningsuiting op forum mag toch

Clubaangelegenheden van de Saabclub Nederland.
klaasj
Donateur (8x)
Donateur (8x)

vrije meningsuiting op forum mag toch

Bericht door klaasj » ma 26 mar, 2007 22:35

hey allemaal ik heb de discussie gevolgd rondom de onderdelenvoorziening. super jammer dat is het. maar ik vraag me af of een onderwerp op aandringen van een bepaalde partij zomaar gesloten mag worden. ben het daar niet mee eens. er staan toch zeker goede tips bij voor bestuurders en organisatoren. ik blijf gewoon saab rijden en liefhebbers voorzien van mijn overtollige onderdelen voor een prikkie of voor niets. zoek het uit egotrippers

Hannes
Forum Admin

Bericht door Hannes » ma 26 mar, 2007 22:45

Het topic is niet op verzoek van of op aandringen van, een bepaalde partij gesloten.

Maar omdat de discussie nergens naar toe ging.

Langzaam aan is het duidelijk. Op 1 dag zijn er twee onderdelendagen. Ik vind het zelf ook jammer dat het zo loopt maar daar kunnen jij en ik niks aan veranderen, geloof ik.

Laat iedereen dus naar de onderdelendag van zijn of haar voorkeur gaan.

groeten,

Hannes (administrator SAABforum.nl)

richard
Geregistreerd lid

Saab Forum Onderdelendag

Bericht door richard » ma 26 mar, 2007 23:09

Sinds een jaar of 10 sta ik met enige regelmaat op de onderdelendagen in Rhenen. Dit is voor mij de enige clubbezigheid waaraan ik telkens met veel plezier aan deelneem.
Wat bij mij overblijft na alle reacties en de mail van de voorzitter gelezen te hebben is het idee dat de Saabclub in het belang van haar leden de mensen moet wijzen op het feit dat er dit jaar op 21 april, conform de bestaande traditie, een onderdelendag in Rhenen gehouden wordt en dat de Saabclub uitkijkt naar een andere datum op een andere locatie. Ik wil niet hoeven kiezen voor mijn hobby en het is mij om het even of e.e.a. onder auspicien van de Saabclub plaatsvindt.

Wat ik in Rhenen trof waren Saabliefhebbers en doorgaans vrije geesten die, zeker in mijn geval, gevrijwaard willen blijven van perikelen in het bestuur. De Saabclubmedewerkers, die al jaren een prachtig blad uitgeven voor mij als hobbyist en allerlei schattige activiteiten organiseren die NOOIT op een en dezelfde dag plaatsvinden zouden in het belang van haar leden een oplossing moeten bieden die moeten kiezen uitsluit. Nu duidelijk is dat John de traditie voortzet lijkt het mij duidelijk wie er water bij de wijn moet doen. In mijn optiek heeft iemand na 22 jaar enig recht van spreken opgebouwd.

Ik zou het voorstel willen opperen om van de onderdelendag een SAABFORUM onderdelen dag te maken en, geheel uit vrije wil en los de perikelen in het bestuur van de club, er als vanouds een gezellige dag van te maken.
Mocht het bestuur kiezen voor een andere datum dan zal ik zeker proberen ook op de locatie van de Saabclub mijn overtollige delen aan de man te brengen.
Op 21 april sta ik in elk geval in Rhenen en ik hoop daar een hoop medeforummers te ontmoeten.

Groet,

Richard

klaasj
Donateur (8x)
Donateur (8x)

re. richard vrije meningsuiting

Bericht door klaasj » di 27 mar, 2007 12:40

kijk mensen wat rikard schrijft noem ik nou nog eens constuctief meedenken in het belang van saabliefhebbers. chapeau richard

dasdaas
Geregistreerd lid

Bericht door dasdaas » di 27 mar, 2007 13:15

Wat moet ik me nu eigenlijk voorstellen van de onderdelendag in Piershil, want ik krijg toch sterk de indruk dat het merendeel van de verkopers (en dus ook kopers??) gewoon weer in Rhenen te vinden zijn. De stand van de Saabclub natuurlijk niet, maar zo prominent en groots aanwezig was die in Rhenen ook nooit...

Wij willen zonder enige partij op de tenen te trappen!! in 1e instantie naar Rhenen afreizen, maar misschien dat we Piershil op de terugweg ook nog aan zullen doen...

Wat dat betreft moeten wij zowiezo voor alles wel ver rijden, maar ik kan me voorstellen als je dat niet hoeft, je toch behoorlijk in dubio zit...

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » di 27 mar, 2007 14:37

Ik vind het erg vervelend allemaal.
Dit zou mijn eerste onderdelendag worden en ik keek er al naar uit omdat ik dan hopelijk van wat onderdelen af zou geraken en misschien zelf een paar zaken op de kop kon tikken die ik nog nodig had.

Het is moeilijk om in te schatten waar nu de meeste mensen op af zullen komen.
Misschien een idee om een poll op te zetten om toch een beetje zicht te krijgen op de opkomst van de twee locaties :roll: ?

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » di 27 mar, 2007 16:06

dasdaas schreef:De stand van de Saabclub natuurlijk niet, maar zo prominent en groots aanwezig was die in Rhenen ook nooit...

Wij willen zonder enige partij op de tenen te trappen!! in 1e instantie naar Rhenen afreizen, maar misschien dat we Piershil op de terugweg ook nog aan zullen doen...
De onderdelendag werd altijd door de Saabclub georganiseerd. Ik vind het van ondergeschikt belang wie dat binnen een club op zich neemt. De organisator is voor het feit dat hij het heel erg lang heeft gedaan, op passende en enthousiaste wijze ge-eerd. Dat was niet genoeg. Ik denk dat de organisator zijn teleurstelling hierover het beste had kunnen uitten binnen de Saabclub. De Saabclub had dan de kans gehad om een eventuele dwaling te corrigeren.

Daarnaast vind ik dat het eigen belang ondergeschikt is aan het club belang. Je hebt je aan het clubbelang gecommiteerd toen je je opgaf als vrijwilliger. Het belang van velen gaat dan boven het belang van een enkeling.

Hoezeer ik ook hou van de goede traditie, de leuke locatie en het respect dat ik kan hebben voor iemand die zoiets jaar in, jaar uit organiseert, ik kan niet meedoen aan iets dat ontstaan is uit persoonlijke rancune en waarvan veel mensen nu het 'slachtoffer' worden.

Er is niemand die zich hoeft te verontschuldigen voor het feit dat hij/zij voor de ene locatie kiest en niet voor de andere of voor beide wel, of beide niet. De situatie dwingt helaas tot een keuze.

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » di 27 mar, 2007 17:51

Ja jongens, tweedeling ontstaat er nu toch of je wilt of niet.
Is erg jammer zo en dat het op deze onvolwassen manier moet.
Is nu gokken waar het het gezelligste zal gaan worden of zal zijn en waar zal het grootste aanbod zijn van onderdelen die je zoekt, ga je naar Rhenen, ligt het gene je zoekt in Piershil of de mogelijkheid nog dat het andersom is.
Straks wordt men met een scheef gezicht aangekeken wanneer men in Piershil is geweest, of andersom.

DILEMMA (bedoel niet het forumlid :wink: )

ArjenH
Geregistreerd lid

Bericht door ArjenH » di 27 mar, 2007 18:11

Nou ik heb besloten naar Rhenen te komen...en jullie ?

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » di 27 mar, 2007 18:15

Het interesseert me geen zier waar iedereen naar toe gaat, hou aub op met deze stemmingmakerij en laat iedereen gewoon zelf beslissen en stook anderen niet op. Ik denk dat het bericht van Ron Bebelaar meer dan duidelijk is.

Dennis

richard
Geregistreerd lid

Stoken

Bericht door richard » di 27 mar, 2007 18:39

Juist op het bericht van Ron Bebelaar reageer ik omdat ik het van hem in mijn persoonlijke mailbox ontving, ik ben van mening dat de voorzitter van de Saabclub moet voorkomen dat haar leden voor wie, door wie en met wie alle activiteiten worden georganiseerd moeten kiezen. De verstandigste beslissing is niet altijd "rechtvaardig".

Ron Bebelaar is, voordat ik een posting op het forum plaatste van mijn zienswijze op de hoogte gebracht.

Ik vind ergens wat van, een ergens waar ik al jaren deel van uit maak, en juist het saabFORUM is voor mij het podium om hier over van gedachten te wisselen.

Ik kan mij vergissen maar je verwijzing naar het bericht van Ron Bebelaar lees ik toch als een antwoord van de grote roerganger wiens wijze advies ik moet volgen.

Ik doe dat niet, ik kies voor Rhenen maar BAAL er enorm van dat ik door dit onvolwassen gedrag van wie dan ook gedwongen wordt te kiezen. Ik zie hierdoor mensen niet die ik anders wel had gezien. Het was in het belang van de leden geweest als de Saabclub dit had voorkomen.

Het idee van een poll vind ik niet gek, ik vind het fijn om te weten wie waar naar toe gaat. Ik geloof niet dat er iemand afgerekend zal worden op de keuzes die hij maakt, ik geloof in de ruimdenkendheid die het merk waar we allen zo gek mee kenmerkt en dat ik veel vrije geesten tref op de onderdelendag in Rhenen, alwaar hij in elk geval deze keer keer nog gehouden moet worden.

Richard

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » di 27 mar, 2007 18:57

Manic schreef:stemmingmakerij
Dennis
doe ff normaal met je stemmingmakerij, er is niks van stemmingmakerij aan man, constateringen en veronderstellingen en meningen zijn wat anders dan stemmingmakerij dennis :!:

ArjenH
Geregistreerd lid

Bericht door ArjenH » di 27 mar, 2007 19:18

Manic, hoop niet dat je met stemmingmakerij op mij doelt. Ik zeg alleen welke keuze ik heb gemaakt en hoor dat ook graag van anderen. Ik wil daar zijn waar de meeste Saab rijders komen, waar het meeste te koop is. Dus ben wel degelijk benieuwd waar iedereen naar toe gaat...

sb129h
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sb129h » di 27 mar, 2007 19:38

Volgens mij zijn we allemaal (eigen)wijs genoeg om zelfstandig een mening te vormen, onafhankelijk van wat de rest van de kluit ook roept en beweert.
Het is alleen wel handig om zoveel mogelijk kanten van het verhaal belicht te hebben om überhaupt een mening te kúnnen vormen - of dat nu alle kanten belicht worden zal voor ons als buitenstaanders / toeschouwers van de gevoerde schermutselingen een vraagteken blijven.

Ik vind het jammer als mensen de mond gesnoerd lijkt te worden onder het mom dat die mensen zich aan stemmingmakerij schuldig zouden maken. Dat soort beschuldigingen zegt veel meer. Zoals ik hier nu mijn zegje doe mag iedereen toch zijn zegje doen, zolang er niemand beledigd of gekwetst wordt? Of dat dat zegje van enige toegevoegde waarde is, is weer een tweede.

Daarnaast vind ik dat de Saabclub hier op het Saabforum ook prima z'n zegje kan en moet doen, wat dhr Bebelaar ook gedaan heeft, maar ik zie dat SCN-zegje meer als deelname in een discussie zoals iedereen hier kan deelnemen in een discussie, en ik zie dat liever niet gevolgd worden door een afsluiting van de thread. Ik zou me kunnen voorstellen dat iemand nog iets toe te voegen heeft. Of men daar terug op ingaat is aan de persoon zelf.

Het is een gemiste kans van SCN om zo weinig publiciteit te geven aan de onderdelendag in Piershil. Het heeft niet in de Saabberichten gestaan, waarschijnlijk was er toen nog niets definitiefs bekend, maar ten tijde van de inspectiedag had 't inmiddels wel bekend moeten zijn geweest, en door het in Zwijndrecht aan te kondigen zou een grote groep liefhebbers zijn bereikt. Ik heb het daar nergens gezien of gehoord.

We zijn nu eenmaal geen kuddedieren en we rijden tenslotte toch allemaal rond met een eigenwijze auto... 8)
En het is nog steeds een feestjaar dit jaar!

Lian

autopilot
Geregistreerd lid

Bericht door autopilot » di 27 mar, 2007 20:24

Het is een gemiste kans van SCN om zo weinig publiciteit te geven aan de onderdelendag in Piershil. Het heeft niet in de Saabberichten gestaan, waarschijnlijk was er toen nog niets definitiefs bekend, maar ten tijde van de inspectiedag had 't inmiddels wel bekend moeten zijn geweest, en door het in Zwijndrecht aan te kondigen zou een grote groep liefhebbers zijn bereikt. Ik heb het daar nergens gezien of gehoord.
Het was helemaal de bedoeling niet om de onderdelendag in Piershil te houden.

In de Saabberichten van februari saat de onderdelendag gewoon gepland in Rhenen. De kaartjes om je aan te melden waren zoals gewoonlijk gericht aan John van Oort.

Pas na de inspectiedag is bekend geworden dat de organisator van de onderdelendag in Rhenen niets meer met de Saab Club te maken wil hebben. De enige mogelijkheid om zo snel een onderdelendag voor de Saab Club te organiseren was in Piershil.

Jean-Pierre

Plaats reactie