Saab fotorit 1 op 23 november 2003

Clubaangelegenheden van de Saabclub Nederland.
Manic
Lid van verdienste

Re: Saab fotorit 1 op 23 november 2003

Bericht door Manic » di 25 nov, 2003 17:50

Nee maakt niet uit, dat de jouwe uit Italie kwam dacht ik al aan het kenteken te zien, turbo's hebben inderdaad brede platte pijpen (naar ik begrepen heb passen ze met dat platte gedeelte dan beter onder de bumper). Geluidje is lekker, ongeveer zoals de mijne.

Mijn 900s 16v ltp is uit 1992, nieuw verkocht in Nederland (Zwolle) en heeft nu zo'n 181.000 km op de teller staan (autopas geeft daarin zekerheid). Lak is opzich perfect, op een paar krasjes in de toplaag na, geen roest en technisch is hij ook prima. Heb er inmiddels wel wat aan gesleuteld (o.a. banden + schokbrekers). En ik heb er mistlampen opgezet (weliswaar hadden deze op een wat mooiere plek kunnen zitten, maar dit was het makkelijkst en ik hoefde niet in de 'grille' onder de bumper de gaan knippen).

Ook het interieur is nog als nieuw (zeker nadat ik deze gereinigd had) op een brandgaatje in de achterbank na (toch vreemd, want er was in principe nooit gerookt in deze auto, voordat ik hem kocht).

Ik ben ook erg blij met de aero skirtset, alhoewel er een kras op het achterste paneel aan de rechterkant zit (valt niet echt op, maar ben erg perfectionistisch, dus daar moet nog een keer een nieuwe op).

Verder zijn de bumpers (hoezen) niet echt mooi, veel beschadigingen etc. Als ik de loterij win komen er slinternieuwe op (a 480 euro p/s). Vind de inverstering momenteel nog wat te groot. Tweedehands zijn ze niet of nauwelijks te vinden in goede staat (grijs schijnt zeldzaam te zijn, zwart wel gevonden, maar daar heb ik dus niets aan).

Snel van z'n plaats komen (als je dat echt wil) moet je een beetje aanvoelen, koppeling iets terughouden terwijl je gas geeft, tegen het punt van wielspin aan, koppeling vlot op, gas erbij en je bent weg, en kort schakelen, niet te ver doortrekken, korter schakelen is sneller, alleen na de 3e versnelling kan je wat langer schakelen.

Dat bordje bij de rotonde zegt me zo niets, volgens mij was dat praktisch in de middle of nowhere.

Plaats reactie