Saab fotorit 1 op 23 november 2003

Clubaangelegenheden van de Saabclub Nederland.
bram
Geregistreerd lid

Re: Saab fotorit 1 op 23 november 2003

Bericht door bram » ma 24 nov, 2003 8:54

hahahah, MANIC

ik nu wie je bent, als ik je de foto van je auto eens goedbekijk. Volgens mij zaten we zelfs bij jullie aan tafel.

Manic draag jij een bril of is dat je maatje. Ik ben die grote jongen die naast jullie zat.

Ik ga volgend jaar ook mee doen aan die andere rit waar jullie het over hadden. Mooie auto had je trouwens.

groeten

bram
Geregistreerd lid

Bericht door bram » ma 24 nov, 2003 8:55

Mooie Foto's Sander! ik heb er zelf ook nog een aantal gemaakt. Maar die zijn niet digitaal

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » ma 24 nov, 2003 15:42

It was me with glasses :P . Mijn 'maatje' was die met de krullen, een goede vriend van me, en een prima navigator, alhoewel die me wel bij het van de parkeerplaats afrijden al de verkeerde kant op stuurde, maar goed, de rest is goed gekomen.

Je wil dus aan de Vechtdalrit gaan meedoen volgend jaar? Doen, is een heel leuke rit, wat route betreft mooier als de fotorit (bijna alleen maar 'landwegen' nauwelijks provinciale wegen of snelwegen. Ook weinig bebouwde kom, dat vond ik gister wel een beetje jammer, eerst zo'n mooi stuk langs de rivier over de dijk en dan opeens een stuk snelweg, beetje jammer, maar ach, grote stukken van de rest van de route waren erg mooi om te rijden.

Dennis

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » ma 24 nov, 2003 16:30

Hier even een paar foto's van onderweg:

Afbeelding

Punt 4 in de rit, iedereen was hier op zoek naar een foto die er niet bleek te zijn :roll:

Afbeelding

Afbeelding

Dit was bij punt 7 meen ik, waar ook iedereen wel heeft lopen zoeken naar een foto die er wederom weer niet bleek te zijn :?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alleen de laatste is een beetje bewogen, veel meer heb ik er niet gemaakt, doordat we een beetje in tijdnood kwamen, en het weer het er op een gegeven moment een beetje bij liet zitten.

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » ma 24 nov, 2003 18:05

We zijn 5e geworden!!! Niet slecht dat ik zo.....

bram
Geregistreerd lid

Bericht door bram » ma 24 nov, 2003 21:00

H
MANIC WAT GOED!!!! gefeliciteerd jongen

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » ma 24 nov, 2003 21:17

Ja thanks, niet verwacht eigenlijk, maar goed. Maar jullie 10e, ook zeker niet slecht voor een 1e keer!

Hier trouwens de uitslag zoals ik die net zag op de site:

Uitslag Fotorit 2003

Toerklasse

Startnr Equipe Strafpunten Plaats
11 Stef van Dongen / Elly van Dongen 210 1
3 Wouter Spann 237 2
19 Frank Joost / Nicole Huijsmans 240 3
4 Merlijn Kalkman / Roger van Keulen 330 4
9 Dennis Stoelinga / Edo Casteel 341 5
6 René Hut / Cobi ten Wolde 355 6
5 Barend de Graaff 360 7
17 Reinier Bijkerk 390 8
13 René Mulder / Monique Hollink 396 9
26 Leo Onderdelinden / Letty Onderdelinden 484 10
10 Dick Boers / Bram Otten 501 11
27 J. van Wijk 531 12
23 Marcel Crans 553 13
2 Joost Kompier 567 14
24 Hannes Sanders 570 15
12 Ewout Braad / Edward Braad 573 16
1 Ron Bebelaar / Henny Bebelaar 659 17
18 Peter van de Ven / Koen van de Ven 751 18
7 Klaas Gol / Hannie Gol Niet gefinisht NG
14 L. Aziria Niet gefinisht NG
21 Agnes van Wakeren Niet gefinisht NG
22 Sander Wijsman Niet gefinisht NG
15 Vervallen Niet gestart
20 Vervallen Niet gestart

Sportklasse

Startnr Equipe Strafpunten Plaats
16 Niels Mulder / Rachelle Koopmans 405 1
25 Ed Hackenitz / Wilbert van der Schaft 544 2
8 Huub Kluijtmans 781 3

Je kan deze uitslag ook zien op www.saabclub.nl. (wellicht iets duidelijker)

Greetz,

Dennis

Ewout900
Geregistreerd lid

Bericht door Ewout900 » di 25 nov, 2003 13:04

Hey, mensen!

Ik ben (op dit forum althans) terug van lang weggeweest en zie net mijn Saab voorbijkomen (de 24-NJ-HR) tussen de foto's. Leuk!

Het was inderdaad een beetje irritant dat er op die twee plekken GEEN foto's te vinden waren. Ik en mijn broer hebben altijd de niet-opgeven-mentaliteit, dus we hebben echt heel lang gezocht. Sander ook, zag ik. Jammer dat ik je niet langer gesproken heb, Sander! Volgende keer beter. En ook jammer dat ik zo lang niet dit forum heb gezien, dan had ik wellicht meer forumers ontmoet. Afijn, we zijn vrij snel weggegaan, want de dag bestond uit Dracht-Amersfoort-Rhenen-(rit)-Amersfoort-Drachten-Amersfoort, dus al met al heb ik van 08:00u t/m 21:45u in de auto gezeten...

Maar net wat Sander ook zegt: de volgende keer zal het leuker zijn, al vond ik het ook nu vermakelijk. Had trouwens de hele weg niet door dat de foto's gemanipuleerd waren.... :oops: Daar kom je dan achter als de winnaars bekend worden gemaakt...

Groeten,
Ewout.

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » di 25 nov, 2003 13:35

Nou Welkom terug zou ik zeggen Ewout!.

Dat die foto's gemanipuleerd waren.... heb je bij dat straatnaambordje dan ook niet een klein vermoeden gekregen dan? (Broek of boek weg of iets in die geest?)

Mocht je de foto's van je auto in afdrukkwaliteit willen hebben, dan moet je maar even mailen (hoop ik wel dat je kabelinternet hebt, want ze zijn zo'n 1,5 mb per stuk).

Mooie wagen trouwens, is dat nu een turbo of niet?

Greetz,

Dennis

Ewout900
Geregistreerd lid

Bericht door Ewout900 » di 25 nov, 2003 13:52

Dennis,

Laat het nu zo zijn dat we dat straatnaambordje Boekweg niet hebben gevonden... Waar stond deze?? Ik meende hem namelijk gezien te hebben op een punt waar geen controlepunt zou zijn... :?:

Over de foto's: ik heb zelfs helemaal geen internet meer (wel op de zaak), vandaar ook mijn lange afwezigheid...

En de auto... wel.. de jouwe is sneller :) Het is een low pressure turbo. Deze keus was een combinatie van comfort, budget-kwaliteit verhouding (het is een topexemplaar en dus duur, maar een hpt in deze staat zou nog veel duurder geweest zijn), slijtagekans en de combinatie met de kleur groen. Het is (helaas) niet mijn daily driver, maar wel mijn hartedief!

Ewout.

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » di 25 nov, 2003 14:16

De mijne is net zo goed een lpt hoor :wink: Dus dat zal kwa snelheid niet zoveel uitmaken lijkt me. Ik vroeg het me af, want hij klonk zo en aan de uitlaat te zien (weet niet helemaal zeker of jij dit was waar ik hem zag) was het wel een turbo, maar ik kon geen logo'tje vinden op je grille, vandaar.

Maar de lpt gaat wat mij betreft hard zat, en hij komt vlot van zn plaats, vind ik het belangrijkst, hoeveel km heeft de jouwe er op zitten?

Het bordje boekweg (oid) stond op een t slitsing waar ook het bordje van de ANWB wandelroute 'Erica" (oid) op stond, het waren daar nog 2 foto's (waaronder dat bordje van boekweg) die fout waren. Ik zal vanavond (ben nu op mn werk) even opzoeken op welk punt dat was. Was een instinker maar wel op een controlepunt!

Gr,

Dennis

bram
Geregistreerd lid

Bericht door bram » di 25 nov, 2003 15:24

We waren wel tevreden me de 10de plaats.

De rit was leuk, leuk afscheid van het Saabjaar.

Welkom terug Ewout. Je hebt een aardig eindje gereden. Was het wel de moeite waard, ik hoop het wel.

Volgend jaar weer. En dan met meer ritten meedoen, lijkt me gezellig.

gr bram

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » di 25 nov, 2003 16:12

Zeg Bram, met wat voor auto ga je dan mee doen? Ik begrijp uit je profiel dat je zelf geen Saab bezit, neem je dan wellicht een Saab van je ouders mee of zo?

Meer ritten, leuk! Tot dan zou ik zeggen.

Wat was trouwens de relatie tussen jou en de mensen met wie je was afgelopen zondag? (gewoon nieuwsgierigheid)

En 10e plaats is lang niet slecht!

Gr.

Dennis

bram
Geregistreerd lid

Bericht door bram » di 25 nov, 2003 17:30

mijn moeder heeft een 9000 CSE 2.0 Lpt ( 185 PK). Deze auto is anniversery aangekleed met 16" Super Aero velgen. Mijn vader heeft een 9-5 3.0 TiD Vector ( hirsch chip 211 PK).

Ik denk dat ik die van mijn moeder meeneem dat is mijn TOP auto.

Ik werk als zaterdag werker bij de TPG als postbode. die rossige man werkt daar als Chauffeur. Toen ik voor het eerst bij post kwam en een Saab buiten zag staan was het contact snel gelegt. Met hem klus ik ook aan Saabs, vooral de ouders modellen. We gaan een 96 compleet reviseren en restaureren. De auto is rot, bojumplaat door gerot ook de lak is niet helemaal je van het meer, veel roestplekken. dit betreft een 96 V4 super. De motor loopt nog! het geluid wat eruit komt is heerlijk!

Hij heeft meerdere Saab welgeteld 7.

De jongen die ook bij ons aan tafel zit rijdt in een 900 Classic sedan, zijn andere zoon in een Saab 99. Zijn vrouw in die rode turbo. Hij zelf in een hel blauwe 900 GLE. Dan die 96 nog, en twee 900 die in de schuur staan.

tot snel

gr bram

Ewout900
Geregistreerd lid

Bericht door Ewout900 » di 25 nov, 2003 17:30

De mijne is net zo goed een lpt hoor Dus dat zal kwa snelheid niet zoveel uitmaken lijkt me. Ik vroeg het me af, want hij klonk zo en aan de uitlaat te zien (weet niet helemaal zeker of jij dit was waar ik hem zag) was het wel een turbo, maar ik kon geen logo'tje vinden op je grille, vandaar.
Lekker klinkt hij, hè? En de uitlaat zit er nog niet lang onder (zes weken). Zou best een Turbo-uitlaat kunnen zijn. Dat weet ik eigenlijk niet. Zijn die plat en breed dan? En jij hebt dan zeker wèl het logo in de grille? Staat wel mooi, maar ik doe het niet.
Maar de lpt gaat wat mij betreft hard zat, en hij komt vlot van zn plaats, vind ik het belangrijkst, hoeveel km heeft de jouwe er op zitten?
Ik vind dat hij niet zo vlot van zijn plaats komt vanuit stilstand, maar ik trap dan ook enkel helemaal door op de tussensprints... Een lange bak zou misschien uitkomst bieden?

De auto is Italiaanse import. Helemaal 100% totaal roestvrij (en nu heel, heel erg vies!!) en met 151.800km achter de kiezen. Vertel eens wat over de jouwe, of wijken we dan teveel van het onderwerp af?
Het bordje boekweg (oid) stond op een t slitsing waar ook het bordje van de ANWB wandelroute 'Erica" (oid) op stond, het waren daar nog 2 foto's (waaronder dat bordje van boekweg) die fout waren. Ik zal vanavond (ben nu op mn werk) even opzoeken op welk punt dat was. Was een instinker maar wel op een controlepunt!
O, dan weet ik wel waar dat was. Het controlepunt vóór de rotonde waar je richting Heemskerk moest. Hmmm... nog wel naar zo'n bordje staan kijken, maar daar stond wat anders op (nee, geen bRoekweg)
[/quote]

Plaats reactie