Saab 900 Turbo gezocht voor vergelijking met CX GTI Turbo
-
Alexander
- Geregistreerd lid
Hallo,
In Saabberichten willen we de komende uitgaven Saabs gaan vergelijken met andere auto's. In de vergelijking gaan we een Saab testen met een auto van een ander merk die in dezelfde periode leverbaar was en toen (en nu) concurrenten waren.
We gaan beginnen met een vergelijkende test tussen een Saab 900 Turbo en een Citroen CX GTI Turbo I of II. Toen en nu auto's die net even anders waren en die een grote groep liefhebbers kennen. Hiervoor zijn we op zoek naar een nette Saab 900 Turbo uit de periode 1983 t/m 1989 en dan bij voorkeur een 3 of een 5-deurs versie in zoveel mogelijk originele staat.
Wie wil er aan mee werken? Het gaat je een dagdeel in een weekend kosten waarbij je Saab kritisch wordt bekeken en bereden door de redactie van Saabberichten en door de redactie van het clubblad van de Citroen CX-club.
Wat krijg je er voor terug? Een leuke dag en een mooi artikel over jouw Saab in Saabberichten!
Wil je meewerken laat het mij via een PB-tje weten!
Groeten,
Alexander
In Saabberichten willen we de komende uitgaven Saabs gaan vergelijken met andere auto's. In de vergelijking gaan we een Saab testen met een auto van een ander merk die in dezelfde periode leverbaar was en toen (en nu) concurrenten waren.
We gaan beginnen met een vergelijkende test tussen een Saab 900 Turbo en een Citroen CX GTI Turbo I of II. Toen en nu auto's die net even anders waren en die een grote groep liefhebbers kennen. Hiervoor zijn we op zoek naar een nette Saab 900 Turbo uit de periode 1983 t/m 1989 en dan bij voorkeur een 3 of een 5-deurs versie in zoveel mogelijk originele staat.
Wie wil er aan mee werken? Het gaat je een dagdeel in een weekend kosten waarbij je Saab kritisch wordt bekeken en bereden door de redactie van Saabberichten en door de redactie van het clubblad van de Citroen CX-club.
Wat krijg je er voor terug? Een leuke dag en een mooi artikel over jouw Saab in Saabberichten!
Wil je meewerken laat het mij via een PB-tje weten!
Groeten,
Alexander
-
Eagle63
- Geregistreerd lid
Dit wordt nog leuk !! 
-
WimZ
- Geregistreerd lid
Oh, dit is gaaf! Ik heb wat met beide merken (krijg ook beide clubbladen) en met name de turbo's spreken me enorm aan. Ik zou gaan voor een vergelijk tussen de eerste CX GTi turbo (voor de kenners, het overgangsmodel met de oude metalen bumpers die voor de gelegenheid wel meegespoten zijn in de carosseriekleur) en een Saab 900 of 99 van precies dezelfde leeftijd (1983 meen ik). Overigens zijn er toentertijd ook vergelijkende tests geweest in de bladen. Wellicht leuk om die er ook bij te nemen.
Een dubbeltest zou ook nog kunnen; naast bovengenoemde combinatie ook een CX GTi turbo II, dus de laatste serie van tegen de 1990 met een even oude 900. Misschien heeft het ene merk het andere in deze tussenliggende periode wel voorbij gestreefd.... (in ieder geval hadden de laatste turboCXen al ABS)
Een dubbeltest zou ook nog kunnen; naast bovengenoemde combinatie ook een CX GTi turbo II, dus de laatste serie van tegen de 1990 met een even oude 900. Misschien heeft het ene merk het andere in deze tussenliggende periode wel voorbij gestreefd.... (in ieder geval hadden de laatste turboCXen al ABS)
-
taaffert
- Geregistreerd lid
Dan doel je op deze --> KlikWimZ schreef:Oh, dit is gaaf! Ik heb wat met beide merken (krijg ook beide clubbladen) en met name de turbo's spreken me enorm aan. Ik zou gaan voor een vergelijk tussen de eerste CX GTi turbo (voor de kenners, het overgangsmodel met de oude metalen bumpers die voor de gelegenheid wel meegespoten zijn in de carosseriekleur) en een Saab 900 of 99 van precies dezelfde leeftijd (1983 meen ik). Overigens zijn er toentertijd ook vergelijkende tests geweest in de bladen. Wellicht leuk om die er ook bij te nemen.
Ben ik eens op internet tegengekomen en heb `m toen hier gepost.
Echt een gave test, ik draag de oudere Citroëns ook een warm hart toe.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

-
Alexander
- Geregistreerd lid
-
WimZ
- Geregistreerd lid
Hoi Alexander, ik sprak gisteren mijn zwager (voorzitter CCCN) en die kan diverse CX'en regelen die zouden voldoen. De vraag is nu dus wat voor 900('s) er zijn gevonden, opdat de juiste CX daarnaast gezet zou kunnen worden... Stuur anders even een pb met je telefoonnummer, dan organiseren we het even.Alexander schreef:Hallo,
Aan het enthousiasme van de Saabkant geen tekort. De CX-familie is wat moeilijker in hun bijdrage.
Dus weet je nog iemand met een strakke CX GTI Turbo I of II uit de periode 1983-1986 laat het even weten.
Alexander
-
900 turbo S
- Geregistreerd lid
Mijn broer had een izgs cx 2400 Gti uit 1983 met de chromen bumpers. Die staat nu bij van den broek in Nieuw leusen (www.classicjaap.nl) . (De CX is ingeruild op een SM !!). De auto heeft iets van 75K KM gereden.
Misschien kan je via van den Broek iets regelen ?
Misschien kan je via van den Broek iets regelen ?