APK tot 2010
-
panhead
- Geregistreerd lid
-
Scandibus
- Geregistreerd lid
Zou het niet redelijker zijn om (oude) auto's aan hand van de gereden kilometers te (laten) keuren?
Met alle respect voor de liefhebber die zijn klassieker vertroetelt,
een oude auto die niet goed wordt onderhouden takelt bij intensief gebruik immers veel sneller af dan een nieuwe?
Als dan nog maar om de 2 jaar gekeurd wordt, ongeacht het gereden aantal kilometers, lijkt me dat geen veilig idee!
Iemand die zijn auto prima onderhoudt hoeft toch niet bang te zijn voor een keuring.
Met alle respect voor de liefhebber die zijn klassieker vertroetelt,
een oude auto die niet goed wordt onderhouden takelt bij intensief gebruik immers veel sneller af dan een nieuwe?
Als dan nog maar om de 2 jaar gekeurd wordt, ongeacht het gereden aantal kilometers, lijkt me dat geen veilig idee!
Iemand die zijn auto prima onderhoudt hoeft toch niet bang te zijn voor een keuring.
-
baszwolle
- Geregistreerd lid
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Re: APK tot 2010
Persbericht RDW, dus het is er toch van gekomen...panhead schreef:Auto is weer APK goedgekeurd, maar nu tot 2010!
viewtopic.php?t=30649
Binnenkort dus met de '77 96 naar de APK, ik had hem in december al geschorst om de boete te ontlopen...
-
Scandibus
- Geregistreerd lid
-
Menno
- Geregistreerd lid
-
taaffert
- Geregistreerd lid
-
Scandibus
- Geregistreerd lid
Dat is natuurlijk onzin!Menno schreef: gaat niet zozeer om veiligheid m.i., maar meer om de tijdsdruk die een vervallende apk vaak onterecht op mensen zet.
Zoals je weet is de APK "all about" veiligheid en je weet een jaar vantevoren wanneer je weer aan de beurt bent!
Nix "onterechte tijdsdruk" dus!
-
baszwolle
- Geregistreerd lid
Scandibus schreef:Dat is natuurlijk onzin!Menno schreef: gaat niet zozeer om veiligheid m.i., maar meer om de tijdsdruk die een vervallende apk vaak onterecht op mensen zet.
Zoals je weet is de APK "all about" veiligheid en je weet een jaar vantevoren wanneer je weer aan de beurt bent!
als je zelf je oude beestjes door de APK wilt krijgen kan het wel eens zo zijn dat ze afgekeurd worden en dan moet je binnen 14 dagen de boel voor elkaar hebben. je kunt hem ook gewoon bij een garage dumpen en zeggen, APK please en repareer wat nodig is alleen werken veel van ons nog zelf aan de bolides,tevens zijn onderdelen van vroege 99's niet op elke hoek van de straat te krijgen.
en als je zo'n keurmeester hebt die menno treft die niet meer weet wat nu de CO waarden zijn vraag ik me wel eens af of er eenduidig gekeurd wordt, valt ook niet mee om een bv een spatbord met roest op apk-waarde te schatten, voor de een is het nog oke, de ander afkeur....aaaaaaaaah
-
dasdaas
- Geregistreerd lid
all about veiligheid?? als een week na de apk-goedkeuring mijn linkervoorrem er mee op houdt, vervalt dan automatisch de apk??Scandibus schreef:Dat is natuurlijk onzin!Menno schreef: gaat niet zozeer om veiligheid m.i., maar meer om de tijdsdruk die een vervallende apk vaak onterecht op mensen zet.
dacht het niet...
als je echt gelooft dat apk synoniem staat voor veiligheid, wordt het hoog tijd voor de invoer van een apk voor de eigenaren
-
Scandibus
- Geregistreerd lid
De APK keuring is bedoeld om de veiligheid van auto's te waarborgen, ja.dasdaas schreef:
all about veiligheid?? als een week na de apk-goedkeuring mijn linkervoorrem er mee op houdt, vervalt dan automatisch de apk??
dacht het niet...
als je echt gelooft dat apk synoniem staat voor veiligheid, wordt het hoog tijd voor de invoer van een apk voor de eigenaren
Daarmee voorkom je natuurlijk geen breuken van remdelen of andere belangrijke componenten, dat zal iedereen begrijpen.
Daarvoor is materiaalonderzoek nodig en daar zitten we ook niet op te wachten, toch?
Is bedoeld, zeg ik met klemtoon, want er schort nog het een en ander aan:
hoe kun je bijvoorbeeld, in 's hemelsnaam, controleren of de remmen goed werken zonder verplichte remmentest op een testbank??
Maar dat neemt toch niet weg dat de APK keuring in eerste instantie een veiligheidskeuring is.
-
panhead
- Geregistreerd lid