Trollhättan

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
marcelgerry
Geregistreerd lid

Trollhättan

Bericht door marcelgerry » do 20 dec, 2007 3:54

Goedemorgen forummers,

Zo, Gerry en ik zijn net weer terug uit het "beloofde" land, Zweden :sweden: . Even een dikke week wezen uitwaaien in de bossen rond Värnamo. Ook in de winter is Zweden een echte aanrader :!: Het was er nog nooit van gekomen maar vrijdag 14 december hebben wij een bezoek gebracht aan het Saab bilmuseum. Een dikke 180 km rijden vanaf ons vakantiehuisje. Mwa 2 uurtjes rijden :?: Nee dus. Het grootste gedeelte van de wegen zijn 90 kilometer wegen. Halverwege de route ook nog eens een alcohol controle. Ik was in Zweden nog nooit aangehouden en vroeg mij stellig af of ze hier überhaupt wel politie hadden. Ik keek op mijn klokje en zei tegen oom agent dat het toch wel wat vroeg was voor een borrel beerchug: . "You never know" was het antwoord. Goed, na enige vertraging arriveren we om 12.15 uur in Trollhättan. Waar in de vrede ligt dat museum :?: Ik had nog even op Google gekeken maar kon daar ook geen wijs uit worden. Gelukkig bracht een informatiebord boven de rondweg uitkomst. Snel de 9.3 geparkeerd en de digitale camera in de aanslag. Gerry zei in de auto nog tegen mij dat ik zo blij was als een kind in de speeltuin. Mag het :!: Ik had hier al zo lang na uitgekeken. We waren de enige bezoekers in het museum. Menig forummer zal inmiddels het museum bezocht hebben, wij vonden het in èèn woord geweldig. Met een tas vol boeken onder de arm en een dvd stapten we twee en half uur later weer naar buiten. We hebben in de stad Trollhättan nog even een bak koffie gedronken en nagenoten van deze dag. Binnenkort zal ik de foto's laten zien in mijn album.

Hälsning & God Jul

Marcel & Gerry :D

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » do 20 dec, 2007 12:41

Mooi zeg!
Laatste keer dat ik in het museum was, was ik niet bepaald de enige...

Ben erg benieuwd naar de foto's.

marcelgerry
Geregistreerd lid

Bericht door marcelgerry » do 20 dec, 2007 17:30

En wat betreft de prijzen in het museum. Entree pp 60 SEK. Voor medewerkers van Saab en gepensioneerd personeel vrij entree :!: De prijzen voor de boeken die er alleen nog maar in het Zweeds waren vielen mij enorm mee.

Het boek van Eric Carlson "Mr Saab", 50 SEK :D . Als ik dan zie wat er op MP voor geboden wordt en wat voor prijzen er op eBay langskomen.

Voor de Saab Roadster durfen ze hier in Nederland 299 eurotjes te vragen. In het museum stond de wagen voor 1490 SEK.

http://www.tinydodo.nl/saab-roadster-p-104.html

Leuke handel :!:

Hälsning,

Marcel

Kreeg bij de uitgang nog het zwarte 9X boek in de handen geduwd.......gratis :D

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » do 20 dec, 2007 19:48

Als je er van de zomer was geweest had je pas gezien wat handel was :)

L.I.Pataki
Geregistreerd lid

Bericht door L.I.Pataki » do 20 dec, 2007 20:21

SAAB Museum

Trolhättan
Akerssjövägen 10
Tel: 46 (0) 520 84 3 44

Groetjes

László

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » do 20 dec, 2007 20:32

taaffert schreef:Als je er van de zomer was geweest had je pas gezien wat handel was :)
:-P+

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » do 20 dec, 2007 21:26

taaffert schreef:Als je er van de zomer was geweest had je pas gezien wat handel was :)
ouwwwww nu ik net een beetje aan het herstellen was na het zien van dat eeeene bizonder zure filmpje word ik alweer aan het vreselijke fijt herrinderd dat ik mijn saabs in een keer voor een appel en een ij klaar kon maken met nieuwe onderdelen nou heb ik vast weer een slapeloze nacht

theun
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door theun » do 20 dec, 2007 23:08

en dan was naar mijn mening het museum voor de verbouwing nog veel mooier....

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » vr 21 dec, 2007 0:46

15 jaar geleden was het museum veel "kneuteriger" althans, in mijn herinnering. Maar ik vind het nu ook best mooi. meer ruimte, en dus minder op elkaar staand.

SimonA50

Bericht door SimonA50 » vr 21 dec, 2007 6:28

jelger schreef:15 jaar geleden was het museum veel "kneuteriger" althans, in mijn herinnering. Maar ik vind het nu ook best mooi. meer ruimte, en dus minder op elkaar staand.
Ik vond het museum vroeger veel leuker. Er was meer te zien. Er stonden veel vitrines met leuke spulletjes en modelSaabjes.
Tegenwoordig vind ik het museum veels te clean, beetje ziekenhuis achtig kaal/kil met al dat wit...

Als ik er tegenwoordig kom beperk ik me meestal tot het winkeltje, de rest geloof ik wel en heb dat al vaker gezien.

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » vr 21 dec, 2007 12:38

Grappig, ik vind het dus erg mooi daar. De voorpagina van de laatste Saabberichten is er ook gemaakt

marcelgerry
Geregistreerd lid

Bericht door marcelgerry » za 22 dec, 2007 3:34

Hier zijn dan de eerste foto's van ons bezoek aan het Saabmuseum. :xmassnow:

modules.php?set_albumName=album576&op=m ... _album.php

sander69
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sander69 » za 22 dec, 2007 8:02

Mooie foto's.....

ik denk dat ik in het voorjaar maar eens die kant op ga.....

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » za 22 dec, 2007 10:03

Ik krijg er ook zowaar zin in om die toko eens te bezoeken. Maar is er naast het Museum ook de mogelijkheid om iets van de fabriek te zien, kwa factory tour? (Als particulier zijnde bedoel ik, die niet daar is om een nieuwe auto af te halen kwa diplomat sale) ... Of kan ik als ik een autofabriek wil zien beter in Autoland bij Wolfsburg stoppen, en me 2000Km uitsparen? :lol:

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » za 22 dec, 2007 10:15

Of je moet naar Dresden gaan. Of moet je daarvoor ook een auto gekocht hebben?

Phaeton. Perfectie. 8)

Plaats reactie