Air/Fuel Ratiometers

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Air/Fuel Ratiometers

Bericht door Vyv » za 17 feb, 2007 22:00

Heeft iemand al ervaringen met onderstaande speeltjes? Kunnen deze gewoon op bestaande lambda sondes aangesloten worden?

Marktplaats advertentie 1

Afbeelding

Marktplaats advertentie 2

Afbeelding

Marktplaats advertentie 3

Afbeelding

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » za 17 feb, 2007 22:02

Zoek eens op wideband, dan vind je een aantal häftige topics... deze bijvoorbeeld: viewtopic.php?t=20393&highlight=wideband.

93-SS-ARC
Geregistreerd lid

Bericht door 93-SS-ARC » za 17 feb, 2007 23:49

:D @ Vyv de bovenste zou moeten kunnen volgens de fabrikant
Air/Feul
Ik wil er ook een gaan instaleren en ben ook erg benieuwd naar gebruiks ervaringen.

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » zo 18 feb, 2007 11:23

93-SS-ARC schreef::D @ Vyv de bovenste zou moeten kunnen volgens de fabrikant
Air/Feul
Ik wil er ook een gaan instaleren en ben ook erg benieuwd naar gebruiks ervaringen.
Zou inderdaad moeten werken, maar een beetje rondvragen hier kan nooit kwaad. Dit ivm het woordje most.

Code: Selecteer alles

Will work with most factory narrow-band O2 sensors. 
May require model 2244 in the Accessories Section. 
LED digital display. 
Will not work with Wide Band O2 sensors, please check your application. 
Gauge has no provision for lighting. 

SpeekTuning
Geregistreerd lid

Bericht door SpeekTuning » zo 18 feb, 2007 12:31

Vyv schreef:
93-SS-ARC schreef::D @ Vyv de bovenste zou moeten kunnen volgens de fabrikant
Air/Feul
Zou inderdaad moeten werken, maar een beetje rondvragen hier kan nooit kwaad. Dit ivm het woordje most.

Code: Selecteer alles

Will work with most factory narrow-band O2 sensors. 
May require model 2244 in the Accessories Section. 
LED digital display. 
Will not work with Wide Band O2 sensors, please check your application. 
Gauge has no provision for lighting. 
Ik heb er al geruime tijd eentje in de auto..... wie wil mag em lenen om het effect te bekijken. Ik ga die van mij ombouwen voor gebruik met een 'wide band' sensor. Met een 'narrow band' sensor kun je immers alleen zien of de auto te rijk of te arm loopt en niet het de exacte A/F ratio.

Ik gebruik deze:

Afbeelding

93-SS-ARC
Geregistreerd lid

Bericht door 93-SS-ARC » zo 18 feb, 2007 12:31

Speektuning schreef: ik heb er al geruime tijd eentje in de auto..... wie wil mag em lenen om het effect te bekijken. Ik ga die van mij ombouwen voor gebruik met een 'wide band' sensor. Met een 'narrow band' sensor kun je immers alleen zien of de auto te rijk of te arm loopt en niet het de exacte A/F ratio.
Kijk hier hebben we wat aan bedankt Speek! het doel van zo,n meter in m,n RA is vooral 't kunnen controleren van je mengsel bij hoge druk en hoge toeren. En als ik jou antwoord zo lees moet dat kunnen met zo,n narrowband sensor :D Vervolgens ga ik wel sparen voor n wide band en tegen de tijd dat ik t zenuwachtige ongenuanceerde gedrag van deze zat ben heb ik vast genoeg gespaard voor een wideband sensor :roll:

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » wo 09 mei, 2007 23:10

Ik rij ondertussen al weer een tijdje rond met een A/F meter en een A-stijl houder voor 2 meterkes. Het A/F metertje klopt met wat er onlangs gemeten is tijdens de vermogensbankmeeting in Goes. Onder vollast zit ik op de het eerste groene blokje van "Rich". Het signaal is direct afgetapt van de enkeldraads lambdasonde.

De a-stijl houder is handig voor het plaatsen van de metertjes en heeft een goede pasvorm. Het pingelledje vond ook gelijk een mooi plaatsje bij de turbodruk meter. Nadeel is dat het iets zicht wegneemt en dat het bedienen van de lichtschakelaar nu lastiger is.

Een paar foto's:
Afbeelding

Afbeelding

93-SS-ARC
Geregistreerd lid

Bericht door 93-SS-ARC » wo 09 mei, 2007 23:34

Het blijft een pracht oplossing Vyv en lekker racie al moet ik zeggen dat vooral de pingelled in het echt nog wat robuster overkomt :D Merk je nog wat van opwarmen v/d lamda naar de 350c toe voor je een goed signaal krijgt of geeft hij meteen al een goed signaal af :roll:

michiel
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door michiel » wo 09 mei, 2007 23:40

Off-topic: zie ik daar nu regelbare stoelverwarmings schakelaar uit een 9000? 8)

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » wo 09 mei, 2007 23:45

michiel schreef:Off-topic: zie ik daar nu regelbare stoelverwarmings schakelaar uit een 9000? 8)
Oeh, dat is wel heel fijn! Die thermostaat in een 900-stoel gaat aan als het koud is. Soms is het ook wel heel fijn om de stoelverwarming aan te hebben terwijl de thermostaat vindt dat je al warm bent. ;)

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » wo 09 mei, 2007 23:55

brinky schreef:
michiel schreef:Off-topic: zie ik daar nu regelbare stoelverwarmings schakelaar uit een 9000?
Oeh, dat is wel heel fijn! Die thermostaat in een 900-stoel gaat aan als het koud is. Soms is het ook wel heel fijn om de stoelverwarming aan te hebben terwijl de thermostaat vindt dat je al warm bent.
Ik meen dat de modeljaren 1987 tot en met 1990 dat op bepaalde uitvoeringen hadden. :roll:
Dat is komen te vervallen toen volgens mij in 1991 daarvoor in de plaats de schakelaar kwam voor de koplamphoogteregeling,
omdat dat ongeveer toen verplicht werd op nieuw te leveren auto's. :wink:

dasdaas
Geregistreerd lid

Bericht door dasdaas » do 10 mei, 2007 0:08

Heb mezelf vandaag getrakteerd op deze:
Afbeelding
Zonder stroom is ie dus zwart...
Ben erg benieuwd...
Heb het idee dat ie met 5de injector wel rijk genoeg loopt, desondanks toch nog af en toe pingelalert. Denk dat dit me net wat meer zekerheid zal geven.
Nu nog een mooi plekkie vinden :roll:

michiel
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door michiel » do 10 mei, 2007 0:09

Om dit topic niet verder te vervuilen heb ik een nieuw topic aangemaakt over de schakelaar. :wink:

viewtopic.php?t=24548

93-SS-ARC
Geregistreerd lid

Bericht door 93-SS-ARC » do 10 mei, 2007 1:19

dasdaas schreef:Heb mezelf vandaag getrakteerd op deze:
Zonder stroom is ie dus zwart...
Ben erg benieuwd...
Heb het idee dat ie met 5de injector wel rijk genoeg loopt, desondanks toch nog af en toe pingelalert. Denk dat dit me net wat meer zekerheid zal geven.
Nu nog een mooi plekkie vinden :roll:
Nice Daan :D dan heb je in iedergeval een indicatie of je op de goede rijke weg zit en of je bijv. je 5th er eerder of later in moet laten klappen. Kan me zo in denken dat als hij er te laat bij komt het leed al geleden is en de cylinderwand te heet om nog met de extra brandstof af kunnen koelen en zo pingel te voorkomen.

Vyv,s en ook mijn resultaten met de A/F naast die van de vermogensbank geven denk ik goed de limitaties van het 8klepper K-jet injectie systeem weer. En 0.8bar met standaard injectie is dus simpelweg de limit wil je niet te arm gaan lopen.
Nu verwacht ik dat die 5th injector mod. wel voor een 0.2bar aan extra brandstof kan voorzien, maar veel meer zal het niet worden uit 1 injector :( En zo zou +/- 1bar maximale turbodruk onder vollast wel haalbaar moeten zijn maar maar meer ook niet vrees ik :?

Ik heb mezelf getrakteerd op deze:
Afbeelding

En nog wat inspiratie, een T8 racer met 3 extra injectoren :shock:
Afbeelding

Plaats reactie