Rotterdam weert ook vervuilende personenauto
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Re: Rotterdam weert ook vervuilende personenauto
Wat zou er gebeuren als alle auto's in Nederland die behouden zouden moeten blijven, op naam van een euthanasist worden gezet voor bijvoorbeeld een dag of 2, en op die dagen dan volgens een tactisch uitgedacht schema met een boerka of nicaaab op door de stad gekard wordt, en alle auto's na afloop van het ritje vervolgens weer terug op naam oorspronkelijke eigenaar gezet worden?
-
Joopyboy
- Donateur (4x)

Ik mag mijn 900 in elk geval blijven rijden in Rotterdam!

-
Robbert
- Donateur (6x)

Wat wil je daarmee bereiken?Steve-O schreef:Wat zou er gebeuren als alle auto's in Nederland die behouden zouden moeten blijven, op naam van een euthanasist worden gezet voor bijvoorbeeld een dag of 2, en op die dagen dan volgens een tactisch uitgedacht schema met een boerka of nicaaab op door de stad gekard wordt, en alle auto's na afloop van het ritje vervolgens weer terug op naam oorspronkelijke eigenaar gezet worden?
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Persoonlijk wil ik niks bereiken. Ik behoor niet tot de slachtoffers van deze onbehoorlijke maatregelen.
Maar ik zou me voor kunnen stellen dat met een dergelijke actie het ambtelijk apparaat zo erg overbelast zou kunnen worden, dat de kosten niet tegen de baten opwegen en men wellicht besluit de stekker eruit te trekken. Wel zou voor de potentiële betrokkenen van tevoren moeten worden bestudeerd of inbeslagname van voertuigen als gevolg van een dergelijke actie uit te sluiten is.
En 'deelname aan een criminele organisatie' zou ook niet van toepassing mogen zijn.
Ik vroeg me dit af n.a.v. het verhaal van de brievenschrijver van Dordtrecht.
Maar ik zou me voor kunnen stellen dat met een dergelijke actie het ambtelijk apparaat zo erg overbelast zou kunnen worden, dat de kosten niet tegen de baten opwegen en men wellicht besluit de stekker eruit te trekken. Wel zou voor de potentiële betrokkenen van tevoren moeten worden bestudeerd of inbeslagname van voertuigen als gevolg van een dergelijke actie uit te sluiten is.
En 'deelname aan een criminele organisatie' zou ook niet van toepassing mogen zijn.
Ik vroeg me dit af n.a.v. het verhaal van de brievenschrijver van Dordtrecht.
-
ZSR
- Donateur (3x)

Niels83, weer jij of er overleg is met groepen in Adam en Utrecht? Zou toch vreemd zijn als er op landelijk vlak willekeur is? Als je Utrecht in mag, mag je dan alle steden in etc?
-
Niels83
- Donateur (3x)

Nee Zeger, dat ben ik niet. Per stad hebben ze andere problematiek, andere regels. Dus het is niet nuttig voor het probleem van de Rotterdammers. Onze oplossing geldt niet in Utrecht en Amsterdam krijgt pas in 2017 een milieuzone. En ja, het is ook raar dat iedere stad een eigen wet heeft hieromheen, hoezo micromanagement. Maar dat komt omdat het rijk er niet aan wilt en de VVD ministers en topambtenaren bij Min I&M al oproepen op ontmanteling van de milieuzones. Ik denk zelf, dat als we het maar moeilijk genoeg maken en voldoende rechtszaken starten, de hele bende opgedoekt wordt binnen 5 jaar. Lees bijvoorbeeld dit: http://amklassiek.nl/vvd-milieuzones-in ... 015/11/02/" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar het zo wellicht handig zijn om ook met andere groepen in gesprek te gaan, maar ik heb de tijd er niet voor met een eigen bedrijf, een promotieonderzoek, twee hobby Saabs en een hobby Harley en wat daar allemaal bovenuit torend als meest belangrijke: Een vrouw. Dus deze hobby die ik aan Pex te danken heb kost mij nu al te veel tijd eigenlijk, maar ik moet tegen dit onrecht strijden.
Maar het zo wellicht handig zijn om ook met andere groepen in gesprek te gaan, maar ik heb de tijd er niet voor met een eigen bedrijf, een promotieonderzoek, twee hobby Saabs en een hobby Harley en wat daar allemaal bovenuit torend als meest belangrijke: Een vrouw. Dus deze hobby die ik aan Pex te danken heb kost mij nu al te veel tijd eigenlijk, maar ik moet tegen dit onrecht strijden.
-
jeroen701125
- Donateur (3x)

Hulde voor de Vereniging Van Dieven;
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2489 ... aft__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2489 ... aft__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Niels83
- Donateur (3x)

Wilde net dit plaatsen, maar jeroen was me net voor. Ginder
http://vvdrotterdam.nl/mobiel/#nieuws/3586" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vvdrotterdam.nl/mobiel/#nieuws/3586" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Die zouden toch allang moeten weten dat ook zij genaaid worden? Zou mooi zijn als alle milieuzones verdwijnen, allemaal volstrekte lariekoek om elke stad z'n eigen beleid te laten hebben. Gewoon landelijk regelen wat wel en niet mag. Daarbij zijn de 'zeer vervuilende' auto's in de praktijk niet degenen die op papier zo worden bestempeld en vice versa. Dus als men echt de luchtkwaliteit in de stad wil verbeteren: grote parkeerplaatsen aanleggen rond de grote steden en gratis busvervoer naar het centrum elke 5 minuten. En Jan de Wind verbieden.De overheid wordt op deze manier ook volslagen onbetrouwbaar. Wat moeten mensen die net een nieuwe schone auto hebben gekocht hiervan denken?"
-
ZSR
- Donateur (3x)

Zo dat hebben ze dan weer lekker met den haag afgestemd. Zonde van al het geld, tijd en emoties.
Om het nu, zoals de telegraaf kopt, gehate milieu zones te noemen gaat mij wat te ver. Mag best opgetreden worden tegen Mercedes diesels uit de 80 er jaren en brakke busjes. Vandaag weer achter zo'n klein bestelbakkie die werkelijk een zwartbtapijt uitbraakte bij het optrekken.bah,
Weg met die stinkende (diesel) auto's en tevens die herrie scooters/brommers. Maar wel met beleid op basis van werkelijke uitstoot en met een eerlijke compensatie.
Ben benieuwd wat de grote steden gaan doen...
Ps graag geen auto vrij rdam, parkeer graag rechtstreeks in de Bijenkorf en ben geen fan van de bus. Woon niet in Utrecht
Om het nu, zoals de telegraaf kopt, gehate milieu zones te noemen gaat mij wat te ver. Mag best opgetreden worden tegen Mercedes diesels uit de 80 er jaren en brakke busjes. Vandaag weer achter zo'n klein bestelbakkie die werkelijk een zwartbtapijt uitbraakte bij het optrekken.bah,
Weg met die stinkende (diesel) auto's en tevens die herrie scooters/brommers. Maar wel met beleid op basis van werkelijke uitstoot en met een eerlijke compensatie.
Ben benieuwd wat de grote steden gaan doen...
Ps graag geen auto vrij rdam, parkeer graag rechtstreeks in de Bijenkorf en ben geen fan van de bus. Woon niet in Utrecht
-
levensnevel
- Donateur (3x)

Amusant
een rotterdamse wethouder die de door de 2e kamer aangenomen motie om aan alle milieuzones een einde te maken als 'symbool politiek' kenschetst
http://www.rijnmond.nl/nieuws/136339/Mi ... -schroeven" onclick="window.open(this.href);return false;
Trouwens: in de comments is de bijdrage van ene 'Dick Harmsen' van rond middernacht meer dan het lezen waard
een rotterdamse wethouder die de door de 2e kamer aangenomen motie om aan alle milieuzones een einde te maken als 'symbool politiek' kenschetst
http://www.rijnmond.nl/nieuws/136339/Mi ... -schroeven" onclick="window.open(this.href);return false;
Trouwens: in de comments is de bijdrage van ene 'Dick Harmsen' van rond middernacht meer dan het lezen waard
-
edwardk
- Geregistreerd lid
Einde verhaal ?
De Tweede Kamer wil dat gemeentelijke
milieuzones zoals in Utrecht afgeschaft
worden.Een motie van de VVD kreeg steun
van PVV,SP en CDA.De motie roept het
kabinet op om de milieuzones voor
personenauto's op te heffen.
Utrecht probeert met de milieuzone de
luchtkwaliteit in de binnenstad te
verbeteren.Sinds begin dit jaar zijn
oude diesels in het centrum verboden.
Rotterdam gaat hetzelfde doen.
VVD-Kamerlid Visser spreekt van "gewoon
automobilistje pesten".Volgens de VVD
wordt de meer vervuilende auto al
zwaarder belast.Het effect van de zones
is niet bewezen,zegt Visser.
Is in Nederland toch een nutteloze en onzinnige manier om de burger onder het mom van het milieu, geld uit de zak te kloppen, want de politiek heeft totaal geen interesse voor het milieu , is gewoon een ordinaire manier van geld ophalen zonder nog een belasting in te hoeven voeren
Ik zou zeggen zorg eens voor minder en beter op elkaar afgestelde verkeers(stop)lichten en 'groene' zones.
De Tweede Kamer wil dat gemeentelijke
milieuzones zoals in Utrecht afgeschaft
worden.Een motie van de VVD kreeg steun
van PVV,SP en CDA.De motie roept het
kabinet op om de milieuzones voor
personenauto's op te heffen.
Utrecht probeert met de milieuzone de
luchtkwaliteit in de binnenstad te
verbeteren.Sinds begin dit jaar zijn
oude diesels in het centrum verboden.
Rotterdam gaat hetzelfde doen.
VVD-Kamerlid Visser spreekt van "gewoon
automobilistje pesten".Volgens de VVD
wordt de meer vervuilende auto al
zwaarder belast.Het effect van de zones
is niet bewezen,zegt Visser.
Is in Nederland toch een nutteloze en onzinnige manier om de burger onder het mom van het milieu, geld uit de zak te kloppen, want de politiek heeft totaal geen interesse voor het milieu , is gewoon een ordinaire manier van geld ophalen zonder nog een belasting in te hoeven voeren
Ik zou zeggen zorg eens voor minder en beter op elkaar afgestelde verkeers(stop)lichten en 'groene' zones.
-
nastydrive
- Donateur (2x)

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2489 ... o_s__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
R’dam gaat toch echt oude auto’s weren
ROTTERDAM -
Rotterdam houdt vast aan het plan vanaf 1 januari oude bestel- en personenauto’s uit de binnenstad te weren.
"Wat ons betreft gaan we door met de invoering van de milieuzone op 1 januari. Iedere Rotterdammer heeft recht op gezondere lucht", aldus Langenberg . "Wij hebben als lokale overheid zelf de verantwoordelijkheid hierover. In Rotterdam is een meerderheid voor de milieuzone."
In Utrecht mogen al dit hele jaar oude dieselauto's (van voor 1 januari 2001) niet meer de binnenstad in. De wethouder van die stad was vrijdag nog niet bereikbaar voor commentaar. In de Domstad geldt voor vrachtwagens al een milieubeperking vanaf 2007, die in 2013 is aangescherpt. En als het aan het Utrechtse stadsbestuur ligt, mogen ook 'vieze' niet-elektrische brommers, scooters en snorfietsen vanaf 2020 het stadscentrum niet meer in.
Volgens Utrecht en Milieudefensie scheelt het weren van oude, vieze auto's uit het stadscentrum 30 procent roetuitstoot op jaarbasis.
Het opheffen van de milieuzones is een idee van de VVD. De partij kreeg donderdagavond steun voor haar plan van onder meer SP, CDA, SGP en de PVV. Milieudefensie zei toen al dit besluit onvoorstelbaar te vinden.
R’dam gaat toch echt oude auto’s weren
ROTTERDAM -
Rotterdam houdt vast aan het plan vanaf 1 januari oude bestel- en personenauto’s uit de binnenstad te weren.
"Wat ons betreft gaan we door met de invoering van de milieuzone op 1 januari. Iedere Rotterdammer heeft recht op gezondere lucht", aldus Langenberg . "Wij hebben als lokale overheid zelf de verantwoordelijkheid hierover. In Rotterdam is een meerderheid voor de milieuzone."
In Utrecht mogen al dit hele jaar oude dieselauto's (van voor 1 januari 2001) niet meer de binnenstad in. De wethouder van die stad was vrijdag nog niet bereikbaar voor commentaar. In de Domstad geldt voor vrachtwagens al een milieubeperking vanaf 2007, die in 2013 is aangescherpt. En als het aan het Utrechtse stadsbestuur ligt, mogen ook 'vieze' niet-elektrische brommers, scooters en snorfietsen vanaf 2020 het stadscentrum niet meer in.
Volgens Utrecht en Milieudefensie scheelt het weren van oude, vieze auto's uit het stadscentrum 30 procent roetuitstoot op jaarbasis.
Het opheffen van de milieuzones is een idee van de VVD. De partij kreeg donderdagavond steun voor haar plan van onder meer SP, CDA, SGP en de PVV. Milieudefensie zei toen al dit besluit onvoorstelbaar te vinden.
-
Niels83
- Donateur (3x)

Ja, schattig dat ze dat zeggen, maar in het gevecht minister > wethouder van een stad, mag de laatste genoemde gewoon in de hoek gaan staan. Plus, met een aangenomen motie in de Tweede Kamer is een rechtszaak natuurlijk snel gewonnen: Stad wethouder conformeert niet naar Nederlandse wet, hierbij beroep ik mij op het hanteren van Nederlandse wetgeving en nietigverklaring onjuist uitgegeven boete op lokaal beleid. Wil wel eens zien welke rechter de Nederlandse wet niet van toepassing gaat laten zijn.nastydrive schreef:R’dam gaat toch echt oude auto’s weren