Rotterdam weert ook vervuilende personenauto

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
Eigeel
Geregistreerd lid

Re: Rotterdam weert ook vervuilende personenauto

Bericht door Eigeel » vr 29 mei, 2015 0:23

levensnevel
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door levensnevel » vr 29 mei, 2015 7:35

Dat het journaille bij RTV Rijnmond niet echt uitblinkt in duidelijke berichtgeving is in onze regio alom gekend.
Vandaag wederom een pareltje
qte...
Daarnaast moet er beter worden gecontroleerd of auto’s wel daadwerkelijk ‘vies’ zijn en moet men dat ook kunnen aantonen met een APK-rapport.
...unqte
iets met een klepel en een klok dacht ik zo.
snapt iemand wat er mee bedoeld wordt :?:
want ik kan er geen chocola van bakken ;-(+

Het hele bericht kan je hier
http://www.rijnmond.nl/nieuws/29-05-201 ... -rotterdam" onclick="window.open(this.href);return false;
vinden

gfgf
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door gfgf » vr 29 mei, 2015 10:01

levensnevel schreef:qte...
Daarnaast moet er beter worden gecontroleerd of auto’s wel daadwerkelijk ‘vies’ zijn en moet men dat ook kunnen aantonen met een APK-rapport.
...unqte
Eerder met een bonnetje van de wasstraat... :lol:

Eigeel
Geregistreerd lid

Bericht door Eigeel » vr 29 mei, 2015 10:16

Dat heeft hij helemaal verkeerd begrepen volgens mij. Ik heb het niet gehoord.

Niels83
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Niels83 » vr 29 mei, 2015 10:23

Dames en heren het was een nacht van overwinning. Ik schrijf tot u met schore stem als resultaat van het vreugdebier. Hieronder de aangenomen moties omtrent Punt 18. Het voorstel tot vaststelling van de Koersnota 'Schone Lucht, voor een aantrekkelijk en gezond Rotterdam, 2015-2018' , conform besloten:

18 motie 7 SP ea Omgevingssticker voertuigen met buitenlands kenteken AANGENOMEN (350.2Kb):
Samenvatting: Naar voorbeeld van Duitsland zullen voor de buitenlandse kentekens een omgevingssticker worden ingesteld.

18 motie 8 SP Right to Challenge AANGENOMEN (289.6Kb)
Samenvatting: Het is onredelijk dat auto's die niet aan de DET-grens voldoen, maar schoner zijn dan vereist (Euro1 norm of hoger) geweerd worden uit de stad. De autobezitter dient niet opgezadeld te worden met een herkeuring, maar dient een ontheffing voor de milieuzone te verkrijgen voor onbepaalde tijd op grond van de viergassenmeting in het dan geldende APK-rapport.

18 motie 9 SP Uniform milieu-zone beleid AANGENOMEN (237.5Kb)
Samenvatting: Opdracht voor een brede lobby van de gemeentes naar de minister om een uniform milieu-zone beleid te bewerkstelligen waarbij ook de buitenlandse kentekens worden meegenomen (i.p.v. alle gemeentes individueel zoals nu).

18 motie 14 Leefbaar Rotterdam ea Ontheffing auto's 67+ers AANGENOMEN (303.1Kb)
Samenvatting: Opdracht tot onderzoek om 67+'ers die alleen AOW hebben te ontzien in de milieu-zone regeling.

18 motie 16 NIDA ea Maak optimaal gebruik van database RDW AANGENOMEN (314.0Kb)
Samenvatting: Als grond voor de ontheffing gebruik te maken van andere datavelden van de RDW dan de DET, namelijk het veld "Handelsbenaming" waar de milieunorm E2, K6 en U9 zal resulteren in vrijstelling voor de milieunorm.

Oftewel:
Kan de gemeente het veld Handelsbenaming van de RDW gebruiken, heeft iedereen met een E2, K6 of U9 notitie sowieso vrijstelling (via de camera's), kan dat niet, dan kan bij een viergassenmeting bij de APK een print van de meting worden gevraagd, die men kan indienen voor onbepaalde vrijstelling.
Ik denk dat wij dit een overwinning mogen noemen beerchug:

levensnevel
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door levensnevel » vr 29 mei, 2015 10:41

Dank Niels,

het is me nu duidelijk wat Leo Roubos eigenlijk bedoelde te zeggen.

ZSR
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door ZSR » vr 29 mei, 2015 13:01

Met al die moties wordt het er ook niet veel helderder op; Aow-ers ontzien?
Begrijp het wel, maar dan ken ik nog wel een paar doelgroepen. En wat als ik in mijn opa's auto rij.

Maar dat is bijzaak, klasse Niels!!!!! :D

Niels83
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Niels83 » vr 29 mei, 2015 13:07

Dank, dank. Maar het was een joint effort met eigeel. Namens de Saab community waren wij wel team awesome durf ik nu te stellen :lol: of zoals eigeel ons noemde team "We are many" (we are Saab). Maar goed, ik slaap weer beter haha

En die 67+'ers zijn een stokpaardje van Leefbaar. Doel was om de financieel minder bedeelden te sparen, maar dan ben ik het helemaal met jou eens: dan ken ik ook nog wel wat groepen.

gertram
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door gertram » vr 29 mei, 2015 13:29

Bedankt Niels en Eigeel, mooi Werk!

stefanR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door stefanR » vr 29 mei, 2015 13:35

Top gedaan, mooi resultaat.

Eigeel
Geregistreerd lid

Bericht door Eigeel » vr 29 mei, 2015 13:35

Angstige vraag: gaat het wel goed komen met die viergassenmeting?? (ik ben slechts een eenvoudig jurist en jullie zijn de technische mannen, vandaar)

Feit is: we laten ons het rijplezier in het mooiste merk niet zomaar afnemen.

En dank je wel voor het heldere overzicht, Niels. Nu snap ik ook dat bericht op RTV Rijnmond beter.

satefan
Geregistreerd lid

Bericht door satefan » vr 29 mei, 2015 13:46

Geweldig Niels83 en eigeel!

levensnevel
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door levensnevel » vr 29 mei, 2015 14:08

at eigeel,
vriend duckduckgo leverde mij dit
qte...
Viergasmeting:
Vanaf 1 januari 1998 moeten wij auto's met een benzinemotor of LPG-motor met een 'geregelde' katalysator én met een bouwjaar van 1993 of later een zogenaamde viergasmeting laten ondergaan. Met behulp van een viergastester wordt gecontroleerd of de uitstoot van de uitlaatgassen de wettelijke percentages niet overschrijdt. De kosten voor deze meting bedragen € 15,00 boven op de standaard APK-kosten.
...unqte
antwoord op.
hoe actueel die 15 euri zijn weet ik niet.

Het lijkt me dus simpel
- APK incl. viergasmeting met E2, K6 of U9 als bovengrens
+ kopie apk rapport plus door de garage gewaarmerkte uitdraai van die viergasmeting naar de betreffende gemeente dienst
= vrijstelling

jeroen701125
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door jeroen701125 » vr 29 mei, 2015 19:19

Zie ook dit topic op GeenStijl (lekker gallen voor hen die de inhoud belangrijker vinden dan de vorm)

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... l#comments" onclick="window.open(this.href);return false;

ZSR
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door ZSR » za 30 mei, 2015 20:50

Wat een waardeloos voorstel was het, en zo lekker niet samenhangend in een compleet plan waarin iedereen zijn eigen plusjes en minnetjes kan tellen. Veel te eenzijdig. De een pijn, de ander vindt het fijn, dan weet je dat het een slecht voorstel is.

We willen wel een schoner milieu, maar de ander moet het "betalen".
Oudste liedje van de wereld.

Als iedereen ontevreden is dan is het een goed (evenwichtig) voorstel, maar ja..

Wordt hier niet gelukkig van.

Plaats reactie