LEDS give more light in de kofferbak

1997-2010
Plaats reactie
edwardk
Geregistreerd lid

LEDS give more light in de kofferbak

Bericht door edwardk » zo 14 nov, 2010 17:50

gisteren een ledstrook met 66 leds in de kofferbak gemonteerd,vind de hoeveelheid licht achterin zwaar tegenvallen
Dit nu met een hoeveelheid helder wit licht waar je van op kijkt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

voor 3 tientjes was ik klaar, met nu veel meer(helder wit) licht, en weinig verbruik.

Parallel
Geregistreerd lid

Re: leds have more light in de kofferbak

Bericht door Parallel » wo 17 nov, 2010 18:29

heb er zelf nooit zo'n last van gehad maar vind dit wel een praktische oplossing. :bluethumb:

Aangesloten via je huidige kofferbakverlichting?

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » wo 17 nov, 2010 18:39

Parallel schreef:heb er zelf nooit zo'n last van gehad maar vind dit wel een praktische oplossing. :bluethumb:

Aangesloten via je huidige kofferbakverlichting?
Yes en het is een strip van ca 1 meter lang en hij steekt ca 1 cm uit (qua dikte) onder de hoedenplank bevestigd met dubbelzijdig tape dat al op de achterzijde zit.

Easy fit dus.

U-Poll
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door U-Poll » wo 17 nov, 2010 21:14

Best eigenlijk wel erg cool. Waar koop je die dingen eigenlijk (en wat kost zo'n stripje)?

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » wo 17 nov, 2010 21:36

Komt bij de Gamma vandaan en kost rond de 40€, voor mij minder met van vorige week een kortingsbon voor Gamma-pas houders :-P+

ideaal dat licht en de geringe ruimte die het gebruikt, voor die paar tientjes kan je geen buil vallen.

gfgf
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: LEDS give more light in de kofferbak

Bericht door gfgf » wo 17 nov, 2010 21:52

Heel goede vondst! Mag van mij in de categorie eieren van columbus. Ook handig onder de motorkap inderdaad. :thumbup:

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » wo 17 nov, 2010 22:25

willeme 1 schreef:goed idee edward
erger me ook altijd in het donker
Op meerdere plaatsen te gebruiken en SPATWATER dicht :wink:

gfgf schreef:Heel goede vondst! Mag van mij in de categorie eieren van columbus.
Bin nog nie zo dom ak d'r uut zie :smart:

EN op bepaalde gemarkeerde plekken in de lengte in te korten :!:

U-Poll
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door U-Poll » za 20 nov, 2010 18:02

Edward, held! Ik heb de LED strip dus ook gekocht en in de kofferbak gemonteerd. Ik heb het wel iets anders gedaan: de 66LEDs strip heb ik doormidden geknipt (nu dus 2x 33LEDs) en vervolgens draden aan beide stukken gesoldeerd (draadje op het plus-spoortje en een draadje op het min-spoortje, het was wel wat priegelen!). Deze heb ik vervolgens aan de beide zijkanten van de achterbak geplakt, net 1cm onder de gleuf van de uitneembare hoedenplank. De draden heb ik heel listig (vind ik zelf) via een kapje (die boven een schroefje zit) weggewerkt. Eea aangesloten op de stekkertjes van het standaard lampje dat in het hemeltje zit.

Het is ongelooflijk gaaf geworden! Een bak aan licht door de hele achterbak. De bonus van deze plaatsing is trouwens dat de LEDjes zo ook goed licht geven als die deksels boven het reservewiel worden opgetild. Super!
Edward: :applause:

Een paar foto's om mijn ingewikkelde uitleg beter toe te lichten:

LED strip aan de linker kant (een halve strip, 33 LEDs dus aan de rechter kant zit er dus OOK eentje)
Afbeelding
Detail hoe het draad (listig) is weggewerkt via het kapje (onder de krimpkous zijn de draden gesoldeerd)
Afbeelding

LEDs aan
Afbeelding
Afbeelding

Bonus van deze opstelling: licht in normaal duistere plaatsen...
Afbeelding
Afbeelding

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » za 20 nov, 2010 19:56

Als alternatief hierop, bij de Europart in Hardenberg (landelijke keten) hebben ze leds op rol. Rol kost 90 euro en dan heb je 5 meter. Kun je per 3 leds afknippen en 2 draadjes aan vast solderen.

Leuk spul voor een inkoopaktie, dwz verdelen onder elkaar.

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » za 20 nov, 2010 22:12

U-Poll schreef:Edward, held!
Edward: :applause:
Ook een manier :bluethumb:

heb je (en natuurlijk de rest v/h forum ook) graag deelgenoot gemaakt van mijn idee.

Volgende patient,

Plaats reactie