pech !! update 1 uitlaatklep verbrand

1997-2010
toniboy
Geregistreerd lid

Re: pech !! update Hij doet het weer

Bericht door toniboy » di 11 sep, 2012 21:22

Nou de motor loopt als een zonnetje, rijdt ook prima weer. Maar een ding wat me opvalt, zodra ik het gas geef hoor ik de motor grommen
dit heeft die niet eerder gedaan, eenmaal op snelheid loopt die vrijwel geruisloos. het is alleen bij gas geven. ( lijkt wel een sportwagen) ik weet dat de 9-3 een stuk stiller is bij accelereren . Maar of daardoor komt ? ik heb de rechter motorsteun
even gelost ( motorblok licht ondersteund) en weer vast gezet. Het lijkt wat minder geworden, maar nog te veel vind ik.

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn? het geluid lijkt alsof ik met een open luchtfilter rij. maar alles gecontroleerd niks raars kunnen vinden.

ik hoop op een goede tip

tanisha
Geregistreerd lid

Re: pech !! update 1 uitlaatklep verbrand

Bericht door tanisha » wo 12 sep, 2012 0:11

heeft die op zo'n afsleep auto gestaan met zo'n kantel schuif bak?

zo ja controleer even de filterbak de laatste 9-5 die op zo'n wagen kwam raakte de bumper behoorlijk de grondt

toniboy
Geregistreerd lid

Bericht door toniboy » wo 12 sep, 2012 12:20

tanisha schreef:heeft die op zo'n afsleep auto gestaan met zo'n kantel schuif bak?

zo ja controleer even de filterbak de laatste 9-5 die op zo'n wagen kwam raakte de bumper behoorlijk de grondt
Zet hem morgen even op de brug bij de buurman, kijken wat we kunnen ontdekken !

toniboy
Geregistreerd lid

Bericht door toniboy » wo 12 sep, 2012 21:03

Zou het niet de rechter motorsteun kunnen zijn ? is dat gewoon vast zetten, of moet dat in een bepaalde volgorde gebeuren
wat zijn de aanhaalmomenten van deze bouten, kan het nergens vinden ( of lees er overheen)

René Stoop
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door René Stoop » wo 12 sep, 2012 23:25

toniboy schreef:...wat zijn de aanhaalmomenten van deze bouten, kan het nergens vinden ( of lees er overheen)
de 4 bouten van de motorsteun 47Nm en draai deze niet harder aan want dan breken de bouten.
De moer van de motor bevestiging 105Nm maar voordat je deze vast zit moet je de motor in dwars richting heen en weer bewegen zodat deze in een uitgebalanceerde, onbelaste stand komt te staan.

toniboy
Geregistreerd lid

Bericht door toniboy » ma 24 sep, 2012 17:05

Nou de brom/trilling als ik accelereer zit er helaas nog steeds in, ik verdacht de voorste torsie/reactie stang , vierkante rubber zat los.
tweedehands besteld, maar ook bij deze zit het vierkante rubber los ! Mijn vraag hoort dat zo ?
andere suggesties zijn welkom. motor draait perfect alleen als ik accelereer lichte trilling door de auto en een grom/brom wat het ook is.
Diverse keren op de brug gehad. maar niks kunnen ontdekken.

Voor de kop wisseling nooit gehad. Enigste wat op de kop na, los is geweest is de rechtermotor steun

toniboy
Geregistreerd lid

Bericht door toniboy » ma 24 sep, 2012 17:06

René Stoop schreef:
toniboy schreef:.maar voordat je deze vast zit moet je de motor in dwars richting heen en weer bewegen zodat deze in een uitgebalanceerde, onbelaste stand komt te staan.
krijg weinig beweging in ! zal dat het zijn ?

toniboy
Geregistreerd lid

Bericht door toniboy » za 29 sep, 2012 7:05

Ik vermoed het tussenlager van de rechter aandrijfas, zit een aardig speling in.
dus die ook maar vervangen.

Ted raket
Geregistreerd lid

Bericht door Ted raket » za 29 sep, 2012 9:55

@Toniboy, gebruik jij ook flashlube of zoiets?

toniboy
Geregistreerd lid

Bericht door toniboy » za 29 sep, 2012 10:02

Nee dat heeft er niet opgezeten, en er zit nu een biopower cilinderkop op, die zijn beter geschikt voor LPG

Plaats reactie