pech !! update 1 uitlaatklep verbrand
-
toniboy
- Geregistreerd lid
Re: pech !! update Hij doet het weer
Nou de motor loopt als een zonnetje, rijdt ook prima weer. Maar een ding wat me opvalt, zodra ik het gas geef hoor ik de motor grommen
dit heeft die niet eerder gedaan, eenmaal op snelheid loopt die vrijwel geruisloos. het is alleen bij gas geven. ( lijkt wel een sportwagen) ik weet dat de 9-3 een stuk stiller is bij accelereren . Maar of daardoor komt ? ik heb de rechter motorsteun
even gelost ( motorblok licht ondersteund) en weer vast gezet. Het lijkt wat minder geworden, maar nog te veel vind ik.
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn? het geluid lijkt alsof ik met een open luchtfilter rij. maar alles gecontroleerd niks raars kunnen vinden.
ik hoop op een goede tip
dit heeft die niet eerder gedaan, eenmaal op snelheid loopt die vrijwel geruisloos. het is alleen bij gas geven. ( lijkt wel een sportwagen) ik weet dat de 9-3 een stuk stiller is bij accelereren . Maar of daardoor komt ? ik heb de rechter motorsteun
even gelost ( motorblok licht ondersteund) en weer vast gezet. Het lijkt wat minder geworden, maar nog te veel vind ik.
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn? het geluid lijkt alsof ik met een open luchtfilter rij. maar alles gecontroleerd niks raars kunnen vinden.
ik hoop op een goede tip
-
tanisha
- Geregistreerd lid
Re: pech !! update 1 uitlaatklep verbrand
heeft die op zo'n afsleep auto gestaan met zo'n kantel schuif bak?
zo ja controleer even de filterbak de laatste 9-5 die op zo'n wagen kwam raakte de bumper behoorlijk de grondt
zo ja controleer even de filterbak de laatste 9-5 die op zo'n wagen kwam raakte de bumper behoorlijk de grondt
-
toniboy
- Geregistreerd lid
Zet hem morgen even op de brug bij de buurman, kijken wat we kunnen ontdekken !tanisha schreef:heeft die op zo'n afsleep auto gestaan met zo'n kantel schuif bak?
-
toniboy
- Geregistreerd lid
Zou het niet de rechter motorsteun kunnen zijn ? is dat gewoon vast zetten, of moet dat in een bepaalde volgorde gebeuren
wat zijn de aanhaalmomenten van deze bouten, kan het nergens vinden ( of lees er overheen)
wat zijn de aanhaalmomenten van deze bouten, kan het nergens vinden ( of lees er overheen)
-
René Stoop
- Donateur (2x)

de 4 bouten van de motorsteun 47Nm en draai deze niet harder aan want dan breken de bouten.toniboy schreef:...wat zijn de aanhaalmomenten van deze bouten, kan het nergens vinden ( of lees er overheen)
De moer van de motor bevestiging 105Nm maar voordat je deze vast zit moet je de motor in dwars richting heen en weer bewegen zodat deze in een uitgebalanceerde, onbelaste stand komt te staan.
-
toniboy
- Geregistreerd lid
Nou de brom/trilling als ik accelereer zit er helaas nog steeds in, ik verdacht de voorste torsie/reactie stang , vierkante rubber zat los.
tweedehands besteld, maar ook bij deze zit het vierkante rubber los ! Mijn vraag hoort dat zo ?
andere suggesties zijn welkom. motor draait perfect alleen als ik accelereer lichte trilling door de auto en een grom/brom wat het ook is.
Diverse keren op de brug gehad. maar niks kunnen ontdekken.
Voor de kop wisseling nooit gehad. Enigste wat op de kop na, los is geweest is de rechtermotor steun
tweedehands besteld, maar ook bij deze zit het vierkante rubber los ! Mijn vraag hoort dat zo ?
andere suggesties zijn welkom. motor draait perfect alleen als ik accelereer lichte trilling door de auto en een grom/brom wat het ook is.
Diverse keren op de brug gehad. maar niks kunnen ontdekken.
Voor de kop wisseling nooit gehad. Enigste wat op de kop na, los is geweest is de rechtermotor steun
-
toniboy
- Geregistreerd lid
krijg weinig beweging in ! zal dat het zijn ?René Stoop schreef:toniboy schreef:.maar voordat je deze vast zit moet je de motor in dwars richting heen en weer bewegen zodat deze in een uitgebalanceerde, onbelaste stand komt te staan.
-
toniboy
- Geregistreerd lid
Ik vermoed het tussenlager van de rechter aandrijfas, zit een aardig speling in.
dus die ook maar vervangen.
dus die ook maar vervangen.
-
Ted raket
- Geregistreerd lid
@Toniboy, gebruik jij ook flashlube of zoiets?
-
toniboy
- Geregistreerd lid
Nee dat heeft er niet opgezeten, en er zit nu een biopower cilinderkop op, die zijn beter geschikt voor LPG