MOD6 op Aero 2001 sowieso uitvoeren???

1997-2010
ArjenH
Geregistreerd lid

Bericht door ArjenH » wo 25 apr, 2007 20:19

Sorry Hatch had ik niet moeten doen :donot: off topic over mijn olie beginnen ;-)

Ik weet ook zeker nu dat ik geen BS heb maar wil wel modificatie 6 erp hebben, voorkomen wat te voorkomen valt...

ZoetZuur
Geregistreerd lid

Bericht door ZoetZuur » wo 25 apr, 2007 21:11

Toen ik die mijne kochte heb ik ook gelijk een BS onderzoek laten doen, hoewel die gelukkig geen symptomen vertoonde, heb ik toch de Mod6 laten uitvoeren, plus een Forté spoeling, gewoon voor de geruststelling.

Troll fan
Geregistreerd lid

Bericht door Troll fan » wo 25 apr, 2007 22:09

Duidelijk stuk Marq, toch voortaan maar bij de oosterburen olie kopen !

Met ingang van de 9-3SS (2004) stelt SAAB dat alleen olie volgens norm GM-LL-A-025 gebruikt mag worden. Alleen de duurdere synthetische merkolie voldoet aan deze norm. Waarom zou ik in een motor die 1 jaar daarvoor gemaakt is en GEEN oliekwaliteits controle systeem heeft een mindere kwaliteit doen ?

Daarnaast zijn de nieuwe synthetische oliesoorten ook zuiniger in brandstof verbruik. Uit onderzoeken blijkt dat een goede full synth wel 3 tot 5 % brandstof besparing kan opleveren. Op 10.000 km verdien je dus die duurdere olie terug !
Zie http://www.iea.org/Textbase/work/2005/E ... lwell2.pdf

Over BS is al (te) veel te vinden op dit forum maar lees toch nog even het onderstaande stuk door:
http://www.amt.nl/web/show/file/id=8483 ... entid=2998

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » wo 25 apr, 2007 22:15

Troll fan schreef:
Met ingang van de 9-3SS (2004) stelt SAAB dat alleen olie volgens norm GM-LL-A-025 gebruikt mag worden. Alleen de duurdere synthetische merkolie voldoet aan deze norm.
Dat is ook zo'n mooie. De normen die de fabrikanten stellen komen er ook nog eens bij. Het feit dat de GM norm niet op de verpakking staat wil niet zeggen dat een olie er niet aan voldoet........ :confused:

Troll fan
Geregistreerd lid

Bericht door Troll fan » vr 27 apr, 2007 0:28

Inderdaad, niet elke oliefabrikant zal geld/moeite doen om de goedkeur van BWM, VW, MB, GM enz te verkrijgen.

Het lijkt mij echter wel een teken dat de andere normen blijkbaar niet "waterdicht" zijn of niet meer voldoen aan hedendaagse eisen.

Plaats reactie