De investering van LPG in die 2.0 lijkt me beter, maar dat even ter zijde.davidjoost schreef:@ Bubbaman: Ik heb zonet een klant van AGIT Autogasinbouw aan de lijn gehad. Deze meneer rijdt een Saab 9-5 Aero sedan uit 2001 (MY02) automaat, en heeft een lpg-g3 systeem van Prins. In het begin was het ook voor hem onduidelijk of het een g2 of een g3 zou worden, maar er bleek dus wel degelijk een typegoedkeuring g3 voor de Aero te bestaan. Hij heeft dus gewoon het belastingvoordeel van lpg-g3. De installatie en het rijden op lpg bevalt hem tot nu toe uitstekend. De installatie was ook niet duur: net onder de 2000 euro.Het probleem G3-certificering zit'm niet in de installatie, maar in het feit dat er voor de 9-5 Aero geen goedkeuring bestaat.... Dit heb ik al van 3 verschillende inbouwers gehoord. Inbouwen in België is zowiezo niet conform de Nederlandse G3-richtlijnen; daarom ben ik door ATI België doorverwezen naar AIT-Nederland met het volgende verhaal:
Voor ons is het dus duidelijk: een Aero uit Duitsland en een gas-installatie bij http://www.agit-autogasinbouw.nl/.
Het moge overigens duidelijk zijn dat wij met 50.000km per jaar niet een 2.0t op lpg gaan/blijven rijden omdat een Aero op gas niet 'geaccepteerd' zou zijn...Dat wordt lachen bij de pomp!
![]()
davidjoost
Ik mag aannemen dat het de auto van je vader is, gezien je leeftijd en je dat op je CU2 aangeeft, waarom gaat hij geen diesel rijden dan ? V6 Turbo rijdt goed hoor