1.9TiD. Max 999,9km

1997-2010
wbsmit
Geregistreerd lid

Re: 1.9TiD. Valse melding oliepeil.

Bericht door wbsmit » vr 18 mar, 2016 17:14

Ja, dat is voor mij ook het moment dat dat het vaakst optreedt. Heb het de laatste tijd bijna dagelijks. Een software update om het te verhelpen klinkt aantrekkelijk.

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Re: 1.9TiD. Mooi schoon.

Bericht door Vyv » di 29 mar, 2016 8:22

Afgelopen weekend de auto eens goed gewassen, ook binnenkant deuren, dorpels, naadjes, kieren, wielkuipen en onder de motorkap. Sporen van de winter zijn wel uitgewist zo...

Afbeelding

Afbeelding

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Re: 1.9TiD. Koude airco.

Bericht door Vyv » wo 11 mei, 2016 16:48

Deze maandag voor het eerst een warme dag en merkte dat de airco niet super koud werd. Pomp en fan sloegen wel aan aldus daar geen storingen, tijd voor een check-up! Was nog niet eerder gedaan door mij, dus minimaal 2 jaar geleden dat er naar de airco gekeken was.

Het systeem leegtrekken, vacumeren en daarna terug afvullen met koelmiddel, olie en UV-marker. Er kwam iets van 650gr uit, systeem was niet leeg maar er ontbrak wel een paar gram want op de sticker staat dat er 825gr in moet. Laat die hete zomer maar komen! 8)

Afbeelding

Afbeelding

Willem oet Twente
Geregistreerd lid

Re: 1.9TiD. Koude airco.

Bericht door Willem oet Twente » za 28 mei, 2016 22:58

Mooi verslag met alle werkzaamheden.
Ik heb sinds Twee weken ook een estate 1.9 tid van 2006 en zie overeenkomsten qua storingen en uitdagingen.

Groet Wilco

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Re: 1.9TiD. Max 999,9km

Bericht door Vyv » zo 04 sep, 2016 14:56

Dagteller gaat maar tot max 999,9 km, daarna weer 0 op de teller. Kreeg er 67 liter in, dus kon nog wel ietjes verder :-)

Afbeelding

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » vr 09 sep, 2016 19:53

Wat is dat toch met die "nieuwe" Google Photos... Krijg pics niet lekker op het forum :roll:

{edit: was mijn eigen schuld, had pic verwijderd uit album?}

wbsmit
Geregistreerd lid

Bericht door wbsmit » vr 09 sep, 2016 20:59

Haal jij zoveel op een tank? Tsjonge, ik kom zelden over de 800 heen. 900 is nog nooit gelukt, laat staan 1000. En dan ben ik best wel eens onder de 50 D.T.E.

Mrwhoopie
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Mrwhoopie » vr 09 sep, 2016 21:30

doeme doet toch even raar,niet naar de datum gekeken van dit topic en dan ineens een reply met een avatar die me heel bekend voorkwam :cry: shearwater nergens zijn je woorden zo bewaard als hier,bijzondere mansen sterven niet,ze gaan wel,maar blijven toch voor altijd...het bewijs staat hierboven :cry:

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » ma 12 sep, 2016 8:24

wbsmit schreef:Haal jij zoveel op een tank? Tsjonge, ik kom zelden over de 800 heen. 900 is nog nooit gelukt, laat staan 1000. En dan ben ik best wel eens onder de 50 D.T.E.
Gemiddeld haal ik 850km uit een tank (gemeten over 78 tankbeurten). Deze keer haalde ik 2x 1000km uit een tank (zo'n 1 op 16) omdat ik lange stukken deed (Route Du Soleil) en goed afgetankt van te voren, dus niet gelijk tankdop erop bij afslaan tankpistool maar nog rustig 5 liter erbij persen. Maare 1 op 12 wil me ook wel lukken hoor als ik veel korte stukjes doe.... :shifty:

wbsmit
Geregistreerd lid

Bericht door wbsmit » ma 12 sep, 2016 13:16

Hmm, misschien toch maar eens de injectoren laten reviseren/reinigen dan. Want dat haal ik niet..

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » ma 12 sep, 2016 13:19

Wat is je verbruik dan?
Bandenspanning, luchtfilter, brandstof filter oke?

wbsmit
Geregistreerd lid

Bericht door wbsmit » zo 18 sep, 2016 15:50

[]Verbruik over het laatste jaar is gemiddeld 1:12,4, berekend adhv tankbonnen en kilometerteller. De verbruiksmeter is gemiddeld 10% optimstischer (zuiniger).
Ik denk dat dat circa 70% snelwegkilometers is, 30% stadsverkeer. Op de snelweg rij ik meestal op de cruise control. Ik rij aardig door, maar ben bepaald geen stoplichtsprinter of snelheidsduivel.

Bandenspanning is oké, regelmatig gecontroleerd. Dieselfilter is een jaar geleden vervangen, maar dit hogere verbruik speelt al zeker 2 jaar.

Luchtfilter is een goeie. Die heb ik nooit gecontroleerd. Staat ook niet op het lijstje van zaken voor grote/kleine beurt.....?!?

Overigens, hij walmt veel de laatste tijd, bij volgas en starten. EGR is nog recent gereinigd en gesmeerd. Inlaatspruitstuk is 2jr geleden vervangen. Roetfilter is 1 jaar geleden vervangen.
Reden: Quote verwijderd

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » ma 19 sep, 2016 16:15

wbsmit schreef: Luchtfilter is een goeie. Die heb ik nooit gecontroleerd. Staat ook niet op het lijstje van zaken voor grote/kleine beurt.....?!?
Staat zeker wel op de lijst voor de grote beurt! ;-)

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Tubbe » ma 19 sep, 2016 16:50

[]Maar veelal wel met een vrij hoge interval (mijn benzine 60k). Eruit halen en checken op verstoppingen of andere onverwachte zaken kun je natuurlijk altijd even doen.
Reden: Quote verwijderd

wbsmit
Geregistreerd lid

Bericht door wbsmit » ma 19 sep, 2016 17:07

Stom van mij! Even de map erbij gepakt en toen schoot het me te binnen, van onder achter de voorbumper zit die. Die heb ik een jaar geleden met de grote beurt netjes vervangen. Excuus voor de verwarring, die is het probleem dus niet.

Plaats reactie