Maar ga gerust verder
Wat is het toch een schitterende auto
-
martinphili
- Geregistreerd lid
Re: Wat is het toch een schitterende auto
tja, ik ben meer een man van plaatjes
Poëzie was aan mij ook al niet besteed op de middelbare school.
Maar ga gerust verder
Maar ga gerust verder
-
collega
- Donateur (3x)

Zoals van velen is ook van mij het item "Saab en vrouwen" een favoriet item. En dat zou een stuk saaier item zijn zijn zonder de plaatjes.martinphili schreef:tja, ik ben meer een man van plaatjesPoëzie was aan mij ook al niet besteed op de middelbare school.
Maar ga gerust verder
Maar deel gerust je plaatjes die dat gevoel van "wat een schitterende auto" aan ons overbrengt. We zijn per slot van rekening een multimediaal forum!
-
op
- Donateur (4x)

Iedere keer als ik sta te tanken en dan langs de auto naar voren kijk, ben ik weer onder de indruk van de mooie lijn van de auto. Mk I
Ambassy blue, donker leer notehouten dash
Het dashboard, zucht..... met AS2/3 het mooiste wat er is
Ook het wat bolle dak mag er zijn.
Ambassy blue, donker leer notehouten dash
Het dashboard, zucht..... met AS2/3 het mooiste wat er is
Ook het wat bolle dak mag er zijn.
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Welke OG variant bedoel je dan type I, II, III of allemaal. Zelf vind ik de Type I voorzien van achterspoiler tijdloos mooi.collega schreef: Als ik de 9-5 daarnaast leg dan voldoet eigenlijk alleen de achterkant niet aan die criteria; die vind ik een beetje saai, beetje te veel peugeot 405 Stationcar)
De achterlichten van Type I zouden wellicht mooier uitkomen in minder smoke (in either direction)
De achterlichten van Type II vind ik ook wel strak, maar de doorlopende kunststof voorbumper om de grille heen vind ik 'bleh'. Wat er onder de stootrand zit is dan wel weer fraai.
De achterpartij van type II lijkt trouwens op die van de 9-2X:

De Dame Edna neus is voor een SAAB revolutionair en duidelijk onderscheidend van andere auto's
De kunststof inlay rondom de nummerplaat van Type III bekoort mij minder. Beetje Suzuki Baleno Station van 10 jaar oud;

Verschillende fronten door de jaren heen:

-
edwardk
- Geregistreerd lid
Maak dat die Buma's maar eens wijs ! , wij hier hebben het begrepen . wijcollega schreef:
En als je dan de deur opendoet en gaat zitten: die deur die dichtvalt als een kluis, die onovertroffen stoelen, dat rustige dashboard met aluminium afwerking, dat mooie zachte leren dashboard en interieur!
Geweldig, niks meer aan doen!
De mooiste 2 zowel SS als SC

-
martincc
- Geregistreerd lid

En toch blijf ik dit de mooiste vinden! De mk1. Heerlijke ervaring elke keer als je de 6 cilinder aan de gang zet. Overweldigend luxe uitgevoerd voor zijn tijd! En elke keer een smile van oor tot oor!:)
-
Randolph
- Geregistreerd lid
Jongens, hou eens op!! Straks krijg ik echt spijt dat ik de 9-5 heb weggedaan voor zo'n klein k.. frans autootje.....
Helaas was het rationele en praktische overweging om 6 cilinders in te wisselen voor een 4 pitter diesel met 90 pk
Maar als de techniek je in de steek in laat, hebben de looks ook niet meer zo'n glans.....
Helaas was het rationele en praktische overweging om 6 cilinders in te wisselen voor een 4 pitter diesel met 90 pk
Maar als de techniek je in de steek in laat, hebben de looks ook niet meer zo'n glans.....
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Randolph, techniek kan toch gerepareerd? Wat kost de 'nieuwe' auto per kilometer? al een uitgerekend? En dan ook nog een diesel, foei!
Kom bij ons terug met een 9-5 (op LPG misschien?) Op autoscout en MP staan toch wel regelmatig een paar prettig geprijsde exemplaren.
Take one for the team!
Kom bij ons terug met een 9-5 (op LPG misschien?) Op autoscout en MP staan toch wel regelmatig een paar prettig geprijsde exemplaren.
Take one for the team!
-
Randolph
- Geregistreerd lid
Alles kan gerepareerd worden. Maar op een gegeven moment is de balans tussen liefde voor het merk en realiteit weg.
Genoeg geïnvesteerd de afgelopen 2 jaar, maar het voelde als tevergeefs af en toe.
Dan moet je een knoop doorhakken en een keuze maken; doorgaan met geld er in pompen
of een bijtellingsvriendelijk leasegebakje van de werkgever waar je verder geen omkijken naar hebt.....?
Lastig? Echt wel!!
Toch gekozen voor het laatste met in de wetenschap dat er ook nog een Saab 900NG cabrio met 9-3 looks voor de deur staat.
Die is motorisch in prima staat. Alleen het onderstel nog vernieuwen en weer gaan met die banaan......
Genoeg geïnvesteerd de afgelopen 2 jaar, maar het voelde als tevergeefs af en toe.
Dan moet je een knoop doorhakken en een keuze maken; doorgaan met geld er in pompen
of een bijtellingsvriendelijk leasegebakje van de werkgever waar je verder geen omkijken naar hebt.....?
Lastig? Echt wel!!
Toch gekozen voor het laatste met in de wetenschap dat er ook nog een Saab 900NG cabrio met 9-3 looks voor de deur staat.
Die is motorisch in prima staat. Alleen het onderstel nog vernieuwen en weer gaan met die banaan......
-
levensnevel
- Donateur (3x)

Begrijp wat je tikt Randolph,
Gelukkig ‘doet’ mijn broodheer niet aan leasehokken.
En al had hij het wel gedaan: familie Levensnevel doet uit principe niet aan leasehokken.
We
in wat we zelf doelmatig en mooi vinden (in die volgorde).
Uiteraard wel binnen het door ons gestelde budget voor aankoop en onderhoud.
Dus is het “even achterom kijken” en het “even uit het raam kijken” om te genieten van het fraaie lijnenspel gebleven.
Ook na het afscheid van onze Griff om exact dezelfde redenen welke je noemt.
Want we hebben haar gewoon ingewisseld voor een 6 jaar jongere editie.
OK, het geluid van een kofferbakklep welke dichtvalt als een kluis hebben we ingeleverd en we moeten het doen met een heus plastieken dashboard en een sober interieur.
Maar dat heeft ook zo z’n charmes.
Trouwens, die onovertroffen stoelen hebben we inmiddels zelf geregeld.
Gelukkig ‘doet’ mijn broodheer niet aan leasehokken.
En al had hij het wel gedaan: familie Levensnevel doet uit principe niet aan leasehokken.
We
Uiteraard wel binnen het door ons gestelde budget voor aankoop en onderhoud.
Dus is het “even achterom kijken” en het “even uit het raam kijken” om te genieten van het fraaie lijnenspel gebleven.
Ook na het afscheid van onze Griff om exact dezelfde redenen welke je noemt.
Want we hebben haar gewoon ingewisseld voor een 6 jaar jongere editie.
OK, het geluid van een kofferbakklep welke dichtvalt als een kluis hebben we ingeleverd en we moeten het doen met een heus plastieken dashboard en een sober interieur.
Maar dat heeft ook zo z’n charmes.
Trouwens, die onovertroffen stoelen hebben we inmiddels zelf geregeld.
-
Flybert
- Geregistreerd lid
Tijdloze schoonheid inderdaad.

Maar ze worden wel ouder, hebben dan meer onderhoud nodig. Deze is al 13 jaar in de familie en nog steeds schadevrij. We kennen iedere rammel en blijven voorlopig investeren in deze auto. Immers bij een jonger exemplaar moet je ook maar afwachten wat er mee gebeurd is.

Maar ze worden wel ouder, hebben dan meer onderhoud nodig. Deze is al 13 jaar in de familie en nog steeds schadevrij. We kennen iedere rammel en blijven voorlopig investeren in deze auto. Immers bij een jonger exemplaar moet je ook maar afwachten wat er mee gebeurd is.
-
collega
- Donateur (3x)

Ik heb een type 2. Heb de afgelopen dagen natuurlijk ook goed rondgekeken naar andere Estates, van andere merken. er is er bijna geen een die van achteren mooi is, maar dat kan ook haast niet: in principe is de achterkant een rechte plaat. Variatie is alleen mogelijk met de lichten en de raampartij, en je kan wat spelen met de dikte van de bumper en de opvulling rond de nummerplaat.Steve-O schreef:Welke OG variant bedoel je dan type I, II, III of allemaal. Zelf vind ik de Type I voorzien van achterspoiler tijdloos mooi.collega schreef: Als ik de 9-5 daarnaast leg dan voldoet eigenlijk alleen de achterkant niet aan die criteria; die vind ik een beetje saai, beetje te veel peugeot 405 Stationcar)
De achterlichten van Type I zouden wellicht mooier uitkomen in minder smoke (in either direction)
Volvo heeft dat met de 850 Estate goed gezien. Dat is dan ook een fraaie kont. De nieuwere vind ik eigenlijk weer wat overdreven: vorm en functie niet meer in overeenstemming, zeker niet bij de allernieuwste. Audi probeert zijn eindeloos saaie treurigheid wat op te fleuren met steeds wildere achterlichten, maar het blijft natuurlijk zo sexy als een burqa met een lampje erop.
Er is er één die de achterlichtenpartij mooi gedaan heeft. Wie dan?
Saab, met de 9-5 NG, een prachtige rij lampjes over de volle breedte (in in mijn geheugen staan ook één of twee Amerikaanse sleeën waar dat gebeurd is). Een beetje van de 9000 afgekeken met die reflectorplaat wellicht, maar stijlvol, en toch stevig. Ze hebben bij J-Lo gezien dat je een mooie kont best mag accentueren
Ik zit er over te denken om bij mijn nieuwe 9-5 een dakspoiler te plaatsen waarbij ik dan over de volle breedte een rij led-lichtjes in laat frezen. Maar misschien is dat wel te Sjonnie. Hangt er van af of het subtiel gedaan kan worden.
-
gunar
- Geregistreerd lid
Heel leuk zelfs. Lijkt wat op de Peugeot 508 Hybrid 4; is voor de inzittenden wat hogermarijn dekker schreef:Ook leuk.
Vormgeving Kia doet mij snellen naar de keuken. Is toch niet verdwenen deze (ook schitterend glimmend):
. Niks aan de hand, is gewoon thuisgebleven in de afwasberg.
Van de week 200 vluchtelingen tijdelijk gehuisvest vlak bij mij. En ?
-
collega
- Donateur (3x)

En dan was ik nog 1 mooie kont vergeten: de Honda Accord Aerodeck uit de jaren 90.
Maar met zo'n naam is het natuurlijk ook bijna een Saab
Maar met zo'n naam is het natuurlijk ook bijna een Saab
-
gunar
- Geregistreerd lid
Hier moet ik ingrijpen !
Voor een mooie kont moet ik u helaas toch echt doorverwijzen naar een ander topic:
viewtopic.php?f=16&t=89422" onclick="window.open(this.href);return false;
Zie maar ! Schitterend, schattig, spontaan. Met een knipoog, hungry eyes.
https://www.youtube.com/watch?v=-MN9Khh_K2s" onclick="window.open(this.href);return false;
My 50 Rappen/cent, duit in het zakje. Toegift, ze staat (ligt
) daar nog niet. Natgeregende
Danielle uit Brisbane. Neem maar mee. Zul je voorzichtig doen in het donker
Lampen aan, stevig rubber, verwarmde zetels. Goed zo ! Bedenk het maar, onderweg.

Voor een mooie kont moet ik u helaas toch echt doorverwijzen naar een ander topic:
viewtopic.php?f=16&t=89422" onclick="window.open(this.href);return false;
Zie maar ! Schitterend, schattig, spontaan. Met een knipoog, hungry eyes.
https://www.youtube.com/watch?v=-MN9Khh_K2s" onclick="window.open(this.href);return false;
My 50 Rappen/cent, duit in het zakje. Toegift, ze staat (ligt