Aan de 9000! Alleen nog ff opknappen... > It's Alive!
-
9323
- Donateur (2x)

Re: Aan de 9000! Alleen nog ff opknappen...
Ja, iets met de ophanging voor he? Bij mijn vorige 9000 zijn ooit deze onderdelen vervangen:
http://www.elferink.nl/artikel.php?Alin ... rtNr=12213" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.elferink.nl/artikel.php?Alin ... rtNr=12242" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.elferink.nl/artikel.php?Alin ... rtNr=12151" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedoel je die?
http://www.elferink.nl/artikel.php?Alin ... rtNr=12213" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.elferink.nl/artikel.php?Alin ... rtNr=12242" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.elferink.nl/artikel.php?Alin ... rtNr=12151" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedoel je die?
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Het gaat om die eerste dingetjes... van alle 4 hangt alleen nog het gedeelte rond het boutgat tussen draagarm en subframe, no good. Gelukkig geen dure operatie.. die andere rubbers zagen er nog wel goed uit.
-
9323
- Donateur (2x)

top, thanks, dan rij ik van de week ff langs Elferink.
-
9323
- Donateur (2x)

Vandaag een aantal dingetjes in het interieur gedaan:
- Lamp-armatuur bagageruimte vervangen
- Antenne verwijderd (was gebroken); nu op zoek naar een vervangende
- Leeslampje rechtsachter vervangen
- Riemoprolmechanisme rechtsachter vervangen
- Alvast een eerste pedaalschakelaar voor de cruise control gemonteerd (had ik nog liggen van vorig project); nu nog eentje voor het gaspedaal
- Kiekert verwijderd; ga ik openmaken en behandelen met contactspray
- Ingescheurde zonnekleppen (die dus niet meer mooi aansloten op het hemeltje) verwijderd; daar komen betere voor in de plaats
Wat nog moet gebeuren: hemeltje en bekleding a-stijlen schoonmaken, zonder dat de zaak naar beneden komt. Iemand tips mbt welk spul ik daarvoor kan gebruiken? Een of andere foam oid?
- Lamp-armatuur bagageruimte vervangen
- Antenne verwijderd (was gebroken); nu op zoek naar een vervangende
- Leeslampje rechtsachter vervangen
- Riemoprolmechanisme rechtsachter vervangen
- Alvast een eerste pedaalschakelaar voor de cruise control gemonteerd (had ik nog liggen van vorig project); nu nog eentje voor het gaspedaal
- Kiekert verwijderd; ga ik openmaken en behandelen met contactspray
- Ingescheurde zonnekleppen (die dus niet meer mooi aansloten op het hemeltje) verwijderd; daar komen betere voor in de plaats
Wat nog moet gebeuren: hemeltje en bekleding a-stijlen schoonmaken, zonder dat de zaak naar beneden komt. Iemand tips mbt welk spul ik daarvoor kan gebruiken? Een of andere foam oid?
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Je kunt 'm beter doorsolderen of, nog beter voor altijd repareren viewtopic.php?f=47&t=107441" onclick="window.open(this.href);return false;9323 schreef:- Kiekert verwijderd; ga ik openmaken en behandelen met contactspray
-
9323
- Donateur (2x)

ik kan wel een soldeerbout vasthouden, maar nieuwe relais erop zetten wordt me te gortig. Dat gaat Rhinobirds dus doen 
Interieur-checklist:
- goede zonnekleppen (met verlichting)
- interieurbekleding onder stuurkolom
- leren (of houten) pookknop
- originele gereedschapsset
Interieur-checklist:
- goede zonnekleppen (met verlichting)
- interieurbekleding onder stuurkolom
- leren (of houten) pookknop
- originele gereedschapsset
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
misschien ook wel handig:
- een motorblok
- een versnellingsbak

- een motorblok
- een versnellingsbak
-
9323
- Donateur (2x)

-
9323
- Donateur (2x)

Vandaag de auto eens even nader geïnspecteerd op roest. Als eerste de binnenbekleding weggehaald om de ophangpunten van de schokbrekers te checken. Die zagen er goed uit:

Daarna onder de auto gekropen. Hier toch wel wat slechte plekken aangetroffen. Aan de linkerkant, achter het achterwiel:

Oorzaak plekken achter achterwiel: er blijft een hoop modder en andere meuk achter daar. Dat wil dus wel gaan rotten. De moeite waard om eea te verwijderen zo af en toe.
Bij het uiteinde van de kokerbalk:

De rechterkant was nog wat slechter. Hier zelfs een klein gaatje in de kokerbalk en het gedeelte naast de balk is zo'n beetje foetsie:

Ook hier grote gatenkaas achter het achterwiel:

En de kokerbalken van binnenuit bekeken:

Ergo: daar komt wel wat laswerk aan. Slechte gedeelten moeten worden uitgeslepen en er moet nieuw plaatwerk in. Vraag: is eea APK-afkeurenswaardig? Denk het niet zelf.
Voor nu de ergste roest verwijderd en de zaak in de noverox gezet.

Daarna onder de auto gekropen. Hier toch wel wat slechte plekken aangetroffen. Aan de linkerkant, achter het achterwiel:

Oorzaak plekken achter achterwiel: er blijft een hoop modder en andere meuk achter daar. Dat wil dus wel gaan rotten. De moeite waard om eea te verwijderen zo af en toe.
Bij het uiteinde van de kokerbalk:

De rechterkant was nog wat slechter. Hier zelfs een klein gaatje in de kokerbalk en het gedeelte naast de balk is zo'n beetje foetsie:

Ook hier grote gatenkaas achter het achterwiel:

En de kokerbalken van binnenuit bekeken:

Ergo: daar komt wel wat laswerk aan. Slechte gedeelten moeten worden uitgeslepen en er moet nieuw plaatwerk in. Vraag: is eea APK-afkeurenswaardig? Denk het niet zelf.
Voor nu de ergste roest verwijderd en de zaak in de noverox gezet.
-
9323
- Donateur (2x)

kleine update: de bak uit de auto gehaald, zodat we de hulpkoppelingscilinder makkelijk konden verwijderen. Daar komen nieuwe rubbertjes in.
Verder de wielkaststrips achter verwijderd. Wat blijkt: de brede versie die op deze auto zat houdt heel veel modder en andere meuk vast, waardoor het plaatwerk erachter lekker gaat rotten. Vooral rechtsachter behoorlijk gat. Daar ga ik Fertan in spuiten, dan wax-spray, dan ga ik het gat dichtstoppen met Por-15-prut, primer erover heen, nieuwe strips erop en hopen dat het weer een paar jaar goed gaat.
a propos: wie heeft er nog wat mooie wielkaststrips liggen? Smalle versie! Dikke is lilluk en zorgt dus voor schade aan plaatwerk.

Verder de wielkaststrips achter verwijderd. Wat blijkt: de brede versie die op deze auto zat houdt heel veel modder en andere meuk vast, waardoor het plaatwerk erachter lekker gaat rotten. Vooral rechtsachter behoorlijk gat. Daar ga ik Fertan in spuiten, dan wax-spray, dan ga ik het gat dichtstoppen met Por-15-prut, primer erover heen, nieuwe strips erop en hopen dat het weer een paar jaar goed gaat.
a propos: wie heeft er nog wat mooie wielkaststrips liggen? Smalle versie! Dikke is lilluk en zorgt dus voor schade aan plaatwerk.

-
9323
- Donateur (2x)

En weer wat kleinigheden: gaatje in kokerbalk dichtgestopt, binnenkant kokerbalken ingespoten met was (anti-roest), elektrische antenne vervangen en cc-pedaalschakelaars en -stuurhendel geplaatst! En een uitgebreide tripcomputer.

-
9323
- Donateur (2x)

Vandaag in het zonnetje weer verder geklust, met diverse forummers present!
Wat is er gebeurd:
- slavecilinder gereviseerd en gemonteerd
- carterpan gemonteerd
- kleppendeksel gemonteerd
- ondersteldingetjes gemonteerd
Verder was het het idee de koppeling en de bak te monteren, maar toen bleek dat het vliegwiel met verkeerde (te lange) bouten vastzat. En de goede konden we niet vinden. Kleine setback dus, maar volgende week gaan we monter verder!
Foto's:

Wat is er gebeurd:
- slavecilinder gereviseerd en gemonteerd
- carterpan gemonteerd
- kleppendeksel gemonteerd
- ondersteldingetjes gemonteerd
Verder was het het idee de koppeling en de bak te monteren, maar toen bleek dat het vliegwiel met verkeerde (te lange) bouten vastzat. En de goede konden we niet vinden. Kleine setback dus, maar volgende week gaan we monter verder!
Foto's:

-
Jungleman
- Geregistreerd lid
vandaag samen met Rhinobirds de bak aan het blok 'geschroefd' en daarna het geheel in de auto gelepeld. het aansluiten van diverse 'levensaders' volgt waarschijnlijk over een paar weken, door vakantie- en verhuisperikelen gaat het project even wat langzamer.
er zijn foto's van, die Rhinobirds op zijn foon heeft staan.
er zijn foto's van, die Rhinobirds op zijn foon heeft staan.
-
Rhinobirds
- Geregistreerd lid
fotos ondertussen doorgestuurd naar 9323, die zal ze straks wel plaatsen