Aan de 9000! Alleen nog ff opknappen... > It's Alive!

1984-1997
9323
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Aan de 9000! Alleen nog ff opknappen...

Bericht door 9323 » ma 30 apr, 2012 12:57

Ja, iets met de ophanging voor he? Bij mijn vorige 9000 zijn ooit deze onderdelen vervangen:

http://www.elferink.nl/artikel.php?Alin ... rtNr=12213" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.elferink.nl/artikel.php?Alin ... rtNr=12242" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.elferink.nl/artikel.php?Alin ... rtNr=12151" onclick="window.open(this.href);return false;

Bedoel je die?

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » ma 30 apr, 2012 13:02

Het gaat om die eerste dingetjes... van alle 4 hangt alleen nog het gedeelte rond het boutgat tussen draagarm en subframe, no good. Gelukkig geen dure operatie.. die andere rubbers zagen er nog wel goed uit.

9323
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 9323 » ma 30 apr, 2012 13:05

top, thanks, dan rij ik van de week ff langs Elferink.

9323
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 9323 » zo 13 mei, 2012 17:33

Vandaag een aantal dingetjes in het interieur gedaan:

- Lamp-armatuur bagageruimte vervangen
- Antenne verwijderd (was gebroken); nu op zoek naar een vervangende
- Leeslampje rechtsachter vervangen
- Riemoprolmechanisme rechtsachter vervangen
- Alvast een eerste pedaalschakelaar voor de cruise control gemonteerd (had ik nog liggen van vorig project); nu nog eentje voor het gaspedaal
- Kiekert verwijderd; ga ik openmaken en behandelen met contactspray
- Ingescheurde zonnekleppen (die dus niet meer mooi aansloten op het hemeltje) verwijderd; daar komen betere voor in de plaats

Wat nog moet gebeuren: hemeltje en bekleding a-stijlen schoonmaken, zonder dat de zaak naar beneden komt. Iemand tips mbt welk spul ik daarvoor kan gebruiken? Een of andere foam oid?

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » zo 13 mei, 2012 22:22

9323 schreef:- Kiekert verwijderd; ga ik openmaken en behandelen met contactspray
Je kunt 'm beter doorsolderen of, nog beter voor altijd repareren viewtopic.php?f=47&t=107441" onclick="window.open(this.href);return false;

9323
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 9323 » ma 14 mei, 2012 10:19

ik kan wel een soldeerbout vasthouden, maar nieuwe relais erop zetten wordt me te gortig. Dat gaat Rhinobirds dus doen :-)

Interieur-checklist:

- goede zonnekleppen (met verlichting)
- interieurbekleding onder stuurkolom
- leren (of houten) pookknop
- originele gereedschapsset

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » ma 14 mei, 2012 13:23

misschien ook wel handig:

- een motorblok
- een versnellingsbak

:mrgreen:

9323
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 9323 » ma 14 mei, 2012 16:33

:-) dat zat er ff niet in deze keer. ik was in mijn eentje, dus verder klussen aan blokje leek me onverstandig. Hopelijk krijgen we het blok volgende keer zo ver dat het ingebouwd kan worden.

9323
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 9323 » do 17 mei, 2012 17:16

Vandaag de auto eens even nader geïnspecteerd op roest. Als eerste de binnenbekleding weggehaald om de ophangpunten van de schokbrekers te checken. Die zagen er goed uit:

Afbeelding
Afbeelding

Daarna onder de auto gekropen. Hier toch wel wat slechte plekken aangetroffen. Aan de linkerkant, achter het achterwiel:

Afbeelding

Oorzaak plekken achter achterwiel: er blijft een hoop modder en andere meuk achter daar. Dat wil dus wel gaan rotten. De moeite waard om eea te verwijderen zo af en toe.

Bij het uiteinde van de kokerbalk:
Afbeelding

De rechterkant was nog wat slechter. Hier zelfs een klein gaatje in de kokerbalk en het gedeelte naast de balk is zo'n beetje foetsie:

Afbeelding

Ook hier grote gatenkaas achter het achterwiel:
Afbeelding
Afbeelding

En de kokerbalken van binnenuit bekeken:
Afbeelding
Afbeelding

Ergo: daar komt wel wat laswerk aan. Slechte gedeelten moeten worden uitgeslepen en er moet nieuw plaatwerk in. Vraag: is eea APK-afkeurenswaardig? Denk het niet zelf.

Voor nu de ergste roest verwijderd en de zaak in de noverox gezet.

9323
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 9323 » di 22 mei, 2012 11:05

kleine update: de bak uit de auto gehaald, zodat we de hulpkoppelingscilinder makkelijk konden verwijderen. Daar komen nieuwe rubbertjes in.

Verder de wielkaststrips achter verwijderd. Wat blijkt: de brede versie die op deze auto zat houdt heel veel modder en andere meuk vast, waardoor het plaatwerk erachter lekker gaat rotten. Vooral rechtsachter behoorlijk gat. Daar ga ik Fertan in spuiten, dan wax-spray, dan ga ik het gat dichtstoppen met Por-15-prut, primer erover heen, nieuwe strips erop en hopen dat het weer een paar jaar goed gaat.
a propos: wie heeft er nog wat mooie wielkaststrips liggen? Smalle versie! Dikke is lilluk en zorgt dus voor schade aan plaatwerk.

Afbeelding

9323
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 9323 » za 26 mei, 2012 16:04

En weer wat kleinigheden: gaatje in kokerbalk dichtgestopt, binnenkant kokerbalken ingespoten met was (anti-roest), elektrische antenne vervangen en cc-pedaalschakelaars en -stuurhendel geplaatst! En een uitgebreide tripcomputer.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

9323
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 9323 » zo 10 jun, 2012 19:30

Vandaag in het zonnetje weer verder geklust, met diverse forummers present!

Wat is er gebeurd:

- slavecilinder gereviseerd en gemonteerd
- carterpan gemonteerd
- kleppendeksel gemonteerd
- ondersteldingetjes gemonteerd

Verder was het het idee de koppeling en de bak te monteren, maar toen bleek dat het vliegwiel met verkeerde (te lange) bouten vastzat. En de goede konden we niet vinden. Kleine setback dus, maar volgende week gaan we monter verder!

Foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » zo 10 jun, 2012 22:03

Ziet er goed uit!

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » zo 17 jun, 2012 17:21

vandaag samen met Rhinobirds de bak aan het blok 'geschroefd' en daarna het geheel in de auto gelepeld. het aansluiten van diverse 'levensaders' volgt waarschijnlijk over een paar weken, door vakantie- en verhuisperikelen gaat het project even wat langzamer.

er zijn foto's van, die Rhinobirds op zijn foon heeft staan.

Rhinobirds
Geregistreerd lid

Bericht door Rhinobirds » zo 17 jun, 2012 17:43

fotos ondertussen doorgestuurd naar 9323, die zal ze straks wel plaatsen

Plaats reactie