Nieuwe Generatie in aantocht...(gearriveerd)

2010-2012
verde900
Donateur
Donateur

Re: Nieuwe Generatie in aantocht...

Bericht door verde900 » ma 27 okt, 2025 17:11

Waar komt hij vandaan?

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Sonab » ma 27 okt, 2025 17:23

Denemarken (2011-2015)

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » ma 27 okt, 2025 17:50

Raar dat het kentekengewicht niet overgenomen is..

busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door busy » ma 27 okt, 2025 17:53

Die van mij ook uit Denemarken. Zelfde gewicht

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » ma 27 okt, 2025 18:00

In Nederland worden gegevens overgenomen van n Europese type goedkeuring, dat zou iig zo horen.. de RDW heeft ook gedetailleerde model informatie beschikbaar, heb dat meermaals gezien

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Sonab » ma 27 okt, 2025 18:11

Zo gauw hij op naam staat, moet ik de RDW misschien maar eens contacten om advies wat mogelijk is. Scheelt toch twee gewichtsklassen MRB...

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » ma 27 okt, 2025 18:53

verdorie... mijn origineel Zweedse ng95 (2.0 Aero biopower automaat) staat voor 1730 kg geregistreerd terwijl dat 1650 moet zijn

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door jansen » wo 29 okt, 2025 10:21

Klopt mijn Nederlands geleverde Vector 53-PBX-8 staat ook gewoon op massa ledig 1650kg

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 29 okt, 2025 10:25

De RDW is niet de meest coöperatieve organisatie, men heeft ook vaak de neiging om regels naar eigen inzicht te interpreteren ondanks een Europese goedkeuring die ze daarbij als niet relevant zien.

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » wo 29 okt, 2025 10:40

Style&Co schreef:
ma 27 okt, 2025 18:53
verdorie... mijn origineel Zweedse ng95 (2.0 Aero biopower automaat) staat voor 1730 kg geregistreerd terwijl dat 1650 moet zijn
Tsja, ze hebben je hond meegewogen

busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door busy » wo 29 okt, 2025 11:10

RDW gebeld en ze hebben gekeken naar hun database hoe Europese goedkeuring is. Dat hebben ze overgenomen. Garages zullen er niet op letten en hebben een kenteken nodig. COC opvragen en dan kopie opsturen om gewichten aan te kunnen passen. ‘Dat zijn de regels meneer’

NeufegliseThierry
Geregistreerd lid

Bericht door NeufegliseThierry » wo 29 okt, 2025 11:12

Mocht het lukken de gewichtsklasse aan te passen horen we hier denk ik graag hoe.

Ik heb dit al een paar keer meegemaakt met auto's uit Zweden, zowel die daar als eerste op kenteken gingen dan wel b.v. via Duitsland daar beland waren, voor zover ik begrepen heb krijg je zelfs met een CoC niet meer veranderd wat Zweden in de database ingevoerd heeft. Zou mooi zijn als er toch een weg gevonden wordt.

Ik heb overigens een vermoeden dat het 'm zit in dat de Zweedse overheid een andere definitie voor massa ledig voertuig er op na houdt (terwijl maximale totale massa dan weer gelijk is). Zo heb ik onlangs mijn Maserati op Zweeds kenteken gezet, daar waar 'ie voorheen een ledig gewicht had van 1.840 kg, ook volgens CoC is dat nu bij Transportstyrelsen 2.190 geworden. Met als gevolg dat mijn laadvermogen van 720 kg naar 340 kg gezakt is. Kan niet waar zijn, lang leve 1 EU, maar 't is toch gebeurd.... Ik maak me er niet druk om omdat uiteindelijk het om het totaal gewicht gaat en ik zorg wel dat ik daar niet boven kom. Zelfde geldt ook voor mijn dit jaar naar Zweden geëxporteerde 97x. Ineens veel minder laadvermogen.

Maar goed, als je dus de auto naar NL importeert kan het soms wel 2 of 3 klassen schelen bij de MRB en dat is zonde geld. Daar zijn ze in NL natuurlijk helemaal in doorgeslagen. In Zweden betaal ik voor de Maserati nog geen 300 euro wegenbelasting per jaar, in NL is het al meer voor 3 maanden...

Anyway: hoop voor je dat er iets mogelijk is bij de RDW!

busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door busy » wo 29 okt, 2025 11:21

Top Thierry. Korte verhaal is COC opvragen bij Hedin.

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » wo 29 okt, 2025 11:26

Je kunt volgens mij ook gewoon een weging aanvragen bij het rdw als je het kenteken gewijzigd wil hebben.

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Sonab » wo 29 okt, 2025 12:41

Ik denk dat als je een weging aanvraagt het minder gunstig uitpakt?
COC opvragen bij Hedin en dan ermee naar RDW lijkt me wel het proberen waard.

Iets anders: ik kreeg vorig jaar van een medeforummer een fijne 9-5NG brochure en daarin las ik dat elk van de drie uitrustingsniveau's te upgraden is met een Exklusiv uitvoering.
Nu zal de inhoud ervan vast per land verschillen, maar, zou het feit dat mijn auto ondanks de Linear trim toch alu velgen, stoelverwarming en Xenon heeft erop kunnen wijzen dat er sprake is van een Exklusiv? En zo ja, wat zou daar nog meer onder kunnen vallen?

Plaats reactie