Vermogensbankmeeting III Goes 12-04-08, resultaten vanaf p14

Op dit forum kun je alles lezen over meetings die door Saabforumleden worden georganiseerd.
Plaats reactie
Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » vr 14 mar, 2008 13:57

Wellicht beter back on topic?

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » vr 14 mar, 2008 13:59

Wat heb je on-topic te melden Robbert?

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » vr 14 mar, 2008 16:57

taaffert schreef:Wat heb je on-topic te melden Robbert?
Ik ga volgende week olie verversen. Vor de rest ben ik klaar voor Goes.

Ben zeer benieuwd hoe de "Jelmer" APC-box zich houdt in het geweld van andere 900's.

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » vr 14 mar, 2008 17:22

Niet in die van jou dan?

Ja ik heb niks te melden, ik doe niet mee dit jaar, ik kijk alleen maar.
Hoop wat spectaculairs te kunnen filmen / vastleggen met de camera. Zullen we anders om dat doel te verwezenlijken jouw turbodruk op 1,7 bar zetten, zonder APC?

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » vr 14 mar, 2008 18:06

taaffert schreef:Niet in die van jou dan?

Ja ik heb niks te melden, ik doe niet mee dit jaar, ik kijk alleen maar.
Hoop wat spectaculairs te kunnen filmen / vastleggen met de camera. Zullen we anders om dat doel te verwezenlijken jouw turbodruk op 1,7 bar zetten, zonder APC?
1,7 bar? Dat gaat wellicht mijn turbo wel lukken maar ruim daarvoor zal er een fuel cut optreden.

Er schijnen auto's op het forum te zijn die veel verder zijn in het tunen. Wellicht beter om zo'n 900 te pakken. Een of andere 5 deurs?

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » vr 14 mar, 2008 18:07

Neej joh, witte rook past veel beter bij een Ruby Red. :lol:

p.s. stop eens met quoten, het bericht staat erboven!

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » vr 14 mar, 2008 18:08

Ik zal er aan denken. Je bent al de tweede die er iets van zegt.

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » vr 14 mar, 2008 18:10

Moet je nagaan!

Kan natuurlijk ook OtjO meenemen naar de vermogensbank... Moeilijk moeilijk.

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » vr 14 mar, 2008 18:15

100pk? Dan is mijn 900 in ieder geval niet de zwakste van het stel.

Margreet
Geregistreerd lid

Bericht door Margreet » vr 14 mar, 2008 18:34

Ik hoop dit keer eens niet de verrassing te zijn... Niet positief en niet negatief. Gewoon normaal zoals het hoort, dat lijkt me heel prettig.

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » vr 14 mar, 2008 18:55

Die verassing wil ik wel zijn. Maar zal ik wel niet worden.

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » vr 14 mar, 2008 20:03

Margreet schreef:Ik hoop dit keer eens niet de verrassing te zijn... Niet positief en niet negatief. Gewoon normaal zoals het hoort, dat lijkt me heel prettig.
Moet toch lukken met jouw gereconditioneerde motor?

Margreet
Geregistreerd lid

Bericht door Margreet » vr 14 mar, 2008 21:52

Ik hoop het wel... Zijn een heel eind op weg met de "revitalisatie" maar helemaal zoals het moet zijn is 'ie nog steeds niet helemaal.
Ik denk niet dat 'ie dezelfde waarde gaat halen als de vorige keer, maar dat vind ik niet zo erg. Dat resultaat sloeg echt nergens op, weet nog steeds niet waar die opleving vandaan kwam. Op de heenweg was 'ie toen ook al zo vreselijk agressief, terugweg was er geen gang meer in te krijgen.... Zeker met wat ik nu weet mag ik wel heel blij zijn dat er toen niks vreselijk stuk gegaan is... En dat soort verrassingen heb ik liever niet nog een keer. Maar ik wil het wel weten :D

93-SS-ARC
Geregistreerd lid

Bericht door 93-SS-ARC » za 15 mar, 2008 0:58

Margreet schreef:Ik hoop het wel... Zijn een heel eind op weg met de "revitalisatie" maar helemaal zoals het moet zijn is 'ie nog steeds niet helemaal.
Ik denk niet dat 'ie dezelfde waarde gaat halen als de vorige keer, maar dat vind ik niet zo erg. Dat resultaat sloeg echt nergens op, weet nog steeds niet waar die opleving vandaan kwam. Op de heenweg was 'ie toen ook al zo vreselijk agressief, terugweg was er geen gang meer in te krijgen.... Zeker met wat ik nu weet mag ik wel heel blij zijn dat er toen niks vreselijk stuk gegaan is... En dat soort verrassingen heb ik liever niet nog een keer. Maar ik wil het wel weten :D
Aangezien er toen vooraf iemand flink aan een wastgate actuator heeft zitten draaien, zal het probleem daar wel uit voortgekomen zijn :wink: Zelfde probleem als baszwolle op het moment aan de hand heeft in het turbo gedeelte van het forum.
Hoef je nu niet meer voor te vrezen ik ben er zeker van dat de Saabfluisteraar de basisdruk wel aangepast heeft naar de juiste waarde om de apc goed z,n werk te laten doen.
Tot waar komt de meter nu? Kan best zijn dat je die pk,s juist wel red maar dan op een andere manier, meer zoals de curve van Taaff :wink:

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » za 15 mar, 2008 8:45

Ik ben er al klaar voor. Hoop veel van dit soort actie te zien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie