Foto's en verslag Vermogensbank testdag

Op dit forum kun je alles lezen over meetings die door Saabforumleden worden georganiseerd.
Ruud
Geregistreerd lid

Re: Foto's en verslag Vermogensbank testdag

Bericht door Ruud » ma 23 feb, 2004 10:41

Stel gave foto's Manic!!!

Mzzls, Ruud

doktorevil
Geregistreerd lid

Bericht door doktorevil » ma 23 feb, 2004 12:58

Nou, het was een hele leuke dag en wat mij betreft de moeite van het uitzonderlijke vroege opstaan meer dan waard!
De domper was wel het heengaan van Eric zijn clutch, maar dat zal aan het einde van deze dag inmiddels weer verholpen zijn....
En wegens gebrek aan webspace, slechts een video online. Ik heb de diegen eruit genomen met de mooiste sound..
Ik vond eigenlijk de 9-5 het beste klinken. De meeste wagens gaven heel duidelijk blijk van het aanwezig zijn van een zuiger motor, een stevige brul (met name uit de 'oudjes' vergezeld van mooie rookwolken en flinke knallen).
De 9-5 daarintegen klonk meer als een auto met straalaandrijving, echt super! Alsof er een Saab Gripen aan het starten was 8) .
Vraag me niet wat die ene daar in de gracht doet
Afbeelding
Ik dacht dat we de weg kwijt waren en was dus maar gaan zoeken :P :-P+ :mrgreen:

Overigens heb ik belooft om voor SCN een report over deze dag te schrijven, zou iedereen die op de testbank is geweest mij de resultaten kunnen PB-en of mailen? Voor de volledigheid, zeg maar.

Bedankt allemaal voor de mooie dag,

Grt,

Tijn

SpeekTuning
Geregistreerd lid

Bericht door SpeekTuning » ma 23 feb, 2004 13:46

goedemiddag,

Weet iemand van jullie hoe Kleinjan precies het vermogen kan berekenen op de testbank? Hoe kunnen ze het toerental weten van de motor? Ben nl. nog beetje aan het denken waarom ik (veel) minder vermogen heb, samen met Hans-Martin, dan opgegeven door Hirsch.

groeten Sander

ps. Na de wintersportvakantie volgende week, ga ik naar Kronenburg in Geldrop om mijn auto daar te laten testen.....iemand al interesse?

Hanm
Lid van verdienste

Bericht door Hanm » ma 23 feb, 2004 14:17

Jazeker heb ik daar belangstelling voor, hoewel ik grote twijfels heb over de correctheid van de meting, voelt het toch een beetje onbehagelijk zeg maar.... het idee dat mijn Saab minder vermogen (en koppel!) heeft dan ik op basis van Hirsch specs en andermans ervaringen zou mogen verwachten....

doktorevil
Geregistreerd lid

Bericht door doktorevil » ma 23 feb, 2004 14:23

klinkt mij bekend in de oren. Ik zou toch ook nog wel een 'second opinion' willen horen. Want bij A&p cars werd er ook een ander cijfer genoemd.

Wat kost het bij Kronenburg?

Nou hoef ik niet zo vroeg uit mijn bed :) .

eli
Geregistreerd lid

Bericht door eli » ma 23 feb, 2004 15:21

Ik heb ook wel interesse. Misschien dat ik dan ook het beloofde aantal pk's kan halen. Tegen die tijd rijdt ik alleen nog op 98...

Eli
speektuning schreef:goedemiddag,

Weet iemand van jullie hoe Kleinjan precies het vermogen kan berekenen op de testbank? Hoe kunnen ze het toerental weten van de motor? Ben nl. nog beetje aan het denken waarom ik (veel) minder vermogen heb, samen met Hans-Martin, dan opgegeven door Hirsch.

groeten Sander

ps. Na de wintersportvakantie volgende week, ga ik naar Kronenburg in Geldrop om mijn auto daar te laten testen.....iemand al interesse?

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » ma 23 feb, 2004 22:56

Hoe goed kan je je vast houden aan die beloftes van vermogen en koppel, is dit niet een gemiddelde of een getal bij benadering oid? Zit er een marge inbegrepen (wellicht in de kleine lettertjes)

Dennis

turboflix
Donateur
Donateur

Bericht door turboflix » ma 23 feb, 2004 23:40

wel typisch dat de uitslagen van de Belgische autootjus wel blijken te kloppen... :lol:

Heb je trouwens gezien wat er links onderaan op die uitdraai staat.??.. :roll:

juist ja....die shit komt uit Roosendaal :!: .... moest ik nou daar dat hele eind voor rijden?? :?: :?

zodra ik het idee heb dat mijn saappie weer goed is afgesteld :twisted: ga ik graag nog eens mee op de testbank!

grtx,

f

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » ma 23 feb, 2004 23:51

Ruud schreef:Stel gave foto's Manic!!!

Mzzls, Ruud
Thanks, ik geloof niet dat ik ook maar 1 Saab vergeten ben... of wel? :roll:

Greetz,

Dennis

ow, trouwens, voor degenen die geprobeerd hebben mijn foto's op te slaan oid, het is niet bewust dat dat niet kan, op de een of andere manier kan het niet met webspace van @home, binnenkort ga ik even op zoek naar een andere oplossing ergens anders een sitetje bouwen, je kan de foto's nu trouwens wel opslaan: Alles selecteren (beginnen bij de tekst), copy en pasten in Word kan wel.

Maarten
Lid van verdienste

Bericht door Maarten » di 24 feb, 2004 0:46

Dennis, een mooie serie foto's met aandacht voor álle Saabs. Mijn complimenten. Jammer genoeg kon ik ze ook niet opslaan op mijn computer.

Jeroen
Geregistreerd lid

Bericht door Jeroen » di 24 feb, 2004 9:31

Heren,

Ook ik vond het een geweldige dag. Er zijn veel mooie foto's gemaakt, en een geweldige "movie" !!
Moest dat einde er nu persé bij, met die "sandwiches"?

Ik vertrek nu naar Rijssen om samen met Eric zijn auto op te halen. De diagnose gesteld door de medeforummers bleek niet helemaal juist :cry: , jammergenoeg voor Eric.......

gr,

Jeroen
Abbott 9k Griffin (zonder grafiekje...)

SpeekTuning
Geregistreerd lid

Bericht door SpeekTuning » di 24 feb, 2004 13:49

wat was er dan aan de hand met de auto van Eric?

groeten Sander

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » di 24 feb, 2004 14:17

Op Saabscene zijn ze ook net terug van de vermogensbank. De informatie die zij kregen was wel iets uitgebreider :roll:

http://www.saabscene.co.uk/misc/20040221Emerald.xls

Voor wat betreft de auto van Eric... het differentieel en een aandrijfas zijn stukgegaan.

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » di 24 feb, 2004 14:44

Manic schreef:Hoe goed kan je je vast houden aan die beloftes van vermogen en koppel, is dit niet een gemiddelde of een getal bij benadering oid? Zit er een marge inbegrepen (wellicht in de kleine lettertjes)

Dennis
Uit eerdere resultaten op andere vermogensbanken is al meerdere malen gebleken dat de power output van getunde auto's relatief dicht in de buurt komt tot wat voorgeschreven is. Ik denk dat er meer bewijs is geleverd dat deze bank niet klopte, dan dat ze wel klopte.

- Als eerste werd het toerental van de motor, maar op een rare manier gemeten.
- versnellingsbakverlies kon niet gemeten worden :roll: :cry:
- Met een 'verkeerd' afgestelde bank kwam hanm op een 180pk en Eli op een 185. Tijdens de tweede run met een correct afgestelde bank was het vermogen van hanm identiek, maar ging dat van Eli de lucht in, richting 215. Sander ging er slechts 5 pk op vooruit. :? :roll:
- Over het algemeen was het opvallend dat het koppel wat hoger uitkwam en de pk's wat lager dan verwacht. Of is 470nm koppel aan het wiel realistisch voor een 2 liter :?:

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » di 24 feb, 2004 19:57

marky schreef:Op Saabscene zijn ze ook net terug van de vermogensbank. De informatie die zij kregen was wel iets uitgebreider :roll:

http://www.saabscene.co.uk/misc/20040221Emerald.xls

Voor wat betreft de auto van Eric... het differentieel en een aandrijfas zijn stukgegaan.
Slik das dan een aardige destructie gewwest daar in die bak. :oops: :oops: :cry: :cry:

Plaats reactie