Verwacht je binnen een paar maanden ofzo nog meer koppel te hebben dan, dat je dan weer moet.Injectie schreef:Misschien een idee om alle filmpjes te editten tot een lange film?
Was zeer zeker een geslaagde dag. Dit moeten we vaker doen zeg maar.
Vermogensbank Meeting!
-
edwardk
- Geregistreerd lid
-
Estatic
- Geregistreerd lid
Saab 9-3 LPT uit 2000 MapTun stage 1michiel schreef:..................
5. Paul 245 pk
(als ik me niet vergis. Misschien even een overzichtje gaan maken met alle meetresultaten?)
Pmax: 180,1 kW bij V = 230 km/h
(Origineel 112 kW)
Al met al een HELE leuke dag.
Ik heb me kostelijk geammuseerd.
Het was leuk alle gezichten achter die nicknames eens te zien.
Bij een volgende gelegenheid ben ik weer van de partij.
Tjezus, wat is zo'n forum verslavend
-
Red Racing Rebel
- Geregistreerd lid
Sluit me grotendeels aan bij alle anderen hiervoor. Vond het een leerzaam dagje, en als enige niet noord-europeaan heb ik het toch niet slecht gedaan dacht ik zo.
134pk / 184 Nm, en dat uit 'maar' een 1400
(fabrieksopgave: 118pk / 161 Nm).
Was ook erg verrast wat voor grof geschut er in de soms oh zo beschaafde saabs lag.
Nu snel een paar kleine weizigingetjes doorvoeren, en we hebben weer wat paardjes extra...
Groeten,
John
134pk / 184 Nm, en dat uit 'maar' een 1400
Was ook erg verrast wat voor grof geschut er in de soms oh zo beschaafde saabs lag.
Nu snel een paar kleine weizigingetjes doorvoeren, en we hebben weer wat paardjes extra...
Groeten,
John
-
SpeekTuning
- Geregistreerd lid
-
(R)ed
- Lid van verdienste
Ik vond het ook een superdag.
Ondanks het gemis van een gastheer aan de forum kant chapeau voor de mensen van Kronenburg.
Koffie, cake en een prachtig reclame praatje!!
Maar ik ben weer zeer content met de uitkomst van de testrun.
124,6 KW bij 189.0KM/h 5190 omw/min.
279,7 NM bij 3130 omw/min
Voor een zelf getunde T8 niet verkeerd dacht ik zo.
Nu de boel dus nog wat verder stroomlijnen.(er komt weer een Full flow uitlaat)
Ondanks het gemis van een gastheer aan de forum kant chapeau voor de mensen van Kronenburg.
Koffie, cake en een prachtig reclame praatje!!
Maar ik ben weer zeer content met de uitkomst van de testrun.
124,6 KW bij 189.0KM/h 5190 omw/min.
279,7 NM bij 3130 omw/min
Voor een zelf getunde T8 niet verkeerd dacht ik zo.
Nu de boel dus nog wat verder stroomlijnen.(er komt weer een Full flow uitlaat)
-
DaVinz
- Geregistreerd lid
-
Maarten C
- Geregistreerd lid
-
SpeekTuning
- Geregistreerd lid
Hey MaartenC,Maarten C schreef:speektuning schreef:Top 6:
1. MaartenC 311pk en 501.1 Nm![]()
2. Sander 307 pk en ook ongeveer 500 Nm
3. Herco 305 pk (9-5)
4. Sander 296 pk (andere software)
5. Herco 283 pk (9000)
6. Paul 245 pk
Je was mijn 2e keer vergeten Michiel!
Door het giga koppel wat je hebt kun je door continu vol gas te rijden misschien je grilletjes op de plek houden!
-
RoccoH
- Donateur (5x)

172,4 Nm bij 2880 rpm en 91,3 kW bij 5530 rpm voor mijn 2.1 16V zonder turbo. Volgens het boekje zou dit 180 Nm bij 2900 rpm en 103 kW bij 6000 rpm moeten zijn, erg netjes dus! 
helemaal als je nagaat dat bovenstaande op LPG gemeten is (vermogensverlies door verdamper en venturi, fabriekswaarden zijn op benzine uiteraard) en dat het ongereviseerde en volledig standaard blok al 415.000 km's heeft gelopen...
)
helemaal als je nagaat dat bovenstaande op LPG gemeten is (vermogensverlies door verdamper en venturi, fabriekswaarden zijn op benzine uiteraard) en dat het ongereviseerde en volledig standaard blok al 415.000 km's heeft gelopen...
-
SpeekTuning
- Geregistreerd lid
-
michiel
- Donateur (2x)

-
1000753
- Geregistreerd lid
Het is al weer 2 dagen stil op dit forumdeel, dus nu zelf ook maar eens gereageerd. Na vanmiddag de eeuwige zoutvelden afgespoeld te hebben van de SA37 (zaterdag + zondag gereden) staat hij weer mooi blinkend onder de glazen carport. Deze eerste deelname aan een vermogensbank meeting was voor mij ook zeer onvergetelijk!
Was verheugd met de positieve reacties over de SA, tot nu toe liep ik niet zo te koop met hem binnen de Saabclub. En de leuke foto's van m'n SA heb ik direct opgeslagen, bedankt
SA resultaat (met T8): 120 kw/5480 = 200 km/u (aan wiel 95,4) en 'n koppel van 268,4 Nm/2978 = 108,5 km/u.
Iets minder als bij RedArrow108, dus vandaag actie ondernomen!
Wastegate stangetje 1 hele slag ingedraaid en ontsteking 1 graad terug, naar 20.
En toen toch maar eens de APC opengemaakt. Die heeft Jos Steverink in 2000 al onder handen gehad, maar het toenmalige resultaat is inmiddels iets aan het verflauwen. Ik zit nog met de meter een fractie in het rood, maar van de korte overboost was niet veel meer over.
De weerstanden R42 en R138 waren nog aanwezig, dus voorlopig alleen de P02 (F) en PO3 (P) uiterst voorzichtig iets rechtsom gedraaid, misschien 15/20 graden. En jawel, resultaat! Overboost nu royaal in rood (1/3 ruim) en na paar seconden weer netjes iets rood. Ik had al een groen ledje in 't dasboard geplaatst, geschakeld via de APCvalve. Heeft Jos keurig aan de APC gekoppeld, dus ik weet wanneer er gevaar dreigt voor de motor die nu na volledige revisie, 80.000 km heeft gelopen.
Ik krijg nu weer een flinke zwiep naar voren en de atmosferische dumpvalve proest het uit!
. Zonder ingreep van de drukbeveiliging. Dus ik verwacht nu aan de waarden te komen van RedArrow108. Jos heeft een goede balans gevonden tussen P en F, laat ik zo. Zal nog eens verder lezen op de 900aero.com site en eventueel nog verder fijntunen.
Met ruim 1200 kilo'tjes hoef je ook niet zoveel pk's te hebben als een 1500/1600 kilo auto. Het gaat om de pk/gewicht verhouding.
Dus volgend jaar moet ik weer van de partij zijn. maar kunnen we dan iets later in het jaar afspreken? Zodat we niet weer door die zoutvlakten moeten rijden? Jullie hebben toch ook al lang in de gaten dat veel zout op de weg glad is? Nu maar weer wachten op heul veul regen dus.
Maar bovendien is het dan wat warmer. Persoonlijk ben ik niet voorzien van veel natuurlijke isolatie; is wel prima voor goede acceleratie!
Groet, Fred SA37
Was verheugd met de positieve reacties over de SA, tot nu toe liep ik niet zo te koop met hem binnen de Saabclub. En de leuke foto's van m'n SA heb ik direct opgeslagen, bedankt
SA resultaat (met T8): 120 kw/5480 = 200 km/u (aan wiel 95,4) en 'n koppel van 268,4 Nm/2978 = 108,5 km/u.
Iets minder als bij RedArrow108, dus vandaag actie ondernomen!
Wastegate stangetje 1 hele slag ingedraaid en ontsteking 1 graad terug, naar 20.
En toen toch maar eens de APC opengemaakt. Die heeft Jos Steverink in 2000 al onder handen gehad, maar het toenmalige resultaat is inmiddels iets aan het verflauwen. Ik zit nog met de meter een fractie in het rood, maar van de korte overboost was niet veel meer over.
De weerstanden R42 en R138 waren nog aanwezig, dus voorlopig alleen de P02 (F) en PO3 (P) uiterst voorzichtig iets rechtsom gedraaid, misschien 15/20 graden. En jawel, resultaat! Overboost nu royaal in rood (1/3 ruim) en na paar seconden weer netjes iets rood. Ik had al een groen ledje in 't dasboard geplaatst, geschakeld via de APCvalve. Heeft Jos keurig aan de APC gekoppeld, dus ik weet wanneer er gevaar dreigt voor de motor die nu na volledige revisie, 80.000 km heeft gelopen.
Ik krijg nu weer een flinke zwiep naar voren en de atmosferische dumpvalve proest het uit!
Met ruim 1200 kilo'tjes hoef je ook niet zoveel pk's te hebben als een 1500/1600 kilo auto. Het gaat om de pk/gewicht verhouding.
Dus volgend jaar moet ik weer van de partij zijn. maar kunnen we dan iets later in het jaar afspreken? Zodat we niet weer door die zoutvlakten moeten rijden? Jullie hebben toch ook al lang in de gaten dat veel zout op de weg glad is? Nu maar weer wachten op heul veul regen dus.
Maar bovendien is het dan wat warmer. Persoonlijk ben ik niet voorzien van veel natuurlijke isolatie; is wel prima voor goede acceleratie!
Groet, Fred SA37
-
Wouter
- Donateur (2x)

Hallo Fred,
Wat een bescheiden opstelling, op zo'n Silver Arrow mag je best trots zijn! Ik zie ook dat zo'n dagje een hoop enthousiasme (sleutelen!) losmaakt?
Ik vreesde aanvankelijk ook dat ik mijn mini (roest, hoezo?) over de zoutvlakten moest rijden. Maar de regen van de dagen daarvoor had alle pekel van de weg gespoeld. Terug in zijn hok kon ik geen pekel op z'n glanzende zwarte vacht ontdekken.
Wouter
Wat een bescheiden opstelling, op zo'n Silver Arrow mag je best trots zijn! Ik zie ook dat zo'n dagje een hoop enthousiasme (sleutelen!) losmaakt?
Ik vreesde aanvankelijk ook dat ik mijn mini (roest, hoezo?) over de zoutvlakten moest rijden. Maar de regen van de dagen daarvoor had alle pekel van de weg gespoeld. Terug in zijn hok kon ik geen pekel op z'n glanzende zwarte vacht ontdekken.
Wouter
-
SpeekTuning
- Geregistreerd lid