Al kan ik uit ervaring zeggen dat tunen met een deadline ook wel weer z,n voordelen heeft het is goed af en toe te meten of alles nog naar wens functioneerd... Ruud F haalde bij m,n RA 26pk uit een paar mm verstellen v/d ontsteking. En zo weet ik ook door de AF meting dat het mijn T8 boven in de toeren vrij arm loopt en meer brandstof een must is en hiermee nog een hoop pk,s aan te boren zijn
Vermogensbankmeeting, 28-4 te Goes, resultaten vanaf blz 8
-
93-SS-ARC
- Geregistreerd lid
Kijk en zo beginnen de paardjes zo zoetjes aan weer te trappelen geloof ik, en dat is mooi heel mooi
Ook ik heb qua tuning nog genoeg te doen... en die bij passende remmen begin ik ook te missen dus al met al voorzie ik een meeting in oktober als zeer rieel dan is er voldoende tijd om 10-15 m/v en hun paarden te verzamelen en heeft iedereen nog ruim de tijd voor al zijn mod,s
Al kan ik uit ervaring zeggen dat tunen met een deadline ook wel weer z,n voordelen heeft het is goed af en toe te meten of alles nog naar wens functioneerd... Ruud F haalde bij m,n RA 26pk uit een paar mm verstellen v/d ontsteking. En zo weet ik ook door de AF meting dat het mijn T8 boven in de toeren vrij arm loopt en meer brandstof een must is en hiermee nog een hoop pk,s aan te boren zijn
Je hebt na zo,n dagje weer een goede basis om verder te modificeren, en dat moet natuurlijk weer getest worden 
-
Haagcaab
- Geregistreerd lid
-
Dc
- Geregistreerd lid
Oktober lijkt mij ook prima.
Zoals eerder voorgesteld wil ik deze meeting best organiseren maar aangezien ik niet bij de vorige ben geweest heb ik misschien wat ondersteuning nodig.
Alvast een lijst van de geinteresseerden: (of moeten we een nieuw topic starten?)
1.DC
2.93-SS-ARC
3.Ruud
4.Tgremlin
5.Haagcaab
Zoals eerder voorgesteld wil ik deze meeting best organiseren maar aangezien ik niet bij de vorige ben geweest heb ik misschien wat ondersteuning nodig.
Alvast een lijst van de geinteresseerden: (of moeten we een nieuw topic starten?)
1.DC
2.93-SS-ARC
3.Ruud
4.Tgremlin
5.Haagcaab
-
Sander
- Forum Admin
Ook ik kom weer naar een nieuwe meting 
Inmiddels een aangepaste APC en ECU op de plank.
Helaas wordt het voorlopig geen sportuitlaat voor ons... Op de autobahn besloot de uitlaat een scheur te vertonen na de pijp die achter de katalysator zit... bleek een dag later bij de garage in Basel ook de aansluiting naar de demper door te zijn.. Resultaat: alles na de katalysator weer origineel Saab. Wel een mooier geluidje nu
Alhoewel vol gas met een enorm gat in de uitlaat ook wel heel vet klinkt
Die Ferrita RVS komt er dus voorlopig niet.
Nu moet onze 900 T16 toch eindelijk wel iets meer pk's gaan leveren dan de schamele 147pk van de vorige keer.
1.DC
2.93-SS-ARC
3.Ruud
4.Tgremlin
5.Haagcaab
6.Sander
Inmiddels een aangepaste APC en ECU op de plank.
Helaas wordt het voorlopig geen sportuitlaat voor ons... Op de autobahn besloot de uitlaat een scheur te vertonen na de pijp die achter de katalysator zit... bleek een dag later bij de garage in Basel ook de aansluiting naar de demper door te zijn.. Resultaat: alles na de katalysator weer origineel Saab. Wel een mooier geluidje nu
Nu moet onze 900 T16 toch eindelijk wel iets meer pk's gaan leveren dan de schamele 147pk van de vorige keer.
1.DC
2.93-SS-ARC
3.Ruud
4.Tgremlin
5.Haagcaab
6.Sander
-
Turbobakk
- Donateur (8x)

-
tgremlin
- Geregistreerd lid
-
93-SS-ARC
- Geregistreerd lid
Leuk vorige keer was er ook een BMW bij was een leuk gezicht zo,n achterwiel aandrijver tussen onze fwd,stgremlin schreef:1.DC
2.93-SS-ARC
3.Ruud
4.Tgremlin
5.Haagcaab
6.Sander
7 Turbobakk
Als er uiteindelijk nog plaatsen over blijken te zijn dan heb ik ook alvast een runner-up, een vriend van mij die zijn getunde BMW Td wel wil laten meten
-
taaffert
- Geregistreerd lid
-
Margreet
- Geregistreerd lid
-
93-SS-ARC
- Geregistreerd lid
Dat zou super zijn MargreetMargreet schreef:Ik zal eens overleggen of 't ventje voldoende hersteld wordt bevonden om wat tests te doorstaan.... Misschien wel nuttig om eens te kijken hoe 'ie er nu voor staat.
Heb geen vergelijkingsmateriaal, maar vond Goes wel heel prettig. (Al vond ik het evengoed doodeng)
Zullen we maar een nieuw vermogensbank topic maken dan is het wat overzichtelijker en voor alle forum genoten duidelijk dat er weer een meting komt?
1.DC Saab 9-5 Estate 2.3 Turbo Aero
2.93-SS-ARC Red Arrow #123 T8 1987
3.Ruud Saab 900S 2.0T Nordic st-3
4.Tgremlin Saab 900SE-T Maptun st-1 94
5.Haagcaab Saab 9.3 2.0T SE cabrio maptun st-1 99
6.Sander-900 turbo S 1992
7 Turbobakk 9000 Aero aut. Maptun st-1
8.BMW TD (optie)
9.Margreet en d,r boys 900T16S Aero 85
Toeschouwers:
1.Taafferd
2.Daantje
-
tgremlin
- Geregistreerd lid
-
JanWessel
- Geregistreerd lid
-
Daantje
- Geregistreerd lid
Beter erg laat dan nooit .... een accountje genomen op youtube, en een filmpje geplaatst
<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/OEg7NVh62z8"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/OEg7NVh62z8" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/OEg7NVh62z8"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/OEg7NVh62z8" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>