Lijst van Saabs op lpg met 200pk of meer (al 42 Saabs!)
-
Sneeuwwitje
- Geregistreerd lid
Re: Lijst van Saabs op lpg met 200pk of meer (al 42 Saabs!)
Wie: Loek
Wat: 9-3 2.0t 2001 - Maptun stage 5 - 300 pk @ 420 Nm
Vermogen: 300 pk
Type installatie: Vialle LPI
Bijzonderheden: Maptun stage 5: 300 pk @ 420 Nm - 4 injectoren
Nu ca. 35000 km mee gereden
-
Psychotic
- Geregistreerd lid
Wordt het niet is tijd om de vermogensgrens wat hoger te leggen. Inmiddels zijn er al zoveel Saabs met 200+pk's
NIeuwe post met 250pk grens ofzo (kan ik ook nog meedoen)
Of nog eentje met 300pk+
NIeuwe post met 250pk grens ofzo (kan ik ook nog meedoen)
Of nog eentje met 300pk+
-
Tubbe
- Donateur (2x)

Sneeuwwitje schreef:Wie: Loek
Leuke toevoeging aan de ""donderbruine 65pk/injector discussie" lijkt me....
Grens ligt dus wel wat hoger.
-
Sneeuwwitje
- Geregistreerd lid
Nou, die grens van 65 pk/injector kan wel kloppen hoor, want bij mij gaat íe tijdelijk over naar benzine bij volgas. Merk je trouwens helemaal niets van, behalve dat de benzinemeter behoorlijk gaat dalen als je dat vaak doet
. Zodra je het gas weer loslaat, gaat íe automatisch weer over naar LPG, wederom zonder dat je iets merkt of hoort. Rijdt dus prima op deze manier.
Loek
Loek
-
everlast
- Donateur (2x)

ik mag me nu ook voegen bij dit illustere gezelschap
Wie: everlast
Wat: Saab 9-3 turbo aero sportsedan (2003) zilver
Vermogen: 265 pk (bsr) stage 1+2
Type installatie vialle lpi bruine injectoren en electrisch flashlubesysteem
Wie: everlast
Wat: Saab 9-3 turbo aero sportsedan (2003) zilver
Vermogen: 265 pk (bsr) stage 1+2
Type installatie vialle lpi bruine injectoren en electrisch flashlubesysteem
-
Motolab
- Geregistreerd lid
En nog eentje (in potentie, nog niet gemeten op de bank) sinds vandaag (09-11-2012)
Wie: Motolab
Wat: Saab 9-3 turbo lpt 5T (my2000) met een '99 Aero mapping en T7 APC mod + Viggen intercooler geplaatst en.. Merkbaar beter oppakken bij lagere toeren t/o stad intercooler....
Vermogen: 200 + pk
Type installatie: Necam.
Edit dd 14 12 12: na in eerste instantie brandstof/lpg te kort bij de volle 1 bar turbo druk.. Is dat issue opgelost door en de verdamper te voorzien van frisse membranen en door het vervangen van het (zo goed als dicht zittende) gaas filter in de aansluiting van de verdamper naar de verdeler... ik weet inmiddels dat de necam ecu voorzien kan worden van een andere eeprom, deze mapping voor een +200pk aero is nl beschikbaar voor Necam.. Nu iemand vinden die een Necam aero heeft en wiens ecu nog van het type is waar een losse eeprom in zit...
Ik kan zelf eeproms kopiëren.... Wie o wie!
Wie: Motolab
Wat: Saab 9-3 turbo lpt 5T (my2000) met een '99 Aero mapping en T7 APC mod + Viggen intercooler geplaatst en.. Merkbaar beter oppakken bij lagere toeren t/o stad intercooler....
Vermogen: 200 + pk
Type installatie: Necam.
Edit dd 14 12 12: na in eerste instantie brandstof/lpg te kort bij de volle 1 bar turbo druk.. Is dat issue opgelost door en de verdamper te voorzien van frisse membranen en door het vervangen van het (zo goed als dicht zittende) gaas filter in de aansluiting van de verdamper naar de verdeler... ik weet inmiddels dat de necam ecu voorzien kan worden van een andere eeprom, deze mapping voor een +200pk aero is nl beschikbaar voor Necam.. Nu iemand vinden die een Necam aero heeft en wiens ecu nog van het type is waar een losse eeprom in zit...
Ik kan zelf eeproms kopiëren.... Wie o wie!
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Dit moest ik ook nog doen:
Wie: Thieuke
Wat: Saab 9-5 2.0t estate AUT
Vermogen: 200 pk
Type installatie: Vialle (4 Witte injectoren)
Bijzonderheden: 340 Nm koppel, getuned met T7suite, bin-file afkomstig van Evo.
Wie: Thieuke
Wat: Saab 9-5 2.0t estate AUT
Vermogen: 200 pk
Type installatie: Vialle (4 Witte injectoren)
Bijzonderheden: 340 Nm koppel, getuned met T7suite, bin-file afkomstig van Evo.
-
hve
- Geregistreerd lid
Zet mij ook maar op de lijst!
Wie: HVE
Wat: SAAB 9-5 SEDAN 2.3 TURBO AERO AUT. MY 2000
Vermogen: 230 PK
Type installatie: Prins VSi
Bijzonderheden: Ingebouwd bij AGIT in Rijssen. Gem verbruik 1:8,5. Huidige km stand 309000. Sinds 11-11-2011 in bezit. 2e eigenaar.
Wie: HVE
Wat: SAAB 9-5 SEDAN 2.3 TURBO AERO AUT. MY 2000
Vermogen: 230 PK
Type installatie: Prins VSi
Bijzonderheden: Ingebouwd bij AGIT in Rijssen. Gem verbruik 1:8,5. Huidige km stand 309000. Sinds 11-11-2011 in bezit. 2e eigenaar.
-
Robbert_s_
- Geregistreerd lid
Wie: Robbert
Wat: Saab 9-3 2.0T Aero 6M
Vermogen: 210 pk
Type installatie: Vialle (4 Bruine injectoren)
Bijzonderheden: geen
P.S. kan ik zelf zien of het ook echt bruine injectoren zijn zonder het hele spul los te halen?
Wat: Saab 9-3 2.0T Aero 6M
Vermogen: 210 pk
Type installatie: Vialle (4 Bruine injectoren)
Bijzonderheden: geen
P.S. kan ik zelf zien of het ook echt bruine injectoren zijn zonder het hele spul los te halen?
-
Thieuke
- Donateur (3x)

als je de afdekplaat om je olievuldop weg haalt kan het zijn dat je ze ziet zitten als je tussen de inlaatbuizen door kijkt.... anders onder de auto liggen en achter het blok naar boven kijken, dan kan je ze ook zien zitten.
-
Herr.ik.
- Geregistreerd lid
Even een vraag aan de LPG-200PK+-saab-rijders
Ik wil een beetje gaan onderzoeken wat een inbouw kost. Nu heb ik een goedkoop adresje in Rotterdam gevonden die het ook nog wel goed lijkt te doen maar ik vroeg me af of jullie nog aanraders hebben. Ik wil namelijk best wat meer betalen om het bij een Saab kenner te laten inbouwen en helemaal omdat het toch wel wat nauw luistert allemaal bij mijn 9-3 2.0T die gekieteld is naar de 240pk.
Ik wil een beetje gaan onderzoeken wat een inbouw kost. Nu heb ik een goedkoop adresje in Rotterdam gevonden die het ook nog wel goed lijkt te doen maar ik vroeg me af of jullie nog aanraders hebben. Ik wil namelijk best wat meer betalen om het bij een Saab kenner te laten inbouwen en helemaal omdat het toch wel wat nauw luistert allemaal bij mijn 9-3 2.0T die gekieteld is naar de 240pk.
-
Nedwin
- Geregistreerd lid
Beste Forumleden,
De veelbesproken Viggen op LPG is inmiddels in mijn bezit en ik mag mij dus in het rijtje voegen.
Wat mij opvalt is dat het oranje motorlampje soms gaat knipperen bij vol gas (bijvoorbeeld 80-120/130 in vier of in vijf) en daarna ook weer dooft. Er zijn verder geen storingen te meten en verder rijdt íe prima. Zou dit met de LPG toevoer te maken kunnen hebben en kan dit kwaad? Het betreft een Vialle LPi met vijf witte injectoren met een nieuwe LPG pomp. Op benzine vertoont hij dit niet.
Groet,
Edwin
De veelbesproken Viggen op LPG is inmiddels in mijn bezit en ik mag mij dus in het rijtje voegen.
Wat mij opvalt is dat het oranje motorlampje soms gaat knipperen bij vol gas (bijvoorbeeld 80-120/130 in vier of in vijf) en daarna ook weer dooft. Er zijn verder geen storingen te meten en verder rijdt íe prima. Zou dit met de LPG toevoer te maken kunnen hebben en kan dit kwaad? Het betreft een Vialle LPi met vijf witte injectoren met een nieuwe LPG pomp. Op benzine vertoont hij dit niet.
Groet,
Edwin
-
Garrett
- Lid van verdienste
Begin eens met bougies te wisselen, vervolgens kijken of het blijft met een andere DI en anders zou je kunnen gaan denken aan een slechter wordende gaspomp.
Is er ook een lijstje ex-rijders van 200pk ++ Saabrijders? Afgelopen zondag is mijn Aero overgegaan op gyttja..
Is er ook een lijstje ex-rijders van 200pk ++ Saabrijders? Afgelopen zondag is mijn Aero overgegaan op gyttja..
-
Stancke
- Geregistreerd lid
Dat schokken kan toch ook te maken hebben met de programmatie van je LPG-ECU?
Van mij schokt hij ook als ik volgas geef en gaat CE-lampje branden maar dan rij ik al illegale snelheden dus het is goed als hij blijft schokken bij volgas
Van mij schokt hij ook als ik volgas geef en gaat CE-lampje branden maar dan rij ik al illegale snelheden dus het is goed als hij blijft schokken bij volgas
-
collega
- Donateur (3x)

[quote Is er ook een lijstje ex-rijders van 200pk ++ Saabrijders? Afgelopen zondag is mijn Aero overgegaan op gyttja..[/quote]
praat je dan over pseudofeces of sapropeel
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gyttja" onclick="window.open(this.href);return false;
praat je dan over pseudofeces of sapropeel
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gyttja" onclick="window.open(this.href);return false;