KdFi en LPG in een 900

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Rhinobirds
Geregistreerd lid

Bericht door Rhinobirds » do 27 aug, 2009 12:34

Update wat betreft de mogelijkheden voor de fuel rail. Ik heb bij Ross Machine Racing nagevraagd hoeveel verschepen kost en hoeveel het kost als we een stuk rail incl. gaten en tapeinden laten maken (zeg 5 stuks).

Wat betreft verschepen van een rail en wat klein grut:
Tom Ross schreef:I think shipping is around $45-$55 for that. If we were going to make them how many would you need?

Also we are starting to make rails with ends machined to help people out. What length would you need I could quote a price.
maar hier komt nog Douane, tax en invoer bij. Ik ga grofweg uit van 35% erboven op op de totaal prijs (en totaal is incl. verschepen).

Wat betreft de kosten voor de rails:
Tom Ross schreef:We would do the ends like the car in the first picture you sent a while back. That would be best. The rails without clamps would be $125 each for 5 pcs.

The rail blanks 14" with the ends machined would be $75 each. You could then do the rest of the work with one of our tools.

let me know if this helps
Het plaatje wat ik gevonden heb en hem gestuurd heb is deze:
Afbeelding

Met de gaten voor de injectoren achterwege kost het $75 en de tool waar hij het over heeft is dit (en dit schatje kost $130):
Afbeelding

Wat dan over blijft is zelf een clamp te maken zoals bijv. hierboven ook te zien is, dit zou uit een stevig stuk alu U-profiel kunnen en dmv een bout door de fuel rail bevestigd kunnen worden. En verder zaken als de brandstof leidingen, nippels, etc.

Als we het zelf doen en we kopen alleen fuel rail en zo'n tool:
- fuel rail Dash 6, $10/foot, 5 rails a 35cm maakt ongeveer $60
- tool, $130 (of kunnen we zonder dit ding?)
- verschepen, $60 (zal misschien wat meer zijn voor 5 stuks)
- douane, etc, $90
Totaal: $340, $68 per stuk (zeg 50 euro)

Laten doen door hun:
- fuel rail incl. gaten en tapeinden, $125 pp, maakt $625
- shipping, $60
- douane, etc , $240
Totaal: $925, $185 per stuk (zeg 130 euro)

Die tax maakt de tweede optie al niet meer aantrekkelijk, materiaalkosten kun je niet omheen maar als je dat ook nog eens over de arbeid moet gaan betalen, dan wordt het te veel.

Andere optie is om in de UK te gaan shoppen bij Jenvey, ik heb ze nog geen email gestuurd, zal ik zo eens gaan doen.

Wat denken jullie?

elvirisimo
Geregistreerd lid

Bericht door elvirisimo » do 27 aug, 2009 13:17

Ik zou zeggen - even kijken wat er mogelijkheden zijn

wat NL betreft - net heb ik een mailtje gestuurd naar RiCo tuning want dit hebben ze voor een andere project gedaan:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Andere optie is dat ik het via via kan laten doen - dan kost het maar wat gebak en of bier. Maar dan moeten we volledige maten en onbewerkte brandstofrail inleveren.

Rhinobirds
Geregistreerd lid

Bericht door Rhinobirds » do 27 aug, 2009 13:33

Een simpele tekening (Solidworks bijv.) kan ik wel maken. Ik zal eens kijken of ik wat op 'papier' kan krijgen.

elvirisimo
Geregistreerd lid

Bericht door elvirisimo » do 27 aug, 2009 15:32

Ook leuk om te lezen - CIS naar FSI (porsche met megasquirt)

http://www.bitzracing.com/docs/CIS_to_EFI_manual.pdf

met duidelijke uitleg en veel foto's

leuk om te checken:

Preparing the Intake Manifolds and the fuel rails (meervoud want boxer motor)
Why no TPS sensor

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » do 27 aug, 2009 16:40

Jenvey bood het mij een jaar geleden voor ongeveer 85 euro aan, op voorwaarde dat ik een inlaatspruitstuk zou opsturen. Het is er niet van gekomen, maar ik zou ze nog eens kunnen benaderen.

Marc van Beek
Geregistreerd lid

Bericht door Marc van Beek » do 03 sep, 2009 23:00

Heren,

Ik snap, als leek, weinig van jullie technische praat, maar wil ook graag volgend jaar mijn T8, zodra die belastingvrij is, op lpg zetten. Mijn enige zorg is het backfire probleem maar, als ik het goed begrijp, lost jullie configuratie dit op?

Ga dit topic met interesse volgen.

Keep up de good work!!!

elvirisimo
Geregistreerd lid

Bericht door elvirisimo » vr 04 sep, 2009 0:14

Niet alleen de backfire problemen, maar ook door de optimale megselverhouding zal je er minder brandstof(gas) nodig hebben en minder vaak de kleppen moeten stellen. Ik ga er nog flashlube erbij installeren - want kleppenstellen zie ik niet als hobby :)

Rhinobirds
Geregistreerd lid

Bericht door Rhinobirds » vr 11 sep, 2009 18:09

JanWessel schreef:Jenvey bood het mij een jaar geleden voor ongeveer 85 euro aan, op voorwaarde dat ik een inlaatspruitstuk zou opsturen. Het is er niet van gekomen, maar ik zou ze nog eens kunnen benaderen.
Ik heb Jenvey een mailtje gestuurd met de vraag of ze iets soortgelijks kunnen maken als te zien op de foto een paar posts terug, hier hun reactie:
Jenvey schreef:Yes we can make you a steel rail with -6 JIC fittings on either end and then we can sell you some clamps that go around the rail to hold it. You can then weld these or bolt them to the engine.

The rail will retail at 48gbp +tax and the clamps are 12gbp+tax each.

If you want 10 rails I will sort you a 20% discount.
Bij verder navragen of ze hier gebruik maken van een fuel rail extrusion bleek dit niet het geval te zijn, ze gebruiken rond pijp. Op mijn vraag hoeveel het kost om alleen de extrusion te kopen is dit hun antwoord:
Jenvey schreef:We do use an aluminium extrusion as well. This is machined to fit our twin bodies. We could sell you it for around £10 per metre but it will be very hard for you to machine as it just has a hole down the middle.

The easiest option would be for us to make the steel rails for you as they can come plated and tested for 48gbp per rail.
Voor 48gbp + 2x 12gbp = 72gbp, tax (zeg 20%) maakt 87 gbp en dat is momenteel 98 euro. Hier komt overigens nog wel verzendkosten bij.

Persoonlijk ben ik voor om een aantal meter fuel rail extrusion aan te schaffen (en dan bij Jenvey ivm het gedoe met douane en invoer te voorkomen wanneer je in de USA besteld) en dat met behulp van gebak/bier/etc via bevrienden te laten bewerken tot een fatsoenlijk rail.

elvirisimo
Geregistreerd lid

Bericht door elvirisimo » zo 11 okt, 2009 18:11

Zullen we even overgaan tot afspreken bij BS Autotune?

zaterdag 31-ste? of liever 7/11 ? Onder voorbehoud dat het bij BS mogelijk is.

windekind
Donateur
Donateur

Bericht door windekind » zo 11 okt, 2009 20:07

Kan ik ook van de partij zijn voor een gezamelijk bezoek aan BS-Autotune?
Ik overweeg nl ook een ombouw naar KdFi op mijn T16.

elvirisimo
Geregistreerd lid

Bericht door elvirisimo » zo 11 okt, 2009 21:47

@windekind
natuurlijk - dit is juist bedoeld om nog meer saab-isten erbij te betrekken

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » zo 11 okt, 2009 21:50

De 31e kan ik niet... de 7e is nog even een vraagteken. Laat de datum niet van mij afhangen, maar als het de 7e wordt, overweeg ik ook om mee te gaan.

elvirisimo
Geregistreerd lid

Bericht door elvirisimo » zo 11 okt, 2009 22:01

@brinky

Het is maar een voorstel. Het mag ook een week later. Zullen we even afwachten - ik zou het prettig vinden om erbij te hebben met je expertise en ervaringen met de saab :)

De bedoeling is om bij BS Autotune met de juiste vragen/uitdagingen te komen

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » zo 11 okt, 2009 22:16

De veertiende staat in mijn agenda nog vrij. :)

Lijkt me ook leuk om mee te gaan... maar weet niet of Bosma het leuk vindt als ik z'n systeem een gepimpte Megasquirt noem. ;)

elvirisimo
Geregistreerd lid

Bericht door elvirisimo » zo 11 okt, 2009 22:21

hoe staan anderen nog over de 14-de? En natuurlijk moeten we nog checken met Jeroen van BS-A. Inmiddels heb ik een mailtje naar hem verstuurd met wat tekst en uitleg.

Plaats reactie