900S --> fpt + APC: Af

1978-1993
Plaats reactie
taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » di 19 sep, 2006 8:25

Red Arrow schreef:Eelco: Geen Vpower gewoon 98 of iets anders, let maar op.
Shell 97 vinden oude Saabje in het geheel niet lekker.
Hmm, eigenlijk nog geen last mee gehad, maar zal het onthouden.
Een witte pomp in de buurt heeft 98, is dat dan goed genoeg? Is ook nog goedkoper dan V-Power.

(R)ed
Lid van verdienste

Bericht door (R)ed » di 19 sep, 2006 9:32

Ik tank zelf altiid bij TANGO. bevalt super :P

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » di 19 sep, 2006 9:50

Wat is er dan precies mis met V-Power97?

@Taaffert: super dat het werkt! Nu nog een esthetische oplossing voor je turbodrukmeter? ;)

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » di 19 sep, 2006 9:58

waxle schreef:Wat is er dan precies mis met V-Power97?

@Taaffert: super dat het werkt! Nu nog een esthetische oplossing voor je turbodrukmeter? ;)
Geloof de additieven die erin zitten. Enige wat ik er wel eens ingooi is injectiereiniger. Je kent het vast wel, van dat spul met kerosine erin. Misschien is dat ook wel het enige wat het is...

Hoezo esthetische oplossing voor de turbodrukmeter? Ik heb er nu twee inzitten! Dat kunnen er niet veel zeggen (behalve dan twee Red-Arrows die mij op dit idee gebracht hebben uiteraard :lol:)

Ik ga deze tank V-Power maar eens oprijden en dan over op Intercapal 98-Power. Betwijfel trouwens of deze benzinemeter die erin zit goed is, staat na 60km nog steeds stijf bovenaan en blijft daar ook staan wanneer ik het contact uitdoe, das toch niet normaal?

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » di 19 sep, 2006 10:03

taaffert schreef:Hoezo esthetische oplossing voor de turbodrukmeter? Ik heb er nu twee inzitten! Dat kunnen er niet veel zeggen (behalve dan twee Red-Arrows die mij op dit idee gebracht hebben uiteraard :lol:)
Achja, ik denk dat ik een zwarte ergens in de middenconsole zelf mooier vind... Ik heb ook eens een oplossing gezien waarbij iemand de lampen-schakelaar naar het onderste gedeelte van het dashboard had verplaatst en in het opengebleven rondje keurig de drukmeter had weggewerkt. Worked like charm. :D
Ik ga deze tank V-Power maar eens oprijden en dan over op Intercapal 98-Power. Betwijfel trouwens of deze benzinemeter die erin zit goed is, staat na 60km nog steeds stijf bovenaan en blijft daar ook staan wanneer ik het contact uitdoe, das toch niet normaal?
Dat klinkt wel bekend. Eerst denk je 100 km dat je op licht rijdt en dan zakt de meter ineens naar de 30 liter. Erg frustrerend ;)

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » di 19 sep, 2006 10:26

waxle schreef:Achja, ik denk dat ik een zwarte ergens in de middenconsole zelf mooier vind... Ik heb ook eens een oplossing gezien waarbij iemand de lampen-schakelaar naar het onderste gedeelte van het dashboard had verplaatst en in het opengebleven rondje keurig de drukmeter had weggewerkt. Worked like charm. :D
Dat is Paul 'Estatic' Ziet er inderdaad goed uit. Maar vind dit wel racy en ik heb een omroepinstallatie ingebouwd in de middenconsole. Je weet wel zo'n apparaat die de politie ook in de auto heeft zitten, waar je d.m.v. een microfoon door naar buiten kan praten, erg grappig, en komen ook allemaal sirenes uit enzo :D Dus daar gaat het niet werken. Het zit in de a-stijl ook netjes op ooghoogte en kun je het dus allemaal makkelijk in de gaten houden of het werkt of niet.
waxle schreef:Dat klinkt wel bekend. Eerst denk je 100 km dat je op licht rijdt en dan zakt de meter ineens naar de 30 liter. Erg frustrerend ;)
Heb altijd een redelijk goeie meter erin gehad, maar zo'n oudere meter is dus anders. Even wennen, maar was ik al voor gewaarschuwd door dasdaas

dasdaas
Geregistreerd lid

Bericht door dasdaas » di 19 sep, 2006 12:07

Zal voor de zekerheid maar al een ander klokkenspel voorzien van led. Overzetten zit nog lekker vers in de vingers. Trage turbometers houden we niet van en een saab die met zoveel power zo weinig benzine verbruikt kan al helemaal niet kloppen... :?

En als we dan toch met de soldeerbout bezig zijn: zijn er toevallig nog liefhebbers voor de led-mod? We kunnen zo langzamerhand wel een forum productielijn opzetten :lol: :lol:

daan

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » di 19 sep, 2006 12:15

dasdaas schreef:En als we dan toch met de soldeerbout bezig zijn: zijn er toevallig nog liefhebbers voor de led-mod? We kunnen zo langzamerhand wel een forum productielijn opzetten :lol: :lol: daan
Zeker!
Maar mijn vraag: heb jij nog nog een losse meter liggen zodat ik het zelf kan doen? Zou super zijn!

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » di 19 sep, 2006 12:17

dasdaas schreef:Zal voor de zekerheid maar al een ander klokkenspel voorzien van led. Overzetten zit nog lekker vers in de vingers. Trage turbometers houden we niet van en een saab die met zoveel power zo weinig benzine verbruikt kan al helemaal niet kloppen... :?

En als we dan toch met de soldeerbout bezig zijn: zijn er toevallig nog liefhebbers voor de led-mod? We kunnen zo langzamerhand wel een forum productielijn opzetten :lol: :lol:

daan
haha

dastaaf, voor al uw klopledjes

dasdaas
Geregistreerd lid

Bericht door dasdaas » di 19 sep, 2006 12:29

waxle schreef: Maar mijn vraag: heb jij nog nog een losse meter liggen zodat ik het zelf kan doen? Zou super zijn!
Tellerblokken voldoende, maar...
Neem aan dat je zelf ('88 T16) al een originele turbometer in het dash hebt zitten, dus dan zou ik de led gewoon daar in bouwen. Je eigen klokkenspel haal je er vrij eenvoudig uit door het loshalen van het dashfront. Stekkers, kilometertellerkabel en wat nog meer kun je vrij eenvoudig loshalen via het luidsprekergat. Stuurtje kan bij de juiste beweging zelfs gewoon blijven zitten. Drie gaatjes boren (het ledje en de twee stroomverbindingen) aansluiten en alles weer netjes in elkaar zetten en klaar is kees, of in dit geval Waxle :wink:

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » di 19 sep, 2006 12:39

Klopt ;) maar ik wilde het voorwerk al doen, zodat ik in één keer de 'swap' kon maken... bovendien wil ik proberen of het mogelijk is om het rode gedeelte uit te frezen (zoals in de topic op Saabcentral vermeld staat), en daar een stukje rood plastic met een led erachter te monteren... dat doe ik dat met een 'spare' achter de hand, zeg maar ;)

93-SS-ARC
Geregistreerd lid

Bericht door 93-SS-ARC » di 19 sep, 2006 12:53

dasdaas schreef:Zal voor de zekerheid maar al een ander klokkenspel voorzien van led. Overzetten zit nog lekker vers in de vingers. Trage turbometers houden we niet van en een saab die met zoveel power zo weinig benzine verbruikt kan al helemaal niet kloppen... :?

daan
Hi Daan meen je dit?..... dan heb ik zeker interesse om een ledje in m,n RA te laten zetten, durft t nog niet aan ivm 2 electronische linkerhanden :lol:

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » di 19 sep, 2006 13:15

93-SS-ARC schreef:

daan
Hi Daan meen je dit?..... dan heb ik zeker interesse om een ledje in m,n RA te laten zetten, durft t nog niet aan ivm 2 electronische linkerhanden :lol:
:idea: Idee :idea:

Een klopled-dag organiseren.
Stap voor stap hoe het een en ander aan te brengen. :lol:

Inschrijflijst ligt bij de balie.

(R)ed
Lid van verdienste

Bericht door (R)ed » di 19 sep, 2006 13:24

Ik ben voor, is ook gezellig

dasdaas
Geregistreerd lid

Bericht door dasdaas » di 19 sep, 2006 13:28

Ok, misschien is er toch wel vraag naar een dergelijke inbouwactie... Bij deze wil ik iedereen vragen om bij interesse een pbtje naar me te sturen. Eelco's onderwerp gaat tenslotte om iets meer dan alleen het inbouwen van een pingelledje.. :lol:

Inbouwen kan mits je natuurlijk al een turbodrukmeter in het dash hebt gewoon in je huidige teller. Je hoeft dus niet op zoek te gaan naar een andere teller!
Ik wil de nog niet zo handige sleutelaar ook nog wel helpen met het uitbouwen en inbouwen van de tellerunit, maar dan wel graag bij mij in de achtertuin. Een ritje naar Zeeuws-Vlaanderen en terug moet je er dan dus wel voor over hebben.
Kan voor wie de reis een beetje te ver is en het uitbouwen/inbouwen zelf ook wel kunnen kan ik een (vooralsnog beperkt aantal turbometertjes)hier thuis preparen (dus ledje + weerstandje + aansluitingen a-la Taafert het nu heeft)
Ik denk dan wel aan een soort ruilsysteem, dus oude (turbo/benzine/watetemp) meters voor de nieuwe maar nu met led!

De Forumprijs voor het ombouwen: 25 euro incl alle materialen en eventuele koffie :wink: En zoals gezegd, daar bouw ik het zelf nog voor in ook!

daan

Plaats reactie