900 16Tubefreak

1978-1993
Robinson1
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: 900 16Tubefreak

Bericht door Robinson1 » vr 07 jul, 2017 7:45

Ook ik heb zo'n verlengkabel, wat het inderdaad een stuk makkelijker maakt om e.e.a. vanuit de passagiersstoel in te stellen. Er zit ook een knock led ingebouwd (wel zo gemakkelijk tijdens het afstellen) :lol:

khazan
Geregistreerd lid

Bericht door khazan » do 31 aug, 2017 5:03

Mooie auto!

Ik zie 37-SF-VN, ik heb de 34-SF-VN (ook een zwarte T16).
Zouden ze 19-12-2005 gezamenlijk geimporteerd zijn :D

Tubefreak
Donateur
Donateur

Bericht door Tubefreak » di 05 sep, 2017 20:02

Grappig. Je zou haast denken van wel.

De 900 verbleef de afgelopen weken in Eersel voor een retraite. Daar is ze flink van opgeknapt. Nieuwe LMM heeft het inhouden bij 2700 toeren opgelost. :O:

Naast wat TLC, nieuwe dump valve en intense spirituele toespraken van guru MyKindaHellness was vooral de DO88 intercooler een schrikbarende ervaring.

Met de stock zwarte APC gaat ie nu al echt als de brandweer. Man, wat een verschil. Ook weer niet heel gek als je bedenkt dat de stock intercooler een lunch trommel is. Maar tóch, zoveel verschil had ik niet verwacht.

De Garret staat bekend om zijn turbogat, maar dat is nu echt veel gelijkmatiger. Reageert op alle momenten ook veel vlotter op het gas. Wat een feest. En dan te bedenken dat de speedparts fuel chip en gemodificeerde APC er nog in gaan. :lol: :wow:

Afbeelding

Robinson1
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Robinson1 » di 05 sep, 2017 20:26

Tsja, die intercooler.... echt een "monster" met zo te zien; zeer mooie pasvorm.
Kleine tip nog; vergeet niet om de fpr "op te schroeven" fuelcut in zijn 3 is niet grappig :wink:

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » di 05 sep, 2017 22:03

Wow, die intercooler ziet er goed uit! Heb je 'm nou zwart gespoten? Of lijkt dat maar zo

Ik wilde niks aan mijn t16 gaan doen, maar nu ik dit zie en wat dingetjes her en der aangeboden heb gekregen wordt dat toch ook weer een 'project'.. :mrgreen:

Tubefreak
Donateur
Donateur

Bericht door Tubefreak » di 05 sep, 2017 23:20

Zo uit m'n hoofd zit er een 2.8 fpr op, was standaard al hoger dan 2.5 op dit model. Voor de zekerheid toch 3 bar?

Intercooler is inderdaad gespoten. Had wat research gedaan en bij stadsverkeer geeft dat echt een paar graden verschil omdat de hitte sneller kwijt kan en hoge snelheid was het negatief effect verwaarloosbaar. Mooie bijkomstigheid is dat je hem niet ziet zitten achter de bumper.

Robinson1
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Robinson1 » di 05 sep, 2017 23:34

Zit er mooi uit zo, ik bedoelde niet de fpr maar de fuelcutsensor. Degene onder je knieschot, standaard onderbreekt deze de brandstoftoevoer bij een vooraf ingestelde druk. Wanneer je 0,9 bar of meer gaat draaien; dan grijpt deze eerder in en veroorzaakt het bekende "kusje" tegen de voorruit :wink: ik zou met het aanpassen van de app kast, deze een beetje "opdraaien". Heel veel plezier met de Classic :O:

Tubefreak
Donateur
Donateur

Bericht door Tubefreak » di 05 sep, 2017 23:40

Helder. Thanx. :thumbup2:

Christiaan94
Donateur
Donateur

Bericht door Christiaan94 » wo 06 sep, 2017 1:27

Ik heb de auto aanschouwd en gehoord in Eersel; wat een machine!

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » wo 06 sep, 2017 1:32

Geweldig mooie auto en mooie upgrades! Ik neem voorzichtig aan dat distributie, drijfstanglagers e.d. allemaal gecheckt zijn i.v.m. het aankomend geweld? 8)

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » wo 06 sep, 2017 8:47

Shotgun!

Christiaan94
Donateur
Donateur

Bericht door Christiaan94 » ma 26 mar, 2018 9:52

We want more! :lol:

Tubefreak
Donateur
Donateur

Bericht door Tubefreak » di 27 mar, 2018 17:37

Haha

Hieronder paar foto's, dit weekend was het weer prettig om een goede wasbeurt te doen.

Sinds vorige keer is uitlaat vervangen en mooi op maat genekt. Wilde 9000 remmen installeren maar bleek voor mijn modeljaar nog beugels nodig te hebben. Die komen snel, dan zijn de remmen ook volledig up to date.

Daarna wil ik pas met de ecu gaan spelen. De speedparts fuel chip zit er al in, wat al lekker loopt.

Aero onderstel bevalt heel goed, sommige drempels zijn recht wel een uitdaging. Heb ook Aero body kit liggen, maar wordt een langdurig projectje. Eerste ontdoen van de laklaag, dan wat punten bijwerken en dan op mijn gemak matzwart spuiten en niet aero grijs.

In de tussentijd kan ik mooi de antenne vervangen.

Afbeelding

Tubefreak
Donateur
Donateur

Bericht door Tubefreak » do 04 jun, 2020 9:35

Helaas ga ik afscheid nemen van deze heerlijke classic.

Advertentie: viewtopic.php?f=126&t=170806

Ben tegen een zwaar gemodificeerde Turbo S aangelopen.

caspar
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door caspar » do 04 jun, 2020 9:57

Succes met verkoop. Mooie turbo s heb je gekocht!

Plaats reactie