Knutselen en poetsen
-
phthalaat
- Geregistreerd lid
Re: Knutselen en poetsen: gezocht! raamrubber
Beste lezers, wie o wie weet waar ik een raamrubber voor de vooruit kan krijgen? Er zit een lelijke plek rechtsonder de vooruit en dit wil ik graag bij laten werken. Allclassics heeft eerder zeer goed herstelwerk verricht, maar met deze operatie is er het risico dat bij het losmaken van de ruit de raamrubbers scheuren, dan zit ik met gebakken peren.
-
Saapie
- Donateur (2x)

Re: Knutselen en poetsen
Is niet meer te krijgen. Beste is een sloper voorruit opofferen en rubber er af halen. Bij Hoving en Klaas Boer staan nog classics
Je zou Orio nog kunnen proberen. Een tijd geleden waar de daar nog in voorraad
Je zou Orio nog kunnen proberen. Een tijd geleden waar de daar nog in voorraad
-
Krizzie
- Donateur (3x)

Rubber is over het algemeen prima her te gebruiken toch?
-
phthalaat
- Geregistreerd lid
Soms wel, maar er is mij verteld dat mijn het losmaken van het raam de rubbers wel eens willen scheuren. Dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn, maar indien dit wel gebeurd is het wel een erg vervelend probleem.
Gelukkig heeft een forumlid mij een rubber aangeboden! Indien dit toch niet goed uitpakt zal ik de bovengenoemde bedrijven even berichten, moet vast goedkomen. Die plek onder het raam is mij al tijden een doorn in het oog en ik ben bang dat als ik het zo nog een tijd laat het doortrekt onder de rest van het raam.
Gelukkig heeft een forumlid mij een rubber aangeboden! Indien dit toch niet goed uitpakt zal ik de bovengenoemde bedrijven even berichten, moet vast goedkomen. Die plek onder het raam is mij al tijden een doorn in het oog en ik ben bang dat als ik het zo nog een tijd laat het doortrekt onder de rest van het raam.
-
gj900
- Donateur (9x)

Re: Knutselen en poetsen: gezocht! raamrubber
Dit kan wat zijn:phthalaat schreef: ↑di 27 sep, 2022 12:16Beste lezers, wie o wie weet waar ik een raamrubber voor de vooruit kan krijgen?
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 8-223-2829
Saab 900 Classic Dichtung Verglasung Frontscheibe Neuwertig - 200 €
-
phthalaat
- Geregistreerd lid
-
Roel95
- Geregistreerd lid
Dit heeft niks meer te maken met inflatie....
Dacht even dat je een nul teveel had genoemd. IK vind dit wel overdreven veel.
Dacht even dat je een nul teveel had genoemd. IK vind dit wel overdreven veel.
-
thijs90
- Geregistreerd lid
Is alleen het spuitwerk, ook echt alleen het spuitwerk? Of zit daar ook bij de- en montage voorruit, de- en montage portier, strakmaken van laswerk.. (laswerk van hunzelf of van een ander?)
-
Saapie
- Donateur (2x)

Zelfde klus kostte mij 3 jaar geleden 2000 euro, maar daar zat vervangen van zij-voorscherm bij.
-
Roel95
- Geregistreerd lid
lijkt mij alleen spuitwerk, tenminste: dat wordt aangegeven...thijs90 schreef: ↑za 10 dec, 2022 9:59Is alleen het spuitwerk, ook echt alleen het spuitwerk? Of zit daar ook bij de- en montage voorruit, de- en montage portier, strakmaken van laswerk.. (laswerk van hunzelf of van een ander?)
-
Roel95
- Geregistreerd lid
phthalaat schreef: ↑vr 09 dec, 2022 11:28Lezers, spuitwerk voor plekken op de motorkap, een deur volledig en een deur plekken op buitenkant en de parafaan, dat zou toch geen 3000 euro moeten kosten? Let op, alleen voor het spuitwerk!
Ken jouw mogelijkheden en skills niet, maar waarom niet zelf proberen?
Motorkap en rechterdeur lijken mij spotrepairs zoals je voorstelt, kan met de parafan ook. Linker deur moet wel helemaal gespoten worden. Kun je echt wel strak krijgen met spuiten, wanneer je de verf uitnevelt over de naast gelegen delen, heb je geen strakke scheiding tussen oude en nieuwe lak. En dat is juist met rood (en zilver) anders het meest zichtbaar.
De gebieden waar je uitnevelt wel schuren met waterproof 2500 voor de hechting. Geeft niet wanneer het dof wordt, later kun je de doffe plekken van het schuren weer glanzend polijsten. Temperatuur is ook belangrijk, zou niet onder de 15 graden spuiten. Ik heb het met metallic rood ook gedaan in mijn standaard garage: deuren, achterklep, delen van achterscherm, gaat prima. En: lukt het niet: heb je het in ieder geval geprobeerd! Als je gaat proberen, zou ik in jouw geval beginnen met de deur rechts, en dan het deel onder de denkbeeldige sierlijst.
voorbeeld deur rechts:
voorbeeld half achterscherm (zat laswerk ONDER de sierlijst):
parafan spotrepair:
hier zit onder het rubber nog de electradraad om wat afstand tussen te spuiten gebied en het rubber te hebben, rubber is hierdoor overigens bovendien veel exacter af te plakken)
o ja, dit is met spuitbussen gedaan, 1 K basislak (kleur) en 2K blanke lak). Na uitharden zijn stofjes er uit te polijsten met waterproof 2500, daarna met polijstmiddel (ik gebruikte Autoglym) spiegelglad maken.
succes wanneer je het gaat proberen!
groet,
Roeland
-
Vyv
- Moderator + Donateur

3j geleden de hele zijkant van mijn 9³ TTiD laten spuiten en deur herstellen omdat er iemand met zijn trekhaak inreed. Was toen een klus van 1600 euro (verzekering) bij een erkend schadeherstel bedrijf.Saapie schreef: ↑za 10 dec, 2022 12:34Zelfde klus kostte mij 3 jaar geleden 2000 euro, maar daar zat vervangen van zij-voorscherm bij.
-
phthalaat
- Geregistreerd lid
Het was echt alleen het spuitwerk. Allclassics heeft het demontage en laswerk gedaan en zoals de vorige keer is dat goed verlopen en ben ik niet verrast door deze kosten. Ik wist dat de spuiter die we op het oog hadden prijzig was maar dit ging mij de pet te boven.Omdat de auto nu nog gedemonteerd is leek het mij handig om het in de buurt te doen maar met deze prijzen kan het uit om de auto over te laten brengen. De auto is vanmorgen op een trekker naar Anne van Kammen te Surhuisterveen gebracht, die heeft de vorige keer ook de wielkasten gedaan en daar was ik erg tevreden over.thijs90 schreef: ↑za 10 dec, 2022 9:59Is alleen het spuitwerk, ook echt alleen het spuitwerk? Of zit daar ook bij de- en montage voorruit, de- en montage portier, strakmaken van laswerk.. (laswerk van hunzelf of van een ander?)
En @Roel95, bedankt voor je suggestie, vorig jaar heb ik overwogen om dit ook te doen maar thuis lukt dit in elk geval niet, de temperatuur is momenteel veel te laag en destijds was het zelfs met een aantal 2kW warmteblazers het niet boven de 14 graden te krijgen, en met de huidige stroomprijzen kan dat al niet uit
-
phthalaat
- Geregistreerd lid
Re: Knutselen en poetsen: Cruise control
Ondertussen al 12 weken geen auto
de nieuwe deur schijnt veel meer werk te zijn dan oorsponkelijk gedacht, gecombineerd met de nu toch wel gebruikelijke erg lange wachttijden heb ik de auto nu maar even geschorst, in elk geval ziet ie geen pekel zullen we maar zeggen...
Het voornemen is om met de paasdagen naar mijn schoonfamilie in Turijn te rijden. Zo kan dit beestje een prachtige route door de zwitserse en italiaanse alpen rijden, dat moet fantastish zijn! Hiervoor lijkt het mij wel erg prettig als de CC het dan doet, ik heb in het verleden al eens gevraagd wat bepaalde kabels zijn die uit de CC komt. Een aantal heb ik weten te ontrafelen, echter zijn er nog twee onbekenden, bruin en blauw, wie kan mij helpen? Dit zijn de laatste puzzelstukjes!
Het voornemen is om met de paasdagen naar mijn schoonfamilie in Turijn te rijden. Zo kan dit beestje een prachtige route door de zwitserse en italiaanse alpen rijden, dat moet fantastish zijn! Hiervoor lijkt het mij wel erg prettig als de CC het dan doet, ik heb in het verleden al eens gevraagd wat bepaalde kabels zijn die uit de CC komt. Een aantal heb ik weten te ontrafelen, echter zijn er nog twee onbekenden, bruin en blauw, wie kan mij helpen? Dit zijn de laatste puzzelstukjes!
phthalaat schreef: ↑za 24 sep, 2022 14:17
Kabelboomcrisis:
- Bruine cirkel: Ook komt er uit mijn kabelboom een andere bruine draad afkomstig van de richtingaanwijzer, waar moet deze worden aangesloten, ik vond geen bruine draad in de auto.
- Blauwe cirkel: Is dit voor de speedsensor? Ligt de bijpasende draad ook in de auto?
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Had je de schema's in Bentley al gezien; "Wiring Diagrams, Fuses and Relays 371-51", daar staan alle draadkleuren en connector locaties in beschreven.
Afdrukken op A3 en met kleurpotlood inkleuren om het jezelf gemakkelijk te maken.

Afdrukken op A3 en met kleurpotlood inkleuren om het jezelf gemakkelijk te maken.