Wat vinden jullie de leukste details aan je 900?

1978-1993
Thisafternoon
Geregistreerd lid

Bericht door Thisafternoon » vr 19 mei, 2006 0:45

Hehe...

Overigens wat wel grappig was. Ik parkeerde mn Saab onder een boom en toen ik na een paar uur terug kwam, was ie helemaal ondergescheten door vogels. Het leek wel alsof ze erop gemikt hadden haha...

Meteen enorm aangekoekt :evil:

Afbeelding

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » vr 19 mei, 2006 10:13

Thisafternoon schreef:Hehe...

Overigens wat wel grappig was. Ik parkeerde mn Saab onder een boom en toen ik na een paar uur terug kwam, was ie helemaal ondergescheten door vogels. Het leek wel alsof ze erop gemikt hadden haha...

Meteen enorm aangekoekt :evil:

Afbeelding
Daar zou ik maar niet teveel achter zoeken :D .

Ik vind dat één van de nadelen van de lente/zomer.
Als je niet oplet zorgen die strontvlekken ook nog eens voor blijvende lakschade :? .

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » vr 19 mei, 2006 10:57

Yep.

Ik weet niet of jij jouw auto in de was hebt gezet, maar anders zou ik dat maar lekker doen, met de hand.
Het voordeel hiervan is dat je de vogelpoep er makkelijk vanaf veegt en dat het niet meteen je lak in gaat vreten.

Mijn auto staat ook vaak in een boom- / vogelrijke omgeving en dan zit ie ook altijd onder. Ik probeer het er altijd zo snel mogelijk vanaf te halen. Op ruiten e.d. kan me niet zoveel boeien.

Groet,

Eelco

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » za 20 mei, 2006 9:20

Deze hoeveelheid lekker met de hogedrukspuit, anders een vochtige theedoek of wc-papiertje er gelijk afhalen. Vooral op die rode lakken...

Voor de mensen met een vergrauwde lak, of witte plekken (van verkleuring) door de rode of gele lak. Koop bij de automaterialenzaak een fles wax met teflon. Dit is een rode fles (merk ben ik even kwijt) met teflon, staat ook bij op de fles dat ie kleur op kan halen.

Voor alle anderen; mijn hemel wat een glans. Je auto wordt een spiegel. Na 3 jaar nog steeds lyrisch over dit product.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » za 20 mei, 2006 12:20

uitkijken met hogedruk op oudere lak. vooral op de metallics is de vernis laag zwak.

kortom: met vogelpoep ben je geneigd om de spuit er dicht bij te zetten, maar dat levert meteen een wegvliegend stuk vernis op als gevaar.

eerst laten weken in water , en dan gewoon proberen weg te poetsen lijkt me het beste.

Thisafternoon
Geregistreerd lid

Bericht door Thisafternoon » za 20 mei, 2006 13:04

Vier jongens van een jaar of 8, 9 liepen bij mij in de straat:

"Meneeeeer, meneeeeeeer, mogen wij uw auto wassen?"

Uiteindelijk heb ik het dus helemaal niet zelf hoeven doen... ik heb ze getrakteerd op een ijsje :)
Gewoon een emmertje met heet water en wat doekjes... tis niet fijn, maar het leek me ook het beste.

Overigens vind ik het ongekend hoe 'mooi' rood de mijne nog is. Als je een Audi of Ford of wat dan ook uit 87 ziet, zijn ze gewoon ROZE!

DaVinz
Geregistreerd lid

Bericht door DaVinz » za 20 mei, 2006 16:13

hij is inderdaad nog erg mooi rood ! knap ... keep it that way ! 8)

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » za 20 mei, 2006 17:50

Thisafternoon schreef:Vier jongens van een jaar of 8, 9 liepen bij mij in de straat:

"Meneeeeer, meneeeeeeer, mogen wij uw auto wassen?"

Uiteindelijk heb ik het dus helemaal niet zelf hoeven doen... ik heb ze getrakteerd op een ijsje :)
Gewoon een emmertje met heet water en wat doekjes... tis niet fijn, maar het leek me ook het beste.

Overigens vind ik het ongekend hoe 'mooi' rood de mijne nog is. Als je een Audi of Ford of wat dan ook uit 87 ziet, zijn ze gewoon ROZE!
Dat is kinderarbeid....
Jij woont in Afrika? :twisted:

Goed man, maar pas op dat ze wel met echt schone sponzen werken. Hier een keer een buurjongetje de auto van me pa laten doen, nou, dat was géén succes.

Blanke lak is inderdaad zwak i.c.m. hogedruk (wat ik ook vaak doe). Mijn auto is nu op vier verschillende plekken overgespoten voor dit probleem. Maarja, nu heb ik er geen last meer van (bijna alles is nieuwe lak)

Groet,

Eelco

wbsmit
Geregistreerd lid

Bericht door wbsmit » zo 21 mei, 2006 0:40

Thisafternoon schreef:Vier jongens van een jaar of 8, 9 liepen bij mij in de straat: "Meneeeeer, meneeeeeeer, mogen wij uw auto wassen?"
Ooit heb ik als heel klein jongetje de auto van mijn vader gewassen. Dat ik een schuursponsje gebruikte om alle vlekken eraf te krijgen was geen succes :oops: Er komt dus nooit een kind in de buurt van mijn auto! :)

Thijs O.
Geregistreerd lid

Bericht door Thijs O. » zo 21 mei, 2006 0:58

tsja vogelpoepvlekken altijd direct verwijderen. leg een vochtige prop papier of een doek een tijdje op de (hardnekkige) poepvlek te weken dan veeg je het er zo af.

Denk dat we het allemaal eens zijn dat een verwarmde garage het beste is voor de auto's. Gelukkig hebben we er twee!

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » ma 22 mei, 2006 8:35

Nog even terug on topic: naast alle dingen die genoemd zijn (geluidjes van de ventilatiekeuzeknop, solide geluid van de deuren, eigenwijze motorkap, vorm van de voorruit, uitlaatgeluid, turbofluit, etc) vind ik het fluit/huilgeluid bij terugschakelen-en-remmen-op-de-motor ook echt geweldig en helemaal saab classic. Onze 900i deed het al en de cabrio ook.

K Plop
Geregistreerd lid

Bericht door K Plop » ma 22 mei, 2006 9:35

Ik weet niet of het al genoemd is (8 pagina's is wat veel om door te bladeren) maar wat ik bijzonder vindt is de wijze waarop de voordeuren scharnieren.

DDJ
Geregistreerd lid

Bericht door DDJ » vr 26 mei, 2006 14:55

ik geniet van mijn electrische antenne. Helemaal als iemand vraag wat die pokkeherrie is als ik mijn motor uitzet en dus de radio uit gaat.

Verder de electrische spiegels en natuurlijk het electrisch open dakje :-)

Eigenlijk is alles mooi aan Saab behalve de wegenbelasting :x

wbsmit
Geregistreerd lid

Bericht door wbsmit » ma 29 mei, 2006 10:44

Ik ben recent verhuisd. Hoorde laatst ons een paar jaar oude buurjongetje zeggen dat "de groene buren" thuis waren, verwijzend naar mijn scarabee groene 900 :-)

DDJ
Geregistreerd lid

Bericht door DDJ » ma 29 mei, 2006 12:55

josephine schreef:Als je ze dan zelf achter 't stuur zet komt de ver/bewondering.
Zeg, mijn Saabje is geen dame van lichte zeden! :wink: Slechts een select gezelschap mag erin rijden en alleen als de heer in kwestie teveel gedronken heeft.

Plaats reactie