Knutselen en poetsen
-
phthalaat
- Geregistreerd lid
Re: Knutselen en poetsen
Het is geen nieuwe, hoe kan ik nagaan of de DI nog goed genoeg is? Optrekken zacht of stevig merk ik geen misfires oid.
-
silvandam
- Donateur (3x)

Uitwisselen met een bevestigd goed exemplaar lijkt mij de beste manier.
-
phthalaat
- Geregistreerd lid
Ok, als iemand een te leen voor een dag heeft, eventuele verzendkosten + aardigheidje zijn dan voor mij, om maar even uit te sluiten of het de oorzaak is. Een nieuwe is een vrij stevige aankoop.
-
Guido900T
- Donateur (3x)

zet er eens een andere luchtmassameter in? Schoonmaken kan ook denk ik
-
Guido900T
- Donateur (3x)

ok wist ik niet. misschien is de MAP sensor niet in orde dan?
Kun je ook (door) meten lees ik elders?
-
phthalaat
- Geregistreerd lid
Die persoon die je vandaag een LMM aanbood, dat was ik haha. De reden dat ik een over heb is inderdaad omdat ie met trionic niet meer nodig is.Guido900T schreef: ↑wo 04 jun, 2025 18:29zet er eens een andere luchtmassameter in? Schoonmaken kan ook denk ik
De MAP moet goed zijn, en ik heb ook al een andere geprobeerd:(
Ik kon verrassend voordelig aan een ngk DI cassette komen dus die heb ik maar besteld, hopelijk is dat het.
-
phthalaat
- Geregistreerd lid
Goed nieuws: cruise control is eindelijk weer operationeel, een van de pedaalschakelaars was niet meer te redden, ik had hem al eens grondig schoongemaakt maar pas na de installatie van een nieuwe kunnen we weer cruisen! Nu kan ik eindelijk ook het knieschot weer eens terugplaatsen en lijkt het iets meer een daily dan een projectauto.
Natuurlijk kan goed niet zonder kwaad, het hikken bij steady rijden blijft er in zitten. Nu heb ik nieuw geprobeerd: DI cassette, MAP, AIT, TPS, injectoren en lambda. Wat blijft er dan over. Is het een bedrading dingetje? Brandstofpomp? Fuel rail? Toch echt de basefile? Het is zo frappant dat het specifiek bij 2000/3000 toeren is, met omtrent 2400 toeren de meest voelbare schokken.
Nogmaals WOT is heerlijk zonder hik maar zo kan ik moeilijk blijven rijden (of misschien wel? :p)
Natuurlijk kan goed niet zonder kwaad, het hikken bij steady rijden blijft er in zitten. Nu heb ik nieuw geprobeerd: DI cassette, MAP, AIT, TPS, injectoren en lambda. Wat blijft er dan over. Is het een bedrading dingetje? Brandstofpomp? Fuel rail? Toch echt de basefile? Het is zo frappant dat het specifiek bij 2000/3000 toeren is, met omtrent 2400 toeren de meest voelbare schokken.
Nogmaals WOT is heerlijk zonder hik maar zo kan ik moeilijk blijven rijden (of misschien wel? :p)
-
phthalaat
- Geregistreerd lid
Ik heb vandaag even kunnen dataloggen om te zien wat er gebeurd. Wat gelijk opviel is dat de AFR alle kanten opgaat, een scherpe triangular wave tussen 11 en soms zelfs 19 ! Tijdens het hikken zien we dat de wave dan even flatlined.
Een paar andere opmerkelijke dingen: bij goed gassen ging het koppel ging richting 480 en verbruik 1 op 3 (cruisen was 1 op 5:') dat kan natuurlijk niet, vermogen zat op 229 hurspurs, maar dat zie ik niet als compleet ongeloofwaardig, want bij 5000 toeren gaat ie echt als de brandweer
Een paar andere opmerkelijke dingen: bij goed gassen ging het koppel ging richting 480 en verbruik 1 op 3 (cruisen was 1 op 5:') dat kan natuurlijk niet, vermogen zat op 229 hurspurs, maar dat zie ik niet als compleet ongeloofwaardig, want bij 5000 toeren gaat ie echt als de brandweer
-
Rico1303
- Donateur (2x)

Wel goed om te vermelden dat je geen echte afr hebt gemeten. Maar de geschatte waarde van trionic met de standaard small band Lambda
-
phthalaat
- Geregistreerd lid
In de sjaab zijn winterslaap heb ik een adresje gevonden die met zand, statisch poeder en elektronen het een en ander kon opfrissen. De achteras en radiator frame zijn hier toen naartoe gegaan en zien er weer hartstikke mooi uit, maar ik zit wel even net de vraag in welke oriëntatie de panhardstang terug moet (volgens Bentley heeft ie dat).
Het radiatorframe zit er alvast weer op.

Het radiatorframe zit er alvast weer op.

-
phthalaat
- Geregistreerd lid
-
phthalaat
- Geregistreerd lid