Radio en antenne
-
hsl
- Geregistreerd lid
Radio en antenne
Hoi,
Ik luister bijna alleen maar naar muziek via mijn iPhone of van een SD kaartje, toch gaat altijd de antenne uit (traffic info staat al uit).
Is er een manier om te zorgen dat de antenna alleen maar omhoog schuift als de radio/tuner gebruikt wordt? Er zit voor zover ik kan zien
geen setting in de radio, heb hem al helemaal uitgeplozen, maar kon het niet vinden.
Grt,
Harold
Ik luister bijna alleen maar naar muziek via mijn iPhone of van een SD kaartje, toch gaat altijd de antenne uit (traffic info staat al uit).
Is er een manier om te zorgen dat de antenna alleen maar omhoog schuift als de radio/tuner gebruikt wordt? Er zit voor zover ik kan zien
geen setting in de radio, heb hem al helemaal uitgeplozen, maar kon het niet vinden.
Grt,
Harold
-
hsl
- Geregistreerd lid
Re: Radio en antenne
Ja, daar zat ik ook aan te denken. Ik heb nog een "EXTRA" knop in mijn dashboard zitten 
Maar ik dacht dat het misschien makkelijker zou kunnen.
Maar ik dacht dat het misschien makkelijker zou kunnen.
-
Rene Dillisse
- Geregistreerd lid
Bij mij werkt het zo; geen tuner geen antenne omhoog. Is gewoon zo aangesloten, niks speciaals gedaan.
-
hsl
- Geregistreerd lid
dat had ik bij mij ook gehoopt ja, maar helaas is het ook geen instelling,.. :/Rene Dillisse schreef:Bij mij werkt het zo; geen tuner geen antenne omhoog. Is gewoon zo aangesloten, niks speciaals gedaan.
-
ruter001
- Geregistreerd lid
Als je de blauwe draad naar de antenne onderbreekt met een schakelaar dan ben je er.
Edit: ik bedoel dat je dan zelf kan bepalen wanneer de antenne uit gaat. Had het zelf ook in mijn vorige saab.
Edit: ik bedoel dat je dan zelf kan bepalen wanneer de antenne uit gaat. Had het zelf ook in mijn vorige saab.
-
bombingeardrums
- Geregistreerd lid
Bij me Sony Explod ging hij ook alleen omhoog als ik hem op tuner zetten.
Nu heb ik een JVC(ik moest perse JVC) en gaat hij omhoog als als dat apparaat aangaat.
Misschien ruil ik heb toch wel weer voor een knappe Explod.
Nu heb ik een JVC(ik moest perse JVC) en gaat hij omhoog als als dat apparaat aangaat.
Misschien ruil ik heb toch wel weer voor een knappe Explod.
-
hsl
- Geregistreerd lid
Aangezien ik de tuner nooit gebruik heb ik voor nu gewoon de antenne helemaal losgekoppeld.
Toch jammer dat ze geen radio's verkopen zonder tuner
Toch jammer dat ze geen radio's verkopen zonder tuner
-
Cornelius
- Donateur (10x)

eigenlijk zoek jij een paneeltje met een volumeregelaar en een versterker er achter 
-
hsl
- Geregistreerd lid
Bijna ja, kan daar dan ook een display op? En usb en bluetooth? 
-
RoccoH
- Donateur (5x)

bij mijn Sony moeten TA én AF uitstaan om ervoor te zorgen dat de antenne inschuift als je usb luistert.
-
hsl
- Geregistreerd lid
TA en AF staan hier allebei uit, maar ik zat net even in de gebruiksaanwijzing te spieken, daar zag ik dit:

De antenne zit nu op de losse antenne aansluiting aangesloten, maar het lijkt alsof er ook in de grote stekker één draad voor een gemotoriseerde antenne is. Denken jullie dat het daarmee opgelost zou kunnen zijn of gaat de antenne in een saab 900 alleen maar via de losse stekker?

De antenne zit nu op de losse antenne aansluiting aangesloten, maar het lijkt alsof er ook in de grote stekker één draad voor een gemotoriseerde antenne is. Denken jullie dat het daarmee opgelost zou kunnen zijn of gaat de antenne in een saab 900 alleen maar via de losse stekker?
-
Cornelius
- Donateur (10x)

de bovenste genoemde kabel is die met het antennesignaal zelf (=spriet), de onderste is het stuursignaal voor antenne op/neer bij radio aan/uit.
Die onderste kun je met een schakelaar onderbreken als je iet wilt dat de antenne uitschuift als je de radio aan hebt.
Dat trucje van TA+AF uit werkt misschien bij Sony, maar niet bij Kenwood.
Die onderste kun je met een schakelaar onderbreken als je iet wilt dat de antenne uitschuift als je de radio aan hebt.
Dat trucje van TA+AF uit werkt misschien bij Sony, maar niet bij Kenwood.
-
beekemm
- Geregistreerd lid
Heb je een radio met RDS zal de antenne altijd uitschuiven. ook bij cd vandaar de oudere dit niet doen
jack
jack