Borstel
-
erik99
- Geregistreerd lid
Re: Borstel
Ik ben net klaar met het schrobben van het dak en heb een zachte afwasborstel gebruikt. Niet zo´n kroerharde maar een met van die zachte zwarte borstelharen.
Maar ik krjg niet alles schoon dus als je het niet erg vindt dan wil je vraag uitbreiden met mijn vraag: Wat te doen als het dak niet schoon wordt? Ik blijf groene aanslag houden.
Meer zeep gebruiken, harder schrobben, langer schrobben of kan ik de zeep ook een tijdje laten inwerken?
Maar ik krjg niet alles schoon dus als je het niet erg vindt dan wil je vraag uitbreiden met mijn vraag: Wat te doen als het dak niet schoon wordt? Ik blijf groene aanslag houden.
Meer zeep gebruiken, harder schrobben, langer schrobben of kan ik de zeep ook een tijdje laten inwerken?
-
windekind
- Donateur

De originele driehoek zeep gebruiken, niet van dat imitatie spul. En langer laten inwerken, kwartiertje tot een half uur. In ieder geval tot je bijna geen schuim meer ziet. Goed afspoelen. En als je na droging nog groene aanslag ziet, herhalen!
-
Chilly-Pepper
- Donateur

En groene aanslag is een soort alg heb ik ooit begrepen... die vind zuur niet zo lekker...
Ik koop daarom binnenkort natuur azijn (kost haast niets) en ga (eerst onopvallend plekje) voorzichtig proberen.. Schijnt enorm op te frissen...
Ik ga uitproberen
Groet Auke
Ik koop daarom binnenkort natuur azijn (kost haast niets) en ga (eerst onopvallend plekje) voorzichtig proberen.. Schijnt enorm op te frissen...
Ik ga uitproberen
Groet Auke
-
erik99
- Geregistreerd lid
@windekind: bedankt, ga ik doen. Ik heb het niet zo lang laten inwerken. Ben wel continu blijven borstelen.
@chilly-pepper:
Laat je nog weten of het succesvol was met azijn?
Zou zonde zijn als anders het ook gingen proberen terwijl het niet blijkt te werken.
@chilly-pepper:
Zou zonde zijn als anders het ook gingen proberen terwijl het niet blijkt te werken.
-
Chilly-Pepper
- Donateur

[quote="erik99@chilly-pepper:
Zou zonde zijn als anders het ook gingen proberen terwijl het niet blijkt te werken.[/quote]
Voor nog geen eurootje gespendeerd in de lokaale supermarkt kun je al experimenteren...NATUUR AZIJN !!!Niet die andere..
Als ik dit weekend een betje droog blijft en ik er aan toe kom
Zou zonde zijn als anders het ook gingen proberen terwijl het niet blijkt te werken.[/quote]
Voor nog geen eurootje gespendeerd in de lokaale supermarkt kun je al experimenteren...NATUUR AZIJN !!!Niet die andere..
Als ik dit weekend een betje droog blijft en ik er aan toe kom
-
windekind
- Donateur

De Driehoek zeep laat een vettig laagje achter door de glycerine die er inzit. Dit zorgt ervoor dat de alg niet terug komt zolang dat laagje erop zit. En dit werkt ook vuilafstotend en de stof blijft soepel. Ik reinig het met driehoek zeep zo eens in de maand.
Azijn zal best wel werken. Met alg is het zo dat ph waarde correct moet zijn, heel licht zuur. Het juiste getal weet ik niet zo meer.
Maak je het zuurder, alg kaput!
Maak je het meer basisch, alg ook kaput!
Als je alg wilt, smeer er dan eens karnemelk op, instant groen!
Azijn zal best wel werken. Met alg is het zo dat ph waarde correct moet zijn, heel licht zuur. Het juiste getal weet ik niet zo meer.
Maak je het zuurder, alg kaput!
Maak je het meer basisch, alg ook kaput!
Als je alg wilt, smeer er dan eens karnemelk op, instant groen!
-
Chilly-Pepper
- Donateur

Neeee..geen groen dakkie!!!! past niet bij midnight blue!windekind schreef:Als je alg wilt, smeer er dan eens karnemelk op, instant groen!
Dus Azijn om algjes af te maken en driehoek groene zeep om ze noit meer te hoeven zien.....
dat recept ga ik testen...
-
bart1963
- Geregistreerd lid
Wilde vandaag ook mijn dak eens met Driehoek Groene zeep te lijf gaan, ondanks dat
het dak volledig algvrij is.
Wel wat lichtere plekken en een poetsbeurt kan geen kwaad natuurlijk.
AH...geen Groene Zeep
, COOP....geen Groene zeep
Wie verkoopt dit spul? Hints en tips welkom (omgeving Duiven)
Wel deze ,maar da's niet de befaamde pot
AH...geen Groene Zeep
-
Chilly-Pepper
- Donateur

Makro, albert heyn, c 1000, sligro, emte, ....allemaal wel
Staat altijd onder in de vakken.. is goedkoop en ze verkopen liever duur....dus dat dure staat in het zicht...
suc6
Staat altijd onder in de vakken.. is goedkoop en ze verkopen liever duur....dus dat dure staat in het zicht...
suc6
-
AeroR
- Geregistreerd lid
een hele kleine AH had hem hier wel.
drogist/kruidvat moeten dat ook wel hebben
drogist/kruidvat moeten dat ook wel hebben
-
bart1963
- Geregistreerd lid
Gevonden bij jawel, de lokale dorps AHbart1963 schreef:Wilde vandaag ook mijn dak eens met Driehoek Groene zeep te lijf gaan, ondanks dat
AH...geen Groene Zeep, COOP....geen Groene zeep
![]()
-
wysiwyg
- Donateur (9x)

Groene zeep is onder die naam haast niet te krijgen. Wel in een pot en dan heet het driehoek zachte zeep. Ook perfect om je handen schoon te maken na het klussen. Vandaag het dak onder handen genomen. 3x goed ingezeept en 3x met veel water afgespoeld. Daarna van de vergrendeling af laten drogen zodat het doek een beetje kan krimpen. Moet zeggen: t'is een grafklus maar het resultaat is er naar. Helaas een cheap ass borstel gebruikt van de action zodat er nu wel een mooi laagje pluisjes op het dak ligt maar dat blaas ik er wel af. Weer een mooi strak dakkie!