Redi's 9-3 Cabrio 1998

Voor alle Saab cabrio rijders
Gesloten
Redi
In memoriam †

Re: Redi's 9-3 Cabrio 1998

Bericht door Redi » di 19 apr, 2016 22:47

Héhé, gewonnen van Photobucket, foto's staan bij het pookverhaal.

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » vr 22 apr, 2016 10:40

Gek dat 'ie bij jou zo vast zat. Bij de 9-3i coupé van mijn moeder was het een gevalletje auto in z'n vrij en keihard omhoog trekken (moet echt flink kracht achter), toen floepte 'ie er zo vanaf. Met de pook in de achteruit gaat het niet lukken, omdat je met die methode de achteruitvergrendeling mee van de pook trekt, je laat alleen de pook zelf zitten, de hoes/knop/blokkering trek je er af en kun je vervolgens op je gemakje uit elkaar halen met een paar schroevendraaiers.

Redi
In memoriam †

Bericht door Redi » vr 22 apr, 2016 19:45

Vandaag weer een sticker op de kont, oftewel de jaarlijkse APK weer succesvol doorlopen. Inclusief een goedgekeurde kentekenplaat! Was wel een discussie met de keurmeester voor nodig, die in eerste instantie de auto afkeurde om de kentekenplaat. Na ruggespraak met de RDW toch nog goedgekeurd.

Afbeelding

Redi
In memoriam †

Poetsgoeroe

Bericht door Redi » za 30 apr, 2016 20:32

Vandaag een bezoekje gebracht aan een poetsgoeroe in het noorden des lands. Het gehele 5-stappen plan uit (laten) voeren. Polijsten zelfs driemaal om alle krassen en oude poetssporen te verwijderen. Uitermate tevreden met het resultaat!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zeker aan te bevelen deze poetsgoeroe! Check Saabforum op FB voor meer info over deze tovenaar.

Redi
In memoriam †

Recreatieknobbel

Bericht door Redi » ma 09 mei, 2016 18:55

Het was even vogelen maar uiteindelijk een oplossing kunnen creëren voor de afneembare trekhaak die al een tijdje op de plank lag. Met behulp van wat pvc, een M8-slotbout, een drukveer en wat montagewerkzaamheden een afdekkap gemaakt voor als de trekhaak werkloos is, wat toch 99% van de tijd is.

Trekhaak gemonteerd:

Afbeelding

Afbeelding

Trekhaak gedemonteerd :

Afbeelding

De afdekkap gemonteerd :

Afbeelding

Eerste testrit:

Afbeelding

Al met al tevreden met de oplossing!

coppe218
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door coppe218 » ma 09 mei, 2016 19:03

Netjes gemaakt.

blue city
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door blue city » ma 09 mei, 2016 19:08

:D

Mooi opgelost. Enne, mooie trailer. Past mijn (ons) sloepje ook wel op denk ik.

:O:

Redi
In memoriam †

Bericht door Redi » ma 09 mei, 2016 22:34

Op de trailer staat normaliter ook een sloep. Even rangeren voor de foto, voor de grote reizen hangen we de trailer achter een Patrol.

Afbeelding

Redi
In memoriam †

Laswerk

Bericht door Redi » do 12 mei, 2016 10:36

Tijdens de laatste APk keuring al opgemerkt dat de chassisbalk ter hoogte van de achterste veerschotel niet helemaal fris meer is. Een bekend SAAB 9-3 probleem. Bij Jeroen in Rutten een nieuw stuk in laten lassen (en natuurlijk genoten van de koffie van Sylvia!).

Redi
In memoriam †

Brake Light Failure

Bericht door Redi » za 21 mei, 2016 16:52

Opeens verscheen de melding ' Brake Light Failure' op het display van de SID. Verschrikkelijk handig, zo'n zelfcontrolerend systeem. Even gecontroleerd en het derde remlicht bleek het niet te doen. Wel gek, 4 lampjes tegelijk kaput. Zekering gecontroleerd: in orde. Bekleding van de kofferklep eraf en één voor één de lampjes gecheckt. Ook goed. Dus spanning meten. Op de lampjes 0 volt, stekker ook 0 volt. Bekleding links achter er uit, stekkertje zoeken: 12 volt... dus de kabelboom geïnspecteerd en ja hoor: draadbreuk. Ook twee naast liggende draadjes al op weg naar breuk. Draadjes weer aan elkaar geknoopt en voila: de lampies branden weer!

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben vast niet de eerste die hier tegenaan loopt, kon er zo snel niets over vinden op het web, dus vandaar uit het oogpunt van infotainment.

Groet, Rein

Redi
In memoriam †

Bericht door Redi » za 21 mei, 2016 18:15

Ligt het aan mijn instellingen wellicht? Een reactie geplaatst in dit topic om 16.52 uur. Kijk om 18.11 uur nog even op forum, kan ik het bericht nergens terugvinden. Slechts 6 nieuwe berichten...ook in ongelezen berichten niets.

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » za 21 mei, 2016 18:21

Jekan ook een paar dagen wachten.
soms gaatdit vanzelf over

Redi
In memoriam †

Bericht door Redi » zo 29 mei, 2016 21:15

Afgelopen zaterdag 28 mei tijdens de Saab Noord meeting weer even herinnerd aan het feit dat rondrijden in een Saab leuk en bijzonder blijft. Veel oude en nieuwe bekenden mogen ontmoeten, mooie verhalen, goed gezelschap. Kortom top! Over twee weken weer een meeting, nu al zin in!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » zo 29 mei, 2016 21:37

Ik zie nu die foto van de draadbreuk pas. Heel apart.

Redi
In memoriam †

Onderhoud en cosmetica

Bericht door Redi » za 18 jun, 2016 10:00

Alweer 310.000 km op de klok, tijd voor verse olie en filtertjes. Tevens tijd gevonden om de grille aan te passen, met dank aan forumer Descendent. Subtiel, chroom vond ik wat te veel van het goede.

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Gesloten