Ik ga mijn 96 van stal halen en wacht zodoende met de 99 tot deze belastingvrij is.
Saab 99 T16 van Timo
-
timo
- Geregistreerd lid
-
dasdaas
- Geregistreerd lid
-
timo
- Geregistreerd lid
@dasdaas
De aansluiting van het bochtje op de turbo naar beneden was wel wat las en pas werk maar niet onoverkomelijk.
Recept was een 2,1 uitlaat deel tot aan de kat en een zelfde uitlaat deel van een turbo tot de kat. 2,1 pijp met kat flens gebruiken om verder org naar achteren te gaan, deze 2,1 pijp gaat nl bijna 90gr omhoog(het rechte gedeelte onder de motor wel iets verlengen) De kat aansluiting van de turbo pijp op de turbobocht aansluiten(3 rings) en de bocht naar beneden is zodanig dat deze nagenoeg goed uitkomt bij de 2,1 pijp.
Omdat deze de zelfde dias hebben is het laswerk ook makkelijker en ziet er vrijwel org uit.
Wel nog even een uitlaatsteun monteren aan de bak zodat de turbo niet teveel gewicht eraan heeft hangen.
Succes
De aansluiting van het bochtje op de turbo naar beneden was wel wat las en pas werk maar niet onoverkomelijk.
Recept was een 2,1 uitlaat deel tot aan de kat en een zelfde uitlaat deel van een turbo tot de kat. 2,1 pijp met kat flens gebruiken om verder org naar achteren te gaan, deze 2,1 pijp gaat nl bijna 90gr omhoog(het rechte gedeelte onder de motor wel iets verlengen) De kat aansluiting van de turbo pijp op de turbobocht aansluiten(3 rings) en de bocht naar beneden is zodanig dat deze nagenoeg goed uitkomt bij de 2,1 pijp.
Omdat deze de zelfde dias hebben is het laswerk ook makkelijker en ziet er vrijwel org uit.
Wel nog even een uitlaatsteun monteren aan de bak zodat de turbo niet teveel gewicht eraan heeft hangen.
Succes
-
Sapphire
- Donateur (7x)

-
sander69
- Donateur (2x)

-
Paul99
- Geregistreerd lid
Dus de bijzonder zeldzame "silvervanes"! mooi hoor!Sapphire schreef:@Sander, het onderstel is ge-upgrade naar nieuwe steeksander69 schreef:K mis alleen de inca's nog.....jonatas 900s schreef:Erg mooie auto.![]()
groeten,
Lennard
Als we het toch over modificaties hebben: wat voor richtinaanwijzer heb je?
-
bberends
- Geregistreerd lid
-
timo
- Geregistreerd lid
-
JanWessel
- Geregistreerd lid
-
baas99.9000
- Oudlid
Re: Saab 99 T16 van Timo
He, dat is grappig die nr platenbrinky schreef:![]()
Dit was mijn eerste Saab die ik had. Gekocht in 1986 toen ie slecht een paar jaar oud was. (even een foto van een foto gemaakt)

-
kalsoi
- Geregistreerd lid
en die ronal velgjes eronder
die zijn toch nieuwe steek he ?
die zijn toch nieuwe steek he ?
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Kijk Simon als je nou alleen maar dit soort (positieve) bijdrages zou leveren! Chapeau, schitterende wagen en leuk verhaal 
-
kalsoi
- Geregistreerd lid
nu ik ook een 99 heb, (had gedacht dat ik nooit eentje zou aanschaffen)
ik had e breedste versie van de nieuwe steek minilites
begin ik toch een beetje spijt te krijgen dat ik deze weg gedaan heb
waren een duure optie en enkel in 89 geleverd
zeldzaam dus, de echte in ieder geval,
ik had e breedste versie van de nieuwe steek minilites
begin ik toch een beetje spijt te krijgen dat ik deze weg gedaan heb
waren een duure optie en enkel in 89 geleverd
zeldzaam dus, de echte in ieder geval,