T7 ECU Tuning
-
0240613
- Geregistreerd lid
Re: T7 ECU Tuning
Goedenavond,
de t7 suite werkt hier ook prima, net mijn ecu ingelezen en nu even de aangepaste bin wegschrijven naar de ecu. Even een vraagje voor de kenners: van 150 pk lpt naar 210 pk met 300 nm koppel, is dan een airmass request van 680 goed? Deze waarde gaf de tune me up wizzard namelijk.
groet,
Kees
de t7 suite werkt hier ook prima, net mijn ecu ingelezen en nu even de aangepaste bin wegschrijven naar de ecu. Even een vraagje voor de kenners: van 150 pk lpt naar 210 pk met 300 nm koppel, is dan een airmass request van 680 goed? Deze waarde gaf de tune me up wizzard namelijk.
groet,
Kees
-
Maarten
- Lid van verdienste
680mg/c goed? Ligt eraan bij welk toerental. Niet over het hele toerengebied wordt dezelfde luchtmassa per verbranding gevraagd.
De vuistregel is delen door 3,1. Bij hoge toeren (5000rpm+) delen door 3,2 en helemaal bovenin (6000rpm) 3,3.
680mg/c levert ongeveer 220Nm. Voor het middengebied dus te weinig. je wilt meer koppel.
Met 220Nm moet je zo'n 6500rpm draaien om 200pk eruit te persen.
Ik vermoed dat er iets niet helemaal goed is gegaan.
Heb je een screenshot van de airmass result tabel?
De vuistregel is delen door 3,1. Bij hoge toeren (5000rpm+) delen door 3,2 en helemaal bovenin (6000rpm) 3,3.
680mg/c levert ongeveer 220Nm. Voor het middengebied dus te weinig. je wilt meer koppel.
Met 220Nm moet je zo'n 6500rpm draaien om 200pk eruit te persen.
Ik vermoed dat er iets niet helemaal goed is gegaan.
Heb je een screenshot van de airmass result tabel?
-
0240613
- Geregistreerd lid
http://picasaweb.google.com/lh/photo/wm ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/lh/photo/nG ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;
dit zijn wat plaatjes, ik moet zeggen dat de termen me wel wat zeggen maar niet veel. Dat met de airmass, de t7 suite geeft in de filenaam ook een airmas weer. Dat is bij mij die zeshonderdnogwat.
Gaaf dat jullie ff meekijken. Is nieuw voor mij.
http://picasaweb.google.com/lh/photo/nG ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;
dit zijn wat plaatjes, ik moet zeggen dat de termen me wel wat zeggen maar niet veel. Dat met de airmass, de t7 suite geeft in de filenaam ook een airmas weer. Dat is bij mij die zeshonderdnogwat.
Gaaf dat jullie ff meekijken. Is nieuw voor mij.
-
Maarten
- Lid van verdienste
Linksbovenaan klik je op Actions. Daarna op Airmass Result. Er verschijnt een tabel waarbij de gevraagde luchtmassa te zien is. Via een tabje kan je zelfs een virtuele dynouitdraai te zien met koppel, vermogen, dutycycle, etc. Daarop is goed te zien welk vermogen de ECU in theorie gaat leveren.
-
0240613
- Geregistreerd lid
hoi Maarten,
had even wat zaken verkeerd ingevuld. Kennelijk had ik 210 nm koppel gevraagd. Nu 310 nm en 210 pk. Zie onderstaand plaatje:
http://picasaweb.google.com/lh/photo/xE ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;
ziet er volgens mij goed uit. volgens mij zijn dit veilige waardes voor een 2.0 lpt t7. Ook even de uitgebreide sid functie aangezet. Hulde voor de maker van de t7 Suite! Zelfs zonder handleiding is er mee te werken. Dat zijn de echte programma's!
Thx
had even wat zaken verkeerd ingevuld. Kennelijk had ik 210 nm koppel gevraagd. Nu 310 nm en 210 pk. Zie onderstaand plaatje:
http://picasaweb.google.com/lh/photo/xE ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;
ziet er volgens mij goed uit. volgens mij zijn dit veilige waardes voor een 2.0 lpt t7. Ook even de uitgebreide sid functie aangezet. Hulde voor de maker van de t7 Suite! Zelfs zonder handleiding is er mee te werken. Dat zijn de echte programma's!
Thx
-
Maarten
- Lid van verdienste
Heb jij er groene injectoren in zitten?
Vanaf 4500rpm zitten de sproeiers behoorlijk aan de max.

Vanaf 4500rpm zitten de sproeiers behoorlijk aan de max.

-
0240613
- Geregistreerd lid
Zitten idd groene in. Ik dacht dat deze setting te doen moet zijn. Zit ik over de max of is dit randje? Koppel naar beneden of pk naar beneden als oplossing?
-
Maarten
- Lid van verdienste
Pk's iets naar beneden. In het middengebied is er niets aan de hand. Bovenin zit de brandstofvoorziening op het randje. Bij gelijkblijvend koppel en minder pk's blijft de auto in het toerengebied waar je meestal zit even snel, alleen neemt het koppel bij hoge toeren meer af.
-
inactief
- Geregistreerd lid
Pas op met groene sproeiers! 126 % je injectoren open is écht niet goed!
-
0240613
- Geregistreerd lid
Okee, ik heb de bin iets aangepast, nu vanaf 4800 tpm 120% Welke waardes (pk en nm) kan een t7 lpt blok met groene injectoren maximaal hebben? Ik heb hier nog wel een 9-5 2.3 lpt staan met rode injectoren. Die is op lpg dus die ga ik niet aanpassen. Omwisselen plug en play of moet ik daarvoor bij de 2.3 ook dingen aanpassen?
Het valt me trouwens op dat het lezen van de ecu langer duurt dan het er naar toe schrijven. Hebben jullie dat ook?
Het valt me trouwens op dat het lezen van de ecu langer duurt dan het er naar toe schrijven. Hebben jullie dat ook?
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Met mijn groene injectors draai ik max 200pk en 300nm volgens SID. Turbodruk rond de 1 bar. En deze setup doet het al een jaartje ofzo erg fijn.
Kan je wel een linkje geven naar de BIN op het ECUForum als je wilt.
Kan je wel een linkje geven naar de BIN op het ECUForum als je wilt.
-
inactief
- Geregistreerd lid
Die roodgrijze van je 9-5 kunnen wel voldoende vermogen aan.
Switchen is een opte, let wel op dat je je software aanpast voor de injectoren.
Groen een roodgrijs hebben beiden twee tabellen die aangepast moeten worden.
Injectorconstante en ... uuuh, die 2e weet ik niet uit m'n hoofd (staat er 1 of 2 hokjes boven).
Switchen is een opte, let wel op dat je je software aanpast voor de injectoren.
Groen een roodgrijs hebben beiden twee tabellen die aangepast moeten worden.
Injectorconstante en ... uuuh, die 2e weet ik niet uit m'n hoofd (staat er 1 of 2 hokjes boven).
-
evo
- Donateur (2x)

InjCorrCal.BattCorrTAB
In deze tabel staan correctiewaarden om spanningsveranderingen (van het elektrische systeem) op te vangen.
In deze tabel staan correctiewaarden om spanningsveranderingen (van het elektrische systeem) op te vangen.
-
Maarten
- Lid van verdienste
Je ziet vaker dat er getuned wordt tot iets boven 100%DC. Zonder breedband lambda zou ik 120% echter niet aandurven.0240613 schreef:Okee, ik heb de bin iets aangepast, nu vanaf 4800 tpm 120%
-
Dilemma
- Geregistreerd lid
Ik hoop dat jullie veel vrije tijd hebben om te testen