T7 ECU Tuning

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
AR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: T7 ECU Tuning

Bericht door AR » wo 18 jan, 2012 8:10

ECMS 51 = Max Engine Speed...

Waar komt dit vandaan? Turbodruk blijft strak op 1494 en geeft vervolgens deze code. Waar wordt die door geactiveerd.

2e vraagje, ik was gister wat aan het loggen (70% Ethanol) (ben aan het stoeien met me Injector angle etc.. etc..)en ik merk dat in T7suite Realtime Dashboard de AFR niet onder de 14 komt, later in de logs blijkt hij idd niet onder lambda 0.94 te komen. Ik heb een normale NB Lambda Sensor, maar ik zou hier toch een beetje de waardes van mijn AFR Target map moeten krijgen, of gaat alleen met een WB?

Dat hele afr feedback verhaal, werkt zeker ook alleen met een WB? Ik voel weer een investering aankomen :)

Arco

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » wo 18 jan, 2012 22:44

Lekker... kleine 1.5 bar! ...op 70% Ethanol en een 15T#5?
Hoeveel lucht in Mg/C is dat bij je B205 met snelle cams?

Geen idee over die 51... kan me niet herinneren dat ik die ooit heb gezien... Max engine speed geldig onder welke voorwaarden...? Koppel? Druk? Temperatuur?

Ik log hoofdzakelijk mijn 9-3-tje met "petrol" bins. Hier geeft mijn NBL in T7Suite gewoon de AFR's weer. Weet niet hoe betrouwbaar... Onder belasting heb ik tot noch toe het meest met mijn EGT, logs en gevoel (kont in stoel...) getuned :-P+ .
Over 3 weekjes gaat ie weer uitgebreid onder het mes, dan monteer ik oa. naast de NBL ook een WBL (innovate). Zal eens kijken.

Heb je wat met de instellingen(/Settings) omtrend Lambda's van T7Suite gespeeld? Weet nu zo uit mijn hoofd mijn instellingen niet... wellicht dat je daar nog wat kunt aan/uitvinken/selecteren?

Ai... toch weer een klokje er ergens erbij? :mrgreen: (kan natuurlijk ook tijdelijk, maar da's niet zo leuk...)

maxmink93
Geregistreerd lid

Bericht door maxmink93 » wo 18 jan, 2012 22:53

uuhh weet je dat heel zeker Evo?
Afbeelding ;-(+...

Ik zal zo is met mijn laptop aan de gang gaan en kijken of ik iets kan doen met die DOT 3.5...

AR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door AR » wo 18 jan, 2012 22:58

1300mg/c strak op E85 (70% momenteel) EGT max 930 graden.

Ik doe het meeste ook op de logs en gevoel, ben bezig binnenkort eens een paar runs op een dyno te mogen maken. Alleen gisteren viel die ECMS 51 me op, dus wil hier even het fijne van weten. Ik ga nog eens wat testen met de AFR NB settings, ik blijf het vreemd vinden. Mijn Target AFR en en AFR in de Fuel en E85Fuel map staan allemaal goed (Airmax Result Viewer). Lambda sonde is 1000 km oud. 2e lambda staat uit.
Daarnaast ben ik nu aan het kijken wat ik nog met Cam Timing kan fixen (wil dit op de dyno gaan testen) en met Injector angle.... So much to do :)

Arco

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » wo 18 jan, 2012 23:33

AR schreef:Lambda sonde is 1000 km oud...
Ah, veel te jong... die van mij zitter er al 3,5 ton in :mrgreen:

1300Mg/C... op je 2.0 cewl, en hoeveel bij 5 a 6000 tpm?

Ik voel een race naar luchtjes aankomen, om bij G-ice zijn bewoordingen te blijven :wow:

PS @ Max... OMG!!! :shock:

AR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door AR » wo 18 jan, 2012 23:51

Zal morgen eens even loggen, ik zie trouwens bij bij een Mreq van 1300mg/c @ 3500rpm de Mair ff kortstondig doorschiet tot zelfs 1370.... en weer terugvalt. Wellicht zit daar het ECMS 51 verhaal ook in. op dat moment doet ie ook 1.5 bar.
@ 3000rpm = Mair 1230
@ 3300rpm = Mair 1270
@ +/- 3500 - 4900rpm = Mair 1300
@ 5100rpm = Mair 1270
@ 5500rpm = Mair 1220
@ 5900rpm = Mair 1150
@ 6200rpm = Mair 1097 (@19,5 graden btdc)

Arco

Zou het kunnen zijn dat hij niet uit de closed loop komt ?

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » do 19 jan, 2012 20:02

Uit closed loop komt ie wel anders had je spruitstuk er al vloeibaar onder gelegen...

Dat blaast toch wel lekker op zo'n 2.0! op die E70 zal je toch aal aan de goede kant van de 300 pk zitten denk ik zo. En 19.5 graden :shock: cewl

Heb gisteren ook even (in een petrol bin) zitten zoeken op voorwaardes die 51 kunnen veroorzaken maar niet ver gekomen... wellicht dat ik beter moet zoeken / wat meer tijd in moet stoppen, of dat er meer in een bio bin zit... Werd nog even op het 53 zijspoor gestuurd die zie ik eerder gebeuren.... wordt vervolgd :D

AR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door AR » vr 20 jan, 2012 9:37

Ik ga vandaag nog een paar logs rijden, ik heb een overboost tussen de 3000 ~3500 rpm als ik van deellast ineens naar 100% Xacc ga. Mair schiet dan door naar 1370, Pdif naar 1494 en vervolgens valt pdif af naar 1350 om bij 3500 weer terug te komen. Ik ga dus eerst even kijken wat ik tussen de 2900rpm en de 3400rpm in de BoostCal.Regmap kan verbeteren. Was er niet een hardcoded limiter van 1350 in de 46s bin's ? Wellicht komt daar de ECMS 51 vandaan?

Arco

AR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door AR » za 21 jan, 2012 14:20

Ik heb vandaag de hele dag gereserveerd om logs te rijden :)

komen de volgend vragen al naar boven:

Lambda.status 1 (Load to high during a specific time)
Lambda.status 2 (Load to low)
Lambda.status 3 (Load to high, no knocking)

Waar hebben deze mee te maken?

Er komen nog meer vragen later :)

Arco

maxmink93
Geregistreerd lid

Bericht door maxmink93 » za 21 jan, 2012 23:35

Hoi,

Ik ben inmiddels 3 dagen bezig om mijn laptop klaar te maken om te kunnen loggen.
Iedere keer loop ik weer tegen problemen aan. Ik zal zo duidelijk mogelijk proberen te beschrijven wat ik gedaan heb en met welke problemen dat gepaard ging.

Ik draai windows 7 64 bits, Dat gaat niet overweg met de can usb drivers maar dat was al bekent. Daarom heb ik een windows 7 32 bits geregeld en deze gedraaid. Alles installeerd netjes etc, Ik kan ecu's flashen en lezen.
Maar toen kwam het probleem. Mijn 9-5 rijd op een 56H bin maar t7 suite wou deze niet accepteren. Dus kan ik niet gaan loggen...

Daarna ben ik een virtual machine gaan draaien met XP erin. Hier heb ik alles weer in geïnstalleerd. T7 suite pakte netjes de 56H bin en gaf mooi alle mappen weer.
Zodra ik mijn CAN USB aan wou spreken liep t7suite volledig vast.
Heb de drivers nog meerdere keren opnieuw geïnstalleerd zonder succes. Evo heeft nog geholpen om zijn virtual machine naar de mijne te kopiëren maar ook dit zonder succes.

Heb virtual machine op een win 7 64 bitter en een 32 bitter gedraaid. Beide met de zelfde problemen.

Heb daarnet Win XP volledig geïnstalleerd (dus niet in een virtual machine). Deze draait allemaal leuk enzo maar kent de driver van mijn netwerk kaart niet. En aangezien framework 3.5 vereist is (op 2.0 start hij niet op en krijg ik een foutmelding). Moet ik deze downloaden tijdens de installatie. Maar dat gaat niet want mijn netwerk kaart werkt niet op XP...

Ben nu dus opzoek gegaan naar een volledige download van NET. 3.5. Maar dit kan ik nergens vinden...

Nu heb ik 2 vragen naar eindlijding van dit verhaal:
Hebben jullie problemen met een 56H bin in WIN 7 32 bit?
En hoe kom ik aan een NET 3.5 waarvoor geen netwerk vereist is?

Ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen! Begin beetje wanhopig te worden van dat rot ding ;-|+.

Thanks!

AR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door AR » za 21 jan, 2012 23:49

Hier de download link naar framework 3.5

http://www.microsoft.com/downloads/nl-n ... laylang=nl
ff op een USB stick en dan installeren

Ik draai op een Macbook Pro met Vmware Fusion een Windows XP en dat gaat prima. De Bin waar je het over hebt ken ik niet, maar er zijn maar weinig bins geweest die ik niet kon openen.

Suc6 Arco

maxmink93
Geregistreerd lid

Bericht door maxmink93 » zo 22 jan, 2012 0:18

Thanks AR!

T7 suite is up and running. Hij opent mijn 56H bin netjes met de maps.
Nu kijken of hij niet vast loopt op de CAN-usb en dan kan ik morgen bij mijn 9-5 testen of het ook echt werkt...

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » zo 22 jan, 2012 0:22

Nerd! 8)

AR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door AR » zo 22 jan, 2012 0:24

Mag ik...., probeer er mijn geld mee te verdienen :)

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » zo 22 jan, 2012 0:28

Plaats reactie