Eerste Saab en meteen paar vragen oa kletterende ketting

2002-2012
Ronker
Geregistreerd lid

Re: Eerste Saab en meteen paar vragen oa kletterende ketting

Bericht door Ronker » di 23 dec, 2025 17:07

Hmm, waarschijnlijk heb ik gevonden waarom hij niet lekker loopt, ik heb de brandstofleidingen van en naar de brandstofrail los gehad omdat die wat over het kleppendeksel heen liepen en om ze niet te beschadigen heb ik ze even losgemaakt.

Nu merk ik net dat er, met de motor uit, geen restdruk op de rail staat, als ik het ventiel indruk een pufje lucht maar geen benzine. Denk dat die aansluiting niet goed meer afdicht en valse lucht pakt, klinkt dat logisch? 🤔

Net even weer losgehaald en opnieuw vastgezet, durf niet strakker want ben bang dat het dan afbreekt (zou niet de eerste keer zijn :fight_headbang:)

Helaas geen verschil met starten 👎

Gekke is dat het voelt alsof er, ondanks het echt strak vastzetten, nog steeds speling op de aansluiting zit, snap er ff niks van😫

fozwart
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door fozwart » di 23 dec, 2025 20:05

Meet je brandstofdruk eens. Als de afdekplaat van de motor afhaalt zie je op de brandstofaanvoorleiding van de injectors een aansluiting voor een drukmeter zitten. Zou ongeveer 3 bar moeten zijn.

Ronker
Geregistreerd lid

Bericht door Ronker » di 23 dec, 2025 20:25

fozwart schreef:
di 23 dec, 2025 20:05
Meet je brandstofdruk eens. Als de afdekplaat van de motor afhaalt zie je op de brandstofaanvoorleiding van de injectors een aansluiting voor een drukmeter zitten. Zou ongeveer 3 bar moeten zijn.
Ik heb helaas geen mogelijkheid om de druk te meten maar de brandstofrail is drukloos als de motor uit staat. Als ik het ventieltje indruk komt er geen brandstof uit, alleen een klein pufje lucht👎

Toen ik afgelopen weekend de brandstofleidingen wilde afkoppelen stond er wel druk op want heb de rail toen drukloos gemaakt via dat ventieltje, toen kwam er ook gewoon benzine uit, nu niets (met motor uit)

fozwart
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door fozwart » wo 24 dec, 2025 0:42

In principe zou er geen lucht uit moeten komen. Denk dat je toch goed je aansluitingen moet controleren. Maar, evenzogoed kan een drukmeeting niet kwaad als je nergens een lek hebt.

Plaats reactie