Proefrit voor Vaderdag. 'Not just a Pretty Face'.

Gesloten
MVE
Geregistreerd lid

Re: Proefrit voor Vaderdag... Eerste lenterit op 22 maart '22 bij 22 graden.

Bericht door MVE » wo 23 mar, 2022 22:08

Ik denk dat Henk-Jan de dikkere stabi stang bedoelt. :)
Die neemt een paar millimeter bodemvrijheid weg waar je tientallen centimeters hebt.
Als die stabi de grond raakt heb je grotere problemen dan dat. :mrgreen:

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » wo 23 mar, 2022 22:11

Inderdaad, de dikkere stabi stang achter. Misschien daar maar eens beginnen dan. ;)

DV 9-3
Donateur
Donateur

Bericht door DV 9-3 » wo 23 mar, 2022 22:28

Mocht je er nog geen hebben dan is een verstevigde veerpootbrug op de voor-as een absolute aanrader. Met een investering van < € 150 haal je daarmee veruit de meest kosteneffectieve onderstel verbetering in weggedrag (er van uitgaande dat je goeie banden hebt.😉) en 'n fijne vermindering van de beweging in 't schutbord en trillingen van 't vooruit frame op de koop toe.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » wo 23 mar, 2022 22:46

Dank voor de tip. Ik wil geen al te harde 9-3OG Cabrio, maar hij mag wel iets stijver zijn dan nu het geval is. Veerpootbrug hebben we 1.5 jaar geleden op de 9-3x laten plaatsen en zelfs daar was het verschil duidelijk te merken. Bij een cabrio zal dat nog merkbaarder zijn.

Nieuwe banden ben ik (weer) aan toe. Deze keer dacht ik (o.a. door jullie toedoen) aan Primacy 4+ i.p.v. de sportievere Pilot Sport 5. Momenteel zitten er Continental PremiumContacts onder, die me iets te hard zijn.

DV 9-3
Donateur
Donateur

Bericht door DV 9-3 » za 02 apr, 2022 11:17

Primacy 4's vind ik erg fijn idd. Maar ik lees ook her en der dat de Pilot Sport 5 iets zachter is geworden dan de Pilot Sport 4 was, en dat de PS 5 wat langer mee zou gaan dan de PS 4. Aan de andere kant moeten we ook niet vergeten dat het verschil tussen Primacy 4 en Pilot Sport 4 niet de grens bepaalt bij het bochtgedrag van een og 9-3..😉

DV 9-3
Donateur
Donateur

Bericht door DV 9-3 » di 07 jun, 2022 23:54

.
Vanavond de T5 'Viggen' cabrio na 'n paar dagen opgehaald bij De Dion. Op de ECU stond nog altijd 'n standaard mapping waarvan we wisten dat 'ie beter kon. Da's dus nu gedaan...

Afbeelding

Het resultaat is èigenlijk een andere auto die toch óók hetzelfde bleef.. 8) Wàt een feest (weer) zeg. Dat wordt vast 'n leuke rit naar Trollhattan!

Afbeelding

DV 9-3
Donateur
Donateur

Re: Proefrit voor Vaderdag... Ciao Bella!

Bericht door DV 9-3 » vr 22 jul, 2022 16:09

Hoe anders kan 't lopen.

Nog geen 2 maanden nadat Sapphire 'm een uitgebreide beurt gaf en Dion de laatste hand eraan legde opdat ik er zorgeloos en vlot mee naar het Saab Festival in Trolhattan zou gaan (Een trip die ik op 't allerlaatste moment door 'n treurige gebeurtenis op de zaak helaas moest cancellen) viel m'n besluit om deze super bijzondere Saab te laten gaan..

Afbeelding

De aanschaf van deze cabrio markeert in mijn beleving dat ik 'echt' verzamelaar begon te worden. Inmiddels is die verzameling juist precies deze Saab ontgroeid.. I'm killing my darlings. Hoe 't besluit om 'm te laten gaan tot stand kwam is uitgebreid te lezen in het 'Speeltuin van DV 9-3' topic. (Zie 't linkje in m'n onderschrift.)

Afbeelding

Rest hier 'n soort laatste groet ter afscheid. Ik mis 'm nu al. En toch is het ook goed dat 'ie weg is.
We maakten heel, heel bijzondere herinneringen met 'm. Die koester ik. Ik hoop en wens dat 'ie een liefhebbende volgende eigenaar treft.

Afbeelding

Ciao Bella! 💖💞❤️

daniel 9-3
Donateur
Donateur

Bericht door daniel 9-3 » zo 24 jul, 2022 16:28

Wat een pracht bak. Ookal is het geen originele viggen. En ja ik snap dat deze niet meer binnen je verzameling past. Maar voor menig 1 is dit best wel een droombak. Waar komt ie te koop? Of is ie al bij een andere liefhebber.

NeufegliseThierry
Geregistreerd lid

Bericht door NeufegliseThierry » zo 24 jul, 2022 16:55

De Snelheid. Althans daar is de auto aan verkocht. Prachtbak maar snap heel goed het aanbrengen van focus in de collectie door David.

DV 9-3
Donateur
Donateur

Re: Proefrit voor Vaderdag... Welcome back!

Bericht door DV 9-3 » zo 08 jan, 2023 10:27

.
Vorig jaar op 20 juli liet ik 'm gaan maar, hoe goed ik die beslissing ook had overwogen, hoe 'kloppend' ook bij de zoektocht naar de juiste focus in de collectie, er bleef 'n groeiend gevoel van spijt.

Afbeelding

...En soms is 't beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald...

Afbeelding

...Dus lang verhaal kort: De 'Proefrit voor Vaderdag' Cabrio komt terug! .😉

Afbeelding

ghulst
Geregistreerd lid

Re: Proefrit voor Vaderdag... Welcome back!

Bericht door ghulst » zo 08 jan, 2023 17:02

Ik heb natuurlijk al gereageerd, maar ik vind het wel passend. Ik snap je zoektocht naar de focus in de collectie, maar ik denk dat deze wel bij jouw focus mag passen hoor. ;)

DV 9-3
Donateur
Donateur

Re: Proefrit voor Vaderdag. Voorruit. (dan maar weer)

Bericht door DV 9-3 » ma 23 jan, 2023 13:09

.
Als welkomst kadootje zou de T5 'Viggen' cabrio vandaag 'n splinternieuwe voorruit inclusief raamlijst toegediend krijgen. Door de jaren heen werden de ruitenwissers niet altijd op tijd vervangen, met 'n ingesleten wis-patroon in de voorruit als gevolg. Soms super irritant bij donker.

Afbeelding

De raamlijst had hier en daar wat corrosieplekken en de nieuwe raamlijst, notabene duurder dan de ruit zelf, zou 't geheel weer echt mooi afmaken.

Afbeelding

Echter... Helaas bleek de nieuwe raamlijst bij het uitpakken beschadigd. Zonde! Na wat twijfelen of ik deze beschadigde met wat korting zou accepteren, toch maar besloten om voor 'n onbeschadigde nieuwe te gaan.

Afbeelding

De oude ruit was gelukkig nog niet gedemonteerd, dus we konden nog terug...

Afbeelding

Vrijdag tweede poging. Jammer natuurlijk, maar voor(r)uit dan maar weer... :wink:
Gelukkig is dit 'n heerlijkheid om te rijden.

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: Proefrit voor Vaderdag. Voorruit.(dan maar weer)

Bericht door Orphy » ma 23 jan, 2023 13:12

Mocht die poging ook mislukken heb ik nog een NOS voorruit voor je staan in de originele verpakking mét nieuwe raamlijsten.

DV 9-3
Donateur
Donateur

Bericht door DV 9-3 » ma 23 jan, 2023 14:25

Wauw. Goed te weten!

Ik kom graag eerdaags jouw kant eens op.
Leuk om 's persoonlijk kennis te maken en, als 't mag, ook 's te zien wat voor heerlijke goodies je allemaal nog meer beschikbaar hebt...

Groet!

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » ma 23 jan, 2023 14:48

Ja hoor, altijd welkom.

Gesloten