Inschrijven nu mogelijk ! voor event 15 jan 2012

Op 15 januari 2012 zal ter ere van Saab een dag van waardering voor Saab worden gehouden. Iedereen die zijn Saab(s) koestert of Saab een warm hart toedraagt is welkom. Lees verder en schrijf je in!
Gesloten
aZuL2001
Geregistreerd lid

Re: Inschrijven nu mogelijk ! voor event 15 jan 2012

Bericht door aZuL2001 » wo 04 jan, 2012 15:50

Sapphire schreef:@Organisatie: is het per sé nodig dat iedereen met naam én achternaam (en forumnaam) wordt genoemd in het openbaar? Ik zal wel een zeur zijn, maar ik vind dat niet prettig, niet nodig en dus niet wenselijk.
Ik weet niet wat het idee er achter is, maar het is wel voor iedereen toegankelijk en het zijn privacygevoelige gegevens. Openbaar namen publiceren strekt -imho- ook niet echt met de stelling "Met de door u verstrekte gegevens zullen we uiteraard zeer zorgvuldig omgaan."
Tja, het blijft lastig om het iedereen naar de zin te maken.
Als je daar moeite mee hebt, dan schrijf je je niet in.

Het hele evenement heeft ook een sociale functie. Vandaar onze keuze om dat er in op te nemen.
En het scheelt ons heel erg veel werk. Werk en tijd die we beter aan andere zaken kunnen besteden in onze ogen.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » wo 04 jan, 2012 16:00

Je hoeft het niet iedereen naar de zin te maken, maar vind je het geen legitieme vraag dan? Het antwoord doet me een beetje denken aan de drogredenering die onze fijne overheid altijd aandraagt: "oh heb je iets te verbergen dan?" Nee, maar dat betekent nog niet dat dit soort gegevens openbaar op het internet thuishoren.

bestway
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door bestway » wo 04 jan, 2012 16:01

Volgens mij kun je ze niet "zo maar" vinden, ik zou tenminste niet weten hoe .............

Margreet
Geregistreerd lid

Bericht door Margreet » wo 04 jan, 2012 16:13

Alleen een naam, och... Wat kun je daar nou mee? Als je het nou over volledige adresgegevens had heb je wel een punt, maar die worden niet eens gevraagd. Bij het inschrijven voor rallies is het heel normaal dat je naam op de (voorlopige) deelnemerslijst komt te staan, openbaar. Sportuitslagen etc. idem. Dit lijkt me niet anders.

Heb je het liever niet, dan schrijf je je in als Lennard, lijkt me ook prima!
Reden: Aangepast op verzoek

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » wo 04 jan, 2012 16:16

Daar gaat het ook niet om. Daarbij, binnen de Saabclub kennen veel mensen elkaar (al) dus valt er niets anoniem te doen, is ook niet nodig [want de club is een 'besloten' gezelschap] en daarbij begrijp ik het sociale idee achter de meeting, uiteraard. Mijn (volledige) naam staat in elke Saabberichten. Maar op internet probeer ik een beetje selectief te zijn en dat is mijn goed recht.

Immers alles wat op internet staat kan door iedereen gevonden en bekeken worden en het internet reikt verder dan de Saabclub en openbare persoonsgegevens zijn dus niet (altijd) wenselijk. Daarom kun je bij bijv. Facebook precies instellen wat wel en niet openbaar wordt.

Tot slot: er wordt bij het inschrijfformulier niet om toestemming gevraagd om deze gegevens te publiceren, sterker nog er staat dat men zeer zorgvuldig met de gegevens zal omgaan, maar als je je vervolgens inschrijft wordt alles publiekelijk neergezet. Daar probeerde ik voorzichtig op te wijzen. Maar blijkbaar ben ik de enige die zich er druk over maakt. Ik ben geen doemdenker en er zullen vast geen ernstige dingen mee gebeuren, ik plaats alleen een kritische noot.

Maar... point taken, ik moet niet zeuren, ik zal niet zeuren. Prima. Klaar.

@Margreet: je zou verbaasd zijn wat je allemaal kunt uitvinden met alleen een naam. Als ik Margeet + Saab heb kom ik al meer over je te weten dan je lief is, mocht ik dat willen. Dat bij rallies alles openbaar wordt gemaakt vind ik ook geen goede zaak maar dat is meestal in een word bestand oid dus niet regelrecht te googlen. Echter, mensen zijn anno 2012 blijkbaar niet meer gehecht aan enige privacy.

Margreet
Geregistreerd lid

Bericht door Margreet » wo 04 jan, 2012 16:28

Sapphire schreef:Als ik Margeet + Saab heb kom ik al meer over je te weten dan je lief is, mocht ik dat willen.
Vooral Margreet Dolman :lol:

Ik snap het punt van Lennard ;) wel, maar ik snap de voordelen voor de organisatie ook. Inschrijven onder pseudoniem lijkt me een prima tussenweg! "Insiders" weten dat jij het bent als je dat een beetje handig kiest en de rest blijft anoniem.
Reden: Op verzoek aangepast

U-Poll
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door U-Poll » wo 04 jan, 2012 16:41

Nic, Stephan en Roger,
Geweldige organisatie! Petje af.

Gaan jullie nog -ergens- een overzicht bijhouden van de definitieve inschrijvingen? De aanmeldingslijst in dit topic (eerste twee posts) is/was immers een 'indicatie' om de interesse te peilen. Bij de echte lijst weten we immers pas wie er werkelijk gaan komen (en met welk brik).

Theo

Te-Jo
Geregistreerd lid

Bericht door Te-Jo » wo 04 jan, 2012 17:30

geboekt :D

Mooi systeem heren organisatie, petje af :bow:

Danielle Goedhart
Geregistreerd lid

Bericht door Danielle Goedhart » wo 04 jan, 2012 17:40

Tickets zijn binnen: wij komen met zijn tweeën in een prachtige witte Saab 900 NG cabrio :)
Komt er een convooi langs Amersfoort? Dan haken wij vanaf daar aan!

Sporthatch
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Sporthatch » wo 04 jan, 2012 17:59

Desondanks toch een vraagje aan de organisatie:
Wat moet je doen als je door omstandigheden met een andere wagen moet komen dan diegene waar je mee ingeschreven bent?
Groetjes,
Jan

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » wo 04 jan, 2012 18:09

ik kom ook effe buurten. met de 9000 CC 2.0i, aangezien de Griffin op de operatietafel ligt en de Sonett VII (de Nissan) niet welkom is.

voor de Gooi-en Eemlanders onder u die mee (willen) rijden, is het misschien een mogelijk idee (effe opletten hoe ik het formuleer...) om vanuit b.v. Laren (NH) te convooien? verzamelen om b.v. 11.30u op het Parkeerterrein van het 'Sintjanskerkhof', tegenover La Place in Laren?

nics
Geregistreerd lid

Bericht door nics » wo 04 jan, 2012 18:09

Sporthatch schreef:Desondanks toch een vraagje aan de organisatie:
Wat moet je doen als je door omstandigheden met een andere wagen moet komen dan diegene waar je mee ingeschreven bent?
Groetjes,
Jan

Gewoon komen ;-) Zou dat geen Saab zijn, dan ga je naar een ander parkeer terrein geloof ik

Nic

Sporthatch
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Sporthatch » wo 04 jan, 2012 18:23

nics schreef:
Sporthatch schreef:Desondanks toch een vraagje aan de organisatie:
Groetjes,
Jan

Gewoon komen ;-) Zou dat geen Saab zijn, dan ga je naar een ander parkeer terrein geloof ik

Nic
Hoogstwaarschijnlijk kom ik met de 9³x inplaats van met de 9³cabrio. (beetje mechanisch probleem met de cabrio :evil: :evil: )
groetjes,
Jan

Djordy86
Geregistreerd lid

Bericht door Djordy86 » wo 04 jan, 2012 18:43

nr 341: Djordy86 met de 2001 9-5 Aero Hirsch Performance

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » wo 04 jan, 2012 19:03

Mogen we jullie verzoeken om je in te schrijven via ==> Outside-saab.com Aanmeldpagina <==

Ik ga dit topic sluiten zodat er minder verwarring op kan treden.

Gesloten