tecks schreef:Als je op een Saab support convoy staat met iedereen met grote stickers save saab, dan is het juist respectloos om te roepen dat de helft van de aangetreden mensen er eigenlijk niet bijhoort en dat de fabriek redding eigenlijk ook niet behoeft, want er is toch niks Saab-waardigs te produceren.
Dat soort uitspraken hoor je bij elk automerk en bij elke club waarvan dan ook. Ieder is een andere mening toegedaan. Geen enkel automerk is 100% authentiek want iedereen speelt leentjebuur bij elkaar, vroeger ook al. Erg? Nee, helemaal niet. De 9-5 NG is ook een prachtige auto en op en top Saab.
Zelf ben ik gek van alle modellen Saab van 92A tot 9-5NG Estate en vind ik het jammer dat zulke dingen gezegd worden. Echter ingaande op jouw opmerking herkennen heel veel 9-3/9-5 rijders oude Saabs niet als Saabs en mijn 9000 werd laatst nog voor Alfa Romeo uitgemaakt (waarbij je je kunt afvragen of het onwetendheid was of een bewuste opmerking ivm TIPO4) dus het werkt ook de andere kant op. Mijn 90 werd al eens aangezien voor ouwe Volvo door een 9-3SS rijder
Natuurlijk ken ik ook lui die beweren dat alles na de 96V4 of 99 geen Saab is maar een Opel of GM auto. Ik vraag dan altijd of ze op de hoogte zijn dat in hun 96V4 een Ford (inmiddels ook GM) motor zit en de 99 een opgeleukte halve Triumph V8 aan boord heeft. Kijk, als er scheve conclusies worden getrokken kan ik het ook.
Het grootste deel van de mensen is echter dezelfde mening toegedaan namelijk dat Saab een fantastisch merk is dat moet blijven bestaan. Of in elk geval dat we moeten genieten van wat er nog wel is. En dat vieren we de 15e. Van negatievelingen heb ik me nooit veel aangetrokken, daar laat ik mij niet door verpesten.