versnellingsbak saab 95 bwj 1975

1967-1980
Plaats reactie
lenyenboudewijn
Geregistreerd lid

versnellingsbak saab 95 bwj 1975

Bericht door lenyenboudewijn » di 20 jul, 2010 14:23

als ik de tweede versnelling inschakel schaaft die als een gek, het inschakelen van alle versnellingen gaat op zich prima. iemand een idee, en als ik d koppeling en druklager ga vervangen is het dan echt beter een Sachs set te nemen, of is dit flauwe kul
Inmiddels rij ik in de Saab 95, en afgezien van lekkage ben ik er blij mee.

groeten

boudewijn

72sonett3
Geregistreerd lid

Re: versnellingsbak saab 95 bwj 1975

Bericht door 72sonett3 » di 20 jul, 2010 14:46

Vrijloop inschakelen, 'schaaft' het dan nog? Met vrijloop hoef je de koppeling niet te gebruiken bij schakelen.

lenyenboudewijn
Geregistreerd lid

Bericht door lenyenboudewijn » di 20 jul, 2010 16:22

echt een metaallig geluid, komt niet van de koppeling of druklager, ben dus bang dat het lager in het bakhuis draait. het inschakelen gaat soepel, dus de sychromesh werkt wel goed.
weet nog niet waar de lekkage vandaan komt. aan de voorkant onder het dashboard weg links van de tellerklok. en achter nog geen idee waar het wegkomt.

boudewijn

klaasj
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door klaasj » wo 21 jul, 2010 12:17

ben jij de nieuwe eigenaar van de vaak beschreven "van"uitvoering. marcel zijn schoonbroer. :wink: dan willen we als het kan eindelijk wel eens foto's zien van je mooie aanwinst. :O: :offtopic:

lenyenboudewijn
Geregistreerd lid

Bericht door lenyenboudewijn » wo 21 jul, 2010 14:56

nee, ik heb geen van uitvoering gewoon een 95 bouwjaar 1975 met geel kenteken. De 95 is overgespoten in de kleur britisch racing green, jammer genoeg de originele kleur oranje
vind ik leuker.

boudewijn

klaasj
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door klaasj » wo 21 jul, 2010 15:12

voor onderdelen zou je ook onno kempink in varseveld kunnen benaderen. http://www.onnokempink.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. en trouwens welkom op het forum en veel plezier van je 95. een foto is altijd mooi. :D :O:

Plaats reactie